Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies gevraagd voor afbouwen

Advies gevraagd voor afbouwen

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MadisonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo lieve mensen,

Enkele jaren terug ben ik verslaafd geweest aan GHB en gebruikte zo'n 4ml elke 2 uur.

Helaas heb ik sinds ongeveer mei weer een terugval gehad. Ik gebruik meestal 50ml over een periode van net iets meer dan 2 dagen, stop dan een paar dagen en het begint weer helemaal van voor af aan.

Ik wil toch echt u gewoon stoppen en gestopt blijven. Deze week begon ik me na drie dagen stoppen toch erg onrustig te voelen, afwezig, erg klamme handen en moeilijk concentreren. Ik heb dan nu toch maar weer gehaald om nog meer af te bouwen. Ik zit nu op zo'n 2.5ml. Maar ik vraag me af, dat afwezig en onrustig zijn....hoort dat er niet gewoon bij met mijn regelmaat van gebruik?

Het liefst raak ik van dat spul af zonder opgenomen te worden - ik ben van mezelf (gelukkig) een erg rustig, soms zelfs bijna een timide persoon, misschien had ik dikke pech maar toen ik vorige keer opgenomen werd hing er een erg agressieve en opgefokte sfeer in de openbare gedeeltes van deze afdeling, dat bespaar ik mezelf liever.

Mijn vraag is dus, hoe lang houden de ontwenningsverschijnselen aan, en hoe lang na het stoppen met de GHB is er een 'gevaarlijke periode'? Had ik na deze drie dagen eigenlijk kunnen denken "Klamme handjes, je bent wat afwezig en nerveus...jammer meis, dat is de prijs die je er nu even voor betaald." En nog even verder door de zure appel heen bijten?
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat vervelend van je eerdere ervaring in de kliniek, Klopt het dat het Bolsterburen was (hoef je niet te beantwoorden) heb er zelf ook gezeten. Mocht het een andere kliniek zijn geweest is dat misschien een mogelijkheid. Helaas kan ik je andere vraag niet beantwoorden heb geen ervaring met GHB maar wil je wel heel veel sterkte wensen in je herstel! en misschien is het een mogelijkheid om ambulant ondersteund te worden als je echt een opname niet ziet zitten en als je medische vragen zijn kan je dat dan aan een arts of ervaringsdeskundige vragen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."