Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZ-benzo's (Nonbenzodiazepinen)

Z-benzo's (Nonbenzodiazepinen)

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af sinds er zoveel soorten zijn jullie het best vinden werken tegen slapeloosheid/stress?

Nonbenzodiazepines

β-Carbolines: Abecarnil
Gedocarnil
SL-651,498
ZK-93423; Cyclopyrrolones: Eszopiclone
Pagoclone
Pazinaclone
Suproclone
Suriclone
Zopiclone; Imidazopyridines: Alpidem
Necopidem
Saripidem
Zolpidem; Pyrazolopyrimidines: Divaplon
Fasiplon
Indiplon
Lorediplon
Ocinaplon
Panadiplon
Taniplon
Zaleplon; Others: Adipiplon
CGS-8216
CGS-9896
CGS-13767
CGS-20625
CL-218,872
CP-615,003
ELB-139
GBLD-345
L-838,417
NS-2664
NS-2710
NS-11394
Pipequaline
ROD-188
RWJ-51204
SB-205,384
Stiripentol
SX-3228
TP-003
TPA-023
TP-13
U-89843A
U-90042
Y-23684

Zijn er nogal wat.. alleen met zolpidem en zolpiclone heb ik ervaring, wat is jullie favoriet in het lijstje?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nvm maar al een andere groep genomen :sunglasses:
N
NeverendingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kreeg Zopiclone in een kliniek vanwege het feit dat er met koeienletters in mijn dosier staat ''GEEN BENZO'S GEVEN''.

Het werkte wel, maar geen roes.

Wat pak je nu?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb zelf ook even op zopiclon geslapen, echter de smaak was/is mij te vies. Gemeld bij dok en nu zolpidem, maar waar ik echt in slaap van val zijn nu oa barbs.. maar niet van plan dat lang te nemen. Ookal werkt het erg goed er is geen bekend afkick (goed) middel, plus niet fijn als ik ooit weer onder narcose moet..
Nu maar 3-400mg *Knip* en slaap binnen 20 minuten. Bij benzo's gaat dat niet meer dit werkt echt, groot nadeel is dat je er snel een od van kan krijgen. Daarom zoek ik naar een 'sterke' Z-benzo voordat ik een tolerantie heb van een olifant.

In jou dossier staat dus geen benzo meer dat lijkt me vervelend, je weet dat je zelf wijzegingen mag aanbrengen? Ach de oude gen slaapspul werkt wel erg goed komt het opneer. Wat nu is vervangen voor de veiligere groep benzo/z-benzo.

Dan hadden vermoedelijk oa Elvis en Monroe nog geleefd ipv een OD van barbs/slaapmiddelen.

Grz

Edit:

Na paar dagen gebruik was ik alweer gestopt.. kijk uit met deze zooi! Heb een week in 'coma' gelegen, en daarna was het zodra ik wakker werd een vreemd klote gevoel in me hoofd alsof het een hoge druk ketel was.. Plus dat het niet lang werkt , waardoor je snel tolerantie krijgt en je al snel in gevaarlijke situaties kan komen. Ik bouwde door de sterke werking van barbiraturen het benzo gebruik naar 0 binnen 1 week.. was niet slim achteraf. Helemaal niet gezien de interacties van die middelen erg gevaarlijk kunnen zijn.




Nu maar (weer) eens promethazine + ontspanningsmiddel met wiet als ik moeite heb om in slaap te komen.
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb alleen ervaring met zopiclon (hopelijk binnenkort ook een keertje zolpidem). Ik ben er niet echt wakker op geweest dus of het een lekker gevoel geeft weet ik niet. Wel lekker op geslapen.
MAAR dan de dag of dagen erna zo'n vieze bittere smaak in mn bek..! Ik heb nog aardig wat zopiclon liggen maar die bewaar ik voor echte noodgevallen alleen door die kutbijwerking. Wat dus op zich een goede drempel is. bah zeg.
Zeker niemand een idee of deze bijwerking te voorkomen is?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
straatmadelief zei:
Ik heb alleen ervaring met zopiclon (hopelijk binnenkort ook een keertje zolpidem). Ik ben er niet echt wakker op geweest dus of het een lekker gevoel geeft weet ik niet. Wel lekker op geslapen.
MAAR dan de dag of dagen erna zo'n vieze bittere smaak in mn bek..! Ik heb nog aardig wat zopiclon liggen maar die bewaar ik voor echte noodgevallen alleen door die kutbijwerking. Wat dus op zich een goede drempel is. bah zeg.
Zeker niemand een idee of deze bijwerking te voorkomen is?
Klik om te vergroten...

Ik heb dat aangekaart daar en stelde zelf ander spul voor zolpidem werkt goed (bijna hetzelfde als zopiclon maar iets sterker vind ik)

PS Bij de apotheek zei iemand me dat het hetzelfde is?! :)
G
GoldkiwiLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik krijg heel af en toe zolpidem van mijn vader als ik niet kan slapen. Heb het nooit geprobeerd om tot rust te komen, als je gespannen/gestresst bent kan je misschien beter oxazepam nemen om tot rust te komen...? Minder heftig ook...
Er word gezegd dat de werking van zolpidem groot deel placebo is, maar dat geloof ik niet... ik word er ontzettend loom van, en kan hoe dan ook slapen op dat spul, hoe slapeloos ik ook ben. En dan neem ik nog maar een halve! Het werkt vrij snel in, binnen een half uur. Ik val dan niet meteen in slaap, maar krijg wel hallucinaties. Niks vervelends, juist wel heel interessant haha :P ik kan de vormen die ik zie zelf beinvloeden, dat is ook erg cool... maar als ik mijn ogen sluit, ben ik ook gauw weg.
V
VuurwespLid
01-01-2024, 00:00
#8
iemand ervaring met pagoclone ??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."