Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC - Halfje paarse triforce op hard-dance feest

Eerste keer XTC - Halfje paarse triforce op hard-dance feest

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
u
urtinriZLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen, mijn eerste post op dit forum :) Wou graag eens een tripreport schrijven aangezien ik ze zo leuk vind om te lezen en mijn meest recente en meest overweldigende trip was toch op een hard-dance festival (hardstyle, hardcore, noem maar op), inmiddels al een tijdje geleden (11 juni) maar het meeste weet ik er nog van :)

Tevens mijn eerste keer harddrugs

Mensen: 3: ik, A, B (alle drie 18, ik en A hebben ADHD)
Andere personen: C - dealer, D - kerel die vdk ging
Drug: Kwartje bruine pil (onbekend icoontje), 3 uur later halfje paarse triforce

14:00
Het begon op het moment dat we het festival binnenliepen, B had mij verteld dat hij aan een snoepje kon komen vandaag en dat was ook zo. Muntjes gescoord, broodje hamburger gehaald en 2 biertjes gedronken. Nog wat rondgelopen en bij de hardcore tent lopen stampen, ik vermaakte me alvast prima :) Op een korte regenbui na was het weer ook goed te doen.

15:30
Om half 4 ongeveer kreeg B van C (C komt niet voor tijdens onze trip, slechts de dealer, na het feest nog wel even een leuk verhaaltje van hem :wink:) een bruine pil waarvan we het icoontje niet hebben bekeken, spijtig genoeg. Bleek wel een zware pil te zijn. B nam een halfje omdat hij recent al wat had gesnoept op eerdere feestjes, ik en A kregen een kwartje. Na een halfuur a drie kwartier later, terwijl we in de hardtechno tent stonden, begon het halfje bij B te werken, maar bij mij gebeurde er niks en bij A slechts heel weinig, omdat we maar een kwartje hadden gehad. B had een leuke trip, was energiek en vertelde af en toe wat in rap tempo, de jongen had het prima naar zijn zin. Nadat we uit de hardtechno tent liepen zat er wel een klein beetje schuim in zijn mondhoeken, waarna we bij de drugs-info tent even om advies gingen vragen. Veel water drinken en als het blijft terugkomen. Maar gelukkig bleef het hierna weg.

17:30
Ik en A wouden toch heel graag en trip dus gingen we naar C om nog een snoepje te halen, ik ging met B even water bijhalen omdat ie heel veel dorst had. Toen we terugkwamen had A een paarse triforce bij zich, die we een later op de avond zouden gebruiken. D zat fijn tegen een hek aan met 2 peuken tegelijk in zijn hand, en reageerde niet als iemand iets tegen hem zei, dus we hadden zo het idee dat we daar even bij moesten blijven. B kwam ondertussen in de relax-fase van zijn trip aan.

18:30
Ik en A vonden dat het wel eens tijd was om de paarse triforce te nemen. A bijtte hem doormidden en nam zijn deel in, ik wachtte nog even omdat ik mijn sigaret af wou maken (die ik van D had gekregen, wonderbaarlijk hoe die jongen nog peuken over had). Ik nam kort hierna (30 seconden na A) mijn halfje in en wachtte de trip af.

19:00
Ik weet het precieze tijdstip niet maar ik gok maar op een halfuur later. Ik en A zaten bij het freestyle gedeelte op een houten bankje, B zat naast D (die ondertussen al weer wat levendiger was). B had nog wel wat energie over dus hakte ie nog een beetje op de plaats. Ik vroeg me nu toch echt af wanneer die trip zou beginnen, dat moet toch wel, na driekwart pil? En een halve minuut later kickte hij bij mij en A tegelijkertijd in.

Wat een gevoel. Mijn visie werd wat anders, kan het niet beschrijven, en wat een euforisch gevoel! Had het idee dat niets hier tegenop kon. Ik keek vrolijk wat rond, kijkende naar hoe mooi het festival was en hoe geweldig deze dag was. A voelde hetzelfde als mij, en we besloten om maar eens naar de early hardcore area te gaan. Toen ik opstond om te gaan lopen merkte ik direct wat een sensatie het gaf om mij te bewegen. Ik ging steeds harder lopen, en A volgde door datzelfde te doen. 5 seconden later rende we alsof ons leven er van af hing richting de early hardcore, en allemachtig wat gaf dat een gevoel! Alsof ik de 100 meter sprint in 3 seconden af kon leggen :) We hebben nog even staan hakken bij de early hardcore maar ik had meer zin om wat rond te lopen, om die sensatie van snelheid weer te krijgen. Het kauwen begon kort hierna, en een vriend van me had hier al voor gewaarschuwd, dus ik heb dit tegengewerkt en had na de trip heel weinig last van spierpijn in mijn kaak.

In welke volgorde het is gebeurt en naar welke areas we zijn geweest en hoe lang, ben ik helaas wat vergeten, ik ben niet trots op mijn geheugen zal ik maar zeggen :wink: Ik weet nog wel dat ik flink los ben gegaan op de momenten dat de muziek er voor was, maar het meeste hebben we toch rondgelopen. Ik hoorde B na de trip nog klagen over de korte tijden waarbij we bij de areas waren, en hoe snel we steeds wegliepen haha. De trip was naar mijn gevoel ongeveer anderhalf a 2 uur lang gewoon perfect, euforisch en vol energie.

Ik vond het zo opmerkelijk hoe dit spul met mijn hersens klootte, en zat er constant over na te denken hoe fantastisch dat spul was, wat je er allemaal mee zou kunnen. Je kan jezelf dingen wijsmaken waar je dan emotioneel naar veranderd, terwijl dit zonder drugs nooit zo zou zijn. Iedere keer als ik tegen A sprak of hij tegen mij (god wat spraken wij veel met elkaar) ervaarden we exact hetzelfde, wat me ook nog eens fascineerde. Wij 2 maakte exact dezelfde trip.

Ook: Tering wat hebben we veel water op. Dat spul was zo lekker!

21:00
Op dit moment ongeveer, had ik ineens het gevoel dat ik me kut voelde, zonder aanleiding. Niet heel erg, maar B merkte wel op dat ik zweette. Ik moest even zitten, en A ook dacht ik toch. B vond dat ook erg fijn, aangezien hij de hele tijd achter mij en A aan moest lopen terwijl we over het festival rond liepen te rennen. Ik moest denken over hoe ik het nooit had moeten doen, en dat ik nooit meer drugs zou doen. Na zo'n 10 minuten dacht ik al dat ik het zelf in de hand had, en dat ik mijzelf wijs kon maken dat het helemaal niet kut ging. En precies op dat moment werd alles 3x zo kleurrijk en werd ik weer helemaal happy, in 1 klap. Energie was er wel grotendeels uit maar ik kon nog prima de snelheid voelen als ik liep.

We stonden weer op, en zagen dat er een hek vol gasmaskers bij de hardtechno tent hing, wat zou zo'n ding toch vet zijn. Even bij de hardtechno naar binnen en een beetje laten gaan op de muziek.

Even later naar de wc, stond een gozer van ik zeg 25 jaar oud met een van die gasmaskers, had ie om zijn nek hangen. Dus ik super enthousiast vragen "Hey hoe heb je die losgemaakt" zegt ie "met mijn aansteker". Dus ik als een dolle A en B toe, vertel het en A haalt zijn aansteker tevoorschijn. Even later hadden we 2 gasmaskers losgehaald (ik kan wel een foto maken, ik heb hem hier staan :)) en toen ik me omdraaide kwamen er 2 meisjes van zo'n 20-25 jaar langs, die vroegen of we er ook een voor hun los konden maken. Ze geeft me haar aansteker, ik maak er een los, en krijg van beide een kusje, wat natuurlijk helemaal geweldig was.

Hierna hebben we de gasmaskers even naar ons kluisje gebracht en zijn we weer wat rond gaan lopen. We moesten nog even naar de wc, maar ik merkte na 10 seconden bij de pisbak te staan op dat ik niet eens moest. Ik zei het tegen A en B en liep vervolgens het wc gedeelte uit.

22:00
Dit is het moment waarop de trip toch wel begon uit te werken. Ik had nog wel een relaxt gevoel, maar de energie was er compleet uit ookal had ik me niet eens zo erg uitgeleefd (kan me voorstellen dat als je 3 uur op een hardcore feest met 1 area staat je helemaal verrot bent na je trip), maar ik was toch vrij moe. Even aan de zijkant van de mainstage gezeten met A terwijl B ondertussen naar de voorkant van de mainstage was gelopen, waar ons groepje stond.

23:00
Closing act van een halfuurtje ongeveer, wat een machtige set was dat. Jammer dat ik geen energie meer over had, echt niks, ik stond de hele set stil en heb er spijt van want ik zit 2 seconden lang in de aftermovie en op dat moment stond ik fijn stil :( De trip was dus over en dat vond ik heel jammer.

23:30
Ik had nog 2 en half muntje over dus had maar 5 ijsjes gekocht voor de groep. We liepen naar de uitgang nadat we onze gasmaskers weer hadden opgehaald bij de kluisjes, en kwamen C weer tegen. Die vertelde ons dat ie nadat we de triforce van hem hadden gekregen hij helemaal van de kaart was geweest, omdat ie een snoepje te veel op had. Toch fijn om te weten het bij ons een stuk beter was gegaan :wink:

00:00
Aangekomen bij de afterparty (verjaardag van iemand), ik en A ons gasmasker opgedaan en wat mensen bang gemaakt, ik sta nog op de foto met mijn gasmasker op op dat feestje.

1:00
B en A deelden nog een halfje blauwe turbo met elkaar, maar alleen B voelde resultaat, en ging daardoor tot 3 uur nog lekker los op de muziek van dat feestje. Ik en A gingen dan maar slapen, en na een biertje ging dat prima. We sliepen wel in een tent dus de dag erna had ik onwijze pijn in mijn schouder haha.

Toen ik wakker werd was ik wel helemaal op, alle energie weg. Voor de rest nergens problemen mee, ik heb nooit katers van drank (niet 1 keer gehad) dus hier was ook enkel de energie een negatief puntje.

Ik hoop dat dit verslag een beetje te lezen was, ik zie dat het vrij lang was maar het was ook ene ervaring van hier tot mars. Kan niet wachten tot de volgende keer, en dat zal op een house/hardstyle festival zijn, 9 juli :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
r
raveolutionLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Eerste keer XTC - Halfje paarse triforce op hard-dance f

leukport om te lezen ! :grin:

mijn eerste keer was ook geweldig!! :grin:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."