Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoge dosering oxa + quetiapine en topiramaat

Hoge dosering oxa + quetiapine en topiramaat

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom schrijft een psychiater zo’n shitload aan zware medicatie (antipsychotica + anti-migraine medicatie + benzo) voor puur voor slapen? Just curious. Zo kom je er toch nooit meer vanaf lijkt me?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja. Maar wat is precies je vraag?

Oxazepam is een duveltje..het werkt na een tijd wel. Maar je denkt dat het meer effect heeft dan werkelijk geeft. Omdat het ook je ontwenning opheft..

Benzo's hebben inderdaad effect op je dromen.

Als je afgekickt bent zou de quetiapine ruimschoots genoeg moeten zijn om te slapen.
Zonder benzo's zal je slaapkwaliteit juist omhoog gaan.

Hoeveel ox neem je overdag?
R
RainbirdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben nieuw hier. Wel het een en ander gelezen. Zie dat de doseringen van oxazepam vrij laag blijven. En heb toch even een vraagje.

Ik heb nu sinds gister met aarzelende toestemming de dosis opgeschroefd gekregen van 50 naar 300mg, voor overdag en tijdelijk.
Maar gebruik inmiddels al wel ruim een jaar de oxazepam wat begon met 10mg wat niets deed. En zo al snel bij de 50 uitkwam.

Daarnaast gebruik ik voor slapen 225mg quetiapine, 30mg oxa en 100mg topiramaat. (die doseringen zijn in loop der jaren wel eens veranderd van heel laag naar de laatste maanden stabiel in wat ze nu zijn)

Mijn remslaap sloeg ik over door de topiramaat of eigenlijk kreeg ik er niks meer van mee maar nu met de oxazepam droom ik juist weer volop. Maar op zo'n manier dat ik de hele dag twijfel of ik gedroomd heb of dat iets echt gebeurd is.

Mensen toevallig ervaring met zulke doseringen/combinaties?

De oxa 300 is echt om wat rust te krijgen.
De andere meds alleen voor het slapen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."