Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVenlafaxine

Venlafaxine

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen!

6 dagen geen venlafaxine meer na 2 jaar 75mg pdag.

Graag wil ik weten of er mensen zijn die ook stoppen of deze drama al voorbij zijn. Het valt niet mee en heb er erg last van, dit icm de dagelijkse plicht (ondernemer/vader) lijkt dit haast onmogelijk te worden.

Vreemde schokken, verschrikkelijk pessimistisch, schuld gevoel (2 jaar geleden GHB drama icm benzo, kliniek opname, bedrijf volledig aan de grond. Gelukkig vanaf kliniek niks meer aan geraakt), uitzichtloos nou noem maar op. Ik weet dat ruim 2 jaar clean zijn, financiël alles bijna recht gewerkt super goed is alleen zo voelt het niet. Kijk ik probeer natuurlijk van alles zoals mindfullness en probeer er veel over te praten en dat kan ik eindeloos doen maar zijn er specifiek nog tips en tricks? Dit is voor mij het laatste dan ben ik drugs vrij. Ik heb me trouwens ook nooit goed gevoeld tijdens Venlafaxine maar ik kreeg dit toegewezen om craving gepaard met depressie tegentegaan. Nou dat is dan gelukt alleen krijg nu de naweeën lijkt het wel.

Geen gedachten die gaan over grijpen naar verdovende middelen!!

Graag hoor ik van jullie!

Mazzel
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zou dit altijd in overleg met je huisarts of andere professional doen. Cold turkey stoppen is sowieso erg zwaar..
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben gaan afbouwen van 75 naar 37.5 dit dan 4 weken dan plots 0, dit in overleg met mijn huisarts. Maar begrijp jou goed. 37.5 naar 0 is coldturky voor sommige, alleen lager dan 37.5 hebben ze niet. Tapering strippen zijn er wel dat weet ik.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er zijn ook pillen snijders en eventueel vloeistof.

Als het Echt te zwaar is zou je eventueel kunnen overstappen op fluoxetine en dit langzaam afbouwen.

Fluoxetine heeft een halfwaarde van 3-7 dagen met chronisch gebruik waar door je een stabiele bloed spiegel kan opbouwen en de wd's minder zoudrn moeten zijn.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt ! Ik ga dit voorleggen aan mijn huisarts. Vandaag gelukkig wel een betere dag alleen wat mij opvalt is dat het TE aanvoelt misschien beetje hyper ofzo.

Goed weekend!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe gaat het nu?

Stoppen met (langduriger) gebruik van SSRI’s en SNRI’s komt helaas met ‘onttrekkingsverschijnselen’ zoals ze dat noemen... De sensatie van schokken is een bekende. Ook somberheid en prikkelbaarheid zijn bekend, evenals (hypo-)manie. De tijdelijke hyperstaat die je beschrijft zou een hele milde vorm van hypomanie/ontremming kunnen zijn, heb ik zelf ook enigszins ervaren na stoppen met duloxetine. Maar aangezien ik het maar een maand heb gebruikt en toen ook al was begonnen met bupropion weet ik niet zeker waar het (vooral) aan lag, aangezien die laatste licht stimulerend is en je daar in het begin ook nogal aan moet wennen. Maar ik hoor het wel regelmatig van SSRI’s/SNRI’s in ieder geval.

Goed met je huisarts bespreken wat de opties zijn die je hebt inderdaad. Je zal de verschijnselen nooit helemaal kunnen voorkomen of wegnemen denk ik, maar je kunt wel afbouwen op de (voor jou) best mogelijke manier. Succes. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."