Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en Amitriptyline

XTC en Amitriptyline

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
busterpippieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi lieve mensen, ik gebruik al een tijd Amitriptyline, een antidepressivum. Eerst voor zenuwpijn op een lagere dosis (40 mg), maar nu ook voor angst waardoor het is opgehoogd (100 mg). Nu heb ik eerder XTC gebruikt terwijl ik op de 40 mg zat, maar nog niet eerder op de nieuwe dosis. Ik wil dit morgen gaan doen op een festival. Ik heb al eerder gelezen over de combinatie, dat serotininevergiftiging mogelijk is, maar dat de kans kleiner is bij deze soort dan bij SSRI’s. Ik heb ook gelezen dat Amitriptyline en XTC geen wisselwerking hebben, dus dat ze elkaar niet versterken. Ik ga sowieso rustig aan kijken hoe het valt en begin met een kwartje. Ik vroeg me alleen af of er meer mensen zijn die dit medicijn gebruiken en soms XTC doen? Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Alvast bedankt!
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
busterpippie zei:
Ik heb al eerder gelezen over de combinatie, dat serotininevergiftiging mogelijk is, maar dat de kans kleiner is bij deze soort dan bij SSRI’s.
Klik om te vergroten...
Klopt idd, maar Amitriptyline remt alsnog de heropname van serotonine. Ik weet niet of het mogelijk is om een dagje over te slaan als je gaat gebruiken, maar dat is wel aan te raden.
b
busterpippieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geneesmiddel zei:
Klopt idd, maar Amitriptyline remt alsnog de heropname van serotonine. Ik weet niet of het mogelijk is om een dagje over te slaan als je gaat gebruiken, maar dat is wel aan te raden.
Klik om te vergroten...
Top dankjewel voor je antwoord! Ik heb inderdaad ervoor gekozen om vandaag dan niks van de Amitriptyline in te nemen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe is het gegaan? Dat is ook handig om te weten voor toekomstige vragen van andere mensen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."