Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUitleg over salvia aan een vriend

Uitleg over salvia aan een vriend

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wilde dit toch even delen omdat ik het leuk vond om terug te lezen en misschien herkennen sommigen zich in wat hier onder beschreven staat. Deel dan aub je ervaring. Dan kunnen we deze werkelijkheid misschien wat verder ontrafelen. Of is het deze onwerkelijkheid :)

Ik weet niet of het hier hoort of bij tripreports.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SALVIA DIVINORUM

Ze valt onder de categorie dissociatieven. Zoals ook Ketamine, lachgas, vliegenzwam. Volgens sommigen lijkt het erg op DMT alleen dan ruwer en heftiger, more twisted.

Bij verre de ingrijpendste gebeurtenissen heb ik door het roken van Salvia meegemaakt. Het werkt gerookt ongeveer een 10 à 15 minuten. Maar geloof me, dat is genoeg. Het heeft me wel wat bijgebracht over mezelf, maar ook over de aard van de realiteit. Na het roken ben je plotseling aan het trippen, je beseft het niet eens, zo snel gaat het.

Ik beschrijf het altijd als, 'achter de schermen van deze wereld gaan'. Velen, en ik ook, worden naar achteren getrokken. Je kan één worden met objecten, een zetel, de grond,... . Een maat van me is uit zijn lichaam getreden en keek vanop enkele meters hoog op ons neer. Ik voelde naast hem zittend dat er een heel klokwerk van mogelijkheden dusdanig werd gebogen, gevormd zodat wij daar naast elkaar konden zitten. Ik besefte plots dat niets vanzelfsprekend is, alles wordt in elkaar gezet. Dit maakt me meer dankbaar in men leven. Maar erg bang ben ik ook geweest. Waar is mijn wil in de dingen, het gevoel dat ik niet vrij ben. Gevangen in deze kleine realiteit met vele beperkingen en restricties. Het gevoel of beter gezegd een weten dat mijn wezen doordringt dat deze wereld niet echt is. Maar eerder een bel in een grotere omvattende realiteit die ik niet kan vatten.

Wat ik vreemd vind, is dat ik steeds een heel bekend gevoel ervaar, ik ken het 'daar' beter als hier. Ik kan het nog niet plaatsen. Daal ik af in mijn eigen psyche, of neemt salvia me mee in de microkosmos van mijn eigen lichaam. (Is het daarom dat die kleine vakjes me zo goed kennen, dat ze door me heen stromen,… . Zijn dit dan misschien mijn cellen met eigen geheugen en bewustzijn?) Of ga ik werkelijk door de bouwstenen van deze wereld.

Waarom ik me dit afvraag. Omdat ik werkelijk een soort matrix zie, een spel van vakjes, groene en rode denk ik, tussen de vakjes schijnt wit helder licht door. De vakjes stromen werkelijk in alles, mij, de muren, de zetels zelfs de lucht rondom me. Alles leeft, maar meer nog, alles is doordrenkt van een ontzettende intelligentie. Een waarvoor je niets te verbergen hebt, die jou en mij en alles maakt. Alles wordt gevormd door die vakjes. Soms denk ik dat het mijn cellen zijn, die ook een geheugen en intelligentie hebben, die mij maken. Velen maken één. Die ‘één’ ben ik zogezegd. Maar toch heb ik het gevoel dat het groter is. Of misschien ligt het grote nou net in het kleine, misschien (vrij zeker eigenlijk) liggen andere werelden verborgen afdalend in het microscopisch kleine, dat waar wij allen uit bestaan en dat ons allen verbind en één maakt.
Niets is los van elkaar, je bent steeds verbonden, daardoor is er een wisselwerking tussen al dat is, daarin vindt ook karma zijn plaats. Je beroert een veld door je intenties, handelingen, een golf, een positief dat op je pad een negatief oproept of andersom.... Moeilijk uit te leggen. Ik stelde het me soms voor als een tunnel waardoor ik wandel. In die tunnel zijn er hendels aanwezig, drukknoppen, … . Als je op een of andere knop gaat staan, en dit betekent dan in het echte leven een intentie die je hebt of een handeling die je uitvoert, dan komt er verder op je pad in de tunnel iets omhoog, een obstakel dat je best oplost als je verder wil. Wat je zaait is wat je oogst =karma!

Andere mensen rapporteren meerdere levens tegelijk te leven, of werkelijk wakker te worden in een nomadendorp waar ze iedereen kennen en ook hun weg kennen. Teruggaan in de tijd wordt ook beschreven. De vakjes die ik zie worden door anderen reflectors of gekleurde wolkjes genoemd. Ok ik moet gaan eten. Maar zo een ervaringen blijven je bij. Het is natuurlijk een interpretatie van mij in het proberen deze ervaringen een plaats te geven in het geheel. Maar het meest prominent aanwezig en geen interpretatie is de overtuiging dat dit hier niet echt is, slechts een simulatie, en dat ik niet ik ben. Maar verbonden met iets groters.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heee leuk weer eens wat over salvia te lezen!
Ben zelf ook enorm geïntrigeerd door salvia.

Heb tot hier toe al aardig wat salviatrips achter de rug en kan me helemaal vinden bij veel stukken van je verhaal, het is en blijft zo merkwaardig allemaal.
Lijkt net of plots je oogkleppen afgaan en word getransporteerd naar een wereld die echter is dan deze waarin we ons nu bevinden.

Ik ervaar ook steeds meerdere realiteiten...
1e keer dat ik een breaktrough had met salvia was ik ook in zo'n nomadendorp zoals je't beschreef.

Ik voelde warme tintelende kringen vanop het puntje van me hoofd naar men voeten rollen (ik zat in die ringen)beetje zoals een hullahoop, toen de kringen aan me voeten waren was ik getransporteerd in een soort van ?afrikaanse? hut, daar zat ik tegen een bamboe-achtige muur, werd ontvangen door een ?gezin? entiteiten daar en ze wouden me een rondje geven in die wereld.

dat 'rondje' was niet als wandelen in die wereld maar als zweven/flitsen/opgeslokt en terug uitgespuugd worden/..., plots had ik contact met een 'stamhoofd' die me wijze dingen vertelde, over parallelle dimensies/deze realiteit/hun realiteit.

vervolgens zat ik op een spierwitte zandachtige vlakte waarbij ik vlakbij dat hutje zag waar ik aangekomen was, het zand verdween, ik werd terug opgeslokt en bevond me terug in het hutje waar dat ?gezin? bezig was me voor te bereiden op me terugweg.

De kringen die toen van boven naar onder me lichaam rolden, rolden nu van me voeten tot het puntje van me hoofd, toen alle ringen bovenaan waren en me kruin verlieten was ik plots terug op de plek waar ik zat voor ik de salviapijp rookte.

Ook tussen die trip door had ik vast en zeker van me plaats gegaan, er waren dingen omgestoten, fiets gevallen,....

Het is echt een sleutel naar iets dat 'nog' moeilijk te verklaren valt.
Ook de afterglow is heerlijk, kan zelfs een week na een salviatrip een verhoogde euforie gewaar worden/zen/beter relativeringsvermogen/nog korter bij het 'groter geheel'/verhoogde level van spiritualiteit....

Hier nog wat salvia leesplezier:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=50321
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... a#p1126604
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... a#p1109008
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... a#p1105920

Hoop snel weer zoiets leuks van je te lezen, awesome!

Peace!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zal het even bij tripreports zetten, maak je gelijk kans om de winnaar TVDM te worden :wink: .
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#4
He super! Wat een heerlijke reactie. Ik zit nog een beetje met een ontzag angst van salvia, ik ben een paar keer wat heftig gegaan en automatisch begon mijn geest zich te verzetten, een strijd die je natuurlijk niet wint. Ik heb hier ongeveer een jaar een trauma aan overgehouden. Steeds als ik aan de ervaring dacht kwam er een grote angst in mijn borstkas, ik noem het een bestaansangst. Anders kan ik het niet omschrijven.

Een hele tijd daarna heb ik dan ketamine ontdekt. Doorheen wat experimentjes daarmee, ben ik van deze angst afgekomen. Een van mijn ketamine trips gaf me een salvia gevoel, lichter en over een langere tijdspanne als het ware. Ik heb dit als zeer aangenaam ervaren en daarna was mijn angst weg.

Even terug naar je reactie. Die kringen die rond je lichaam gingen die worden ook door 'Robert A. Monroe' kort aangehaald in zijn boek "Uittredingen". Zelf heb ik al een aantal maal oranje ringen of golven over/rond mijn lichaam zien zweven, dit in ontspannen toestand 's avonds in bed. Dus kan ik er alleen maar vanuit gaan dat dit verbonden is aan uittreden. En dat dit dan ook iets is wat onder salvia kan gebeuren. Interessant om verder te onderzoeken.

Ik ben op dit moment bezig met proberen uit te treden. Ik heb altijd het gevoel gehad iets te missen en ik vlieg enorm vaak in mijn dromen, lucide dromen ook regelmatig. Ik denk dat het dat is, ik denk dat ik het astrale mis waar je naar verluid enorme afstanden kan afleggen in een oogwenk. Waar je kan vliegen en zweven, en waar ik wie weet entiteiten ontmoet die ik al lang ken, maar niet meer weet dat ik ze ken. Ik wil dit kunnen als ik dat wil, dus zonder middel. Maar ik merk dat poorten door middelen wel geopend kunnen worden.

Ik heb dit heel fel gemerkt met ketamine, maar dit was helemaal niet aangenaam. Bv een week na een ketamine ervaring lag ik in bed en werd er aan me getrokken door bepaalde dingen. Iets wou me precies hebben, ik had het gevoel dat als ik me niet verzette ik zou sterven. Ketamine heeft iets met de dood precies. Een paar dagen na weer een andere ketamine ervaring: Ik kom thuis en er licht een vogeltje voor de raam. Ik zie dat het gekwetst is, ik neem het op in men hand. Ik voel de hartslag, en een trillen. Plots word het trillen sterker en sterker (vibreren), op het hoogtepunt stopt het en sterft het vogeltje in men hand. Ook in die tijd ben, ik vaak op de rem moeten gaan als er vogels of katten ineens voor men auto of tegen mijn auto liepen. Op een of andere manier had ik het gevoel dat dit met keet te maken had. Reden genoeg voor mij om het daar maar even bij te laten. Het was allemaal te toevallig.

Terug naar de salvia :)! In een van mijn eerste ervaringen heb ik ook een indiaan ontmoet. Hij stond tegenover me in een donkere achtergrond, en tekende met zijn handen een symbool in de lucht. Het symbool tekende wit af tegen de lucht en ik kon het niet helpen maar mijn arm bewoog net zo als die van de indiaan, automatisch maakte ik dezelfde beweging als hem. Heel vreemd. Meer niet.

Een paar van mijn latere ervaringen waren super abstract, ik kon er niets uit maken. Totaal 'alien' zou ik het omschrijven. Dus ik verlang wel naar zo'n ervaring als jij beschrijft met dat dorp en de indianen. Ik denk dat mijn dosering niet optimaal is geweest de laatste keren. Ofwel moet ik mijn weerstand afbouwen. Ik denk dat het dat is. Want jij was je op dat moment niet meer bewust van je omgeving denk ik. Terwijl toen ik die indiaan zag ik wel nog de kamer zag en ook maar een lage dosis nam.

Ik ben blij te horen dat jij een aangename afterglow kent. Dit kende ik zo niet, maar nu ik weet dat het kan ga ik dat proberen transformeren. Ik had angst of zoiets, ik werd erg geconfronteerd met mijn 'ingenesteld' zijn in deze realiteit. En het gevoeld dat deze realiteit bedrog was, deed me erg ongemakkelijk voelen. Ondertussen kijk ik daar anders naartoe :)

Ik ga de reportjes lezen zodra ik weer even tijd heb ! Bedankt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."