#1
Wie: Ik en mijn vriendin
Wat: Per persoon 2x 2-CB tabletje (wit Nijntje)
Waar: Thuis (jungle)
Ervaring: Ikzelf heb een redelijk aantal keren paddo’s en truffels ervaren. Mijn vriendin een tweetal keren truffels. Van die trips zijn een paar keer redelijk blijven hangen! Wat kan je daar maf van worden zeg. We hebben allebei behoorlijk wat XTC / MDMA ervaring.
Vrijdag 02-05-2014
Een klein zwart kikkertje op het staafdiagram douchematje….
Afgelopen vrijdag was het dan zo ver. Eindelijk ging ik samen met mijn vriendin ons eerste 2-CB avontuur ervaren. De tabletjes had ik van een kennis overgenomen. Hij had ze zelf al eens geprobeerd echter vond hij ze behoorlijk matig. Zijn advies was dan ook om zeker 2 tabletjes ineens te nemen. Na me behoorlijk ingelezen te hebben bleken de ervaringen redelijk op één lijn. De witte Nijntjes zijn niet zo sterk en neigen eerder naar 8mg per stuk dan de beloofde 13mg.
Lange tijd hebben we overwogen om toch maar een enkel of anderhalf tabletje te nemen, maar gezien de positieve vibe welke 2-CB op je zou hebben en je eigenlijk niet zo snel “fout” kan gaan, hebben we uiteindelijk toch maar besloten om beiden 2 hele tabletjes te nemen. We wilden namelijk wel wat voelen!
Het was omstreeks 21:15 uur. Beiden net even gedouched en klaar om de schattige witte Nijntjes door te slikken. Met een flink glas water spoelden we de tabletjes naar binnen. No turning back now!
We zijn op de bank geploft en hebben een stukje cabaret aangezet om de positieve stemming te versterken. Na ongeveer twintig minuten voel ik mijn maag redelijk tekeer gaan. Overigens niets bijzonders en niet erger dan bij XTC / MDMA. Dit zou dan wel de beloofde “bodyload” zijn, verwachtte ik. Na een toilet bezoekje voelde ik een soort lichte MDMA rush opkomen. Wat warm, wat tintels, en koud… Ja, warm en koud.
Ik had verder niet veel visuals en dergelijke verwacht daar de dosis niet zo zwaar zou moeten zijn. Eerder een XTC / MDMA light idee. Oh boy, I was wrong….Na circa 45 minuten kon ik eventjes terug naar de badkamer. Ik heb daar voornamelijk rond gekeken. Mijn oog viel op het douchematje. Het type met bolletjes. Allemaal bolletjes. De bolletjes komen als staafdiagrammen uit het matje naar boven. Allemaal andere hoogtes. Ze schuiven op en neer uit het douchematje. Eventjes keek ik en dacht: What the…..??! Ik moet lachen! Wat vet! Ik zie potdomme nog wat op het douchematje. Aaah wat lief! Een klein zwart kikkertje. Je kent ze wel; net het stadium kikkervisje voorbij. Prachtig dat zo’n mooi beestje gewoon op mijn douchematje zit.
Ik schudde even en dacht: “Wow gast… Je begint aardig te trippen”. Toch maar even voelen… Want ja. Wie voelt nou niet even als je zoiets ziet? Het blijkt een pluisje van een sok. Ja… een zwarte sok. Maar dat geeft niet. Dat kikkertje zal mijn vriend zijn voor de rest van de avond.
Vol trots loop ik naar beneden om mijn vriendin te vertellen over mijn ontmoeting. Ik stap de huiskamer binnen en de kou overvalt me. BRRRRRRRRR! Wat enorm koud vergeleken met de rest van het huis. Bah. Maar de huiskamer is wel mooi. Veel planten! (we hebben maar een paar planten en een bos bloemen, maar toch). Het lijkt wel een jungle. Door de grote kamerhoge ruiten kan ik naar buiten kijken. De tuin lijkt wel onderdeel van onze huiskamer jungle. Prachtig hoe alles overloopt in elkaar. Misschien heb ik het daarom zo koud? Geen idee, maar het is niet fijn.
Mijn vriendin zit inmiddels in haar eigen tripwereldje. Niet zo ver heen lijkt wel. Ze heeft zojuist een show van Herman Finkers opgezet. Ik ken heel die kerel niet, maar ja hoor. Hij heeft blijkbaar één of andere dieren / circus / jungle show. Dit gaf echt even een huge “what the fuck” moment! Heel die show was extreem vaag tijdens de trip (wellicht ook wel als ik helder ben, echter nog niet gechecked). Het paste precies in mijn jungle thema.
De gehele kamer beweegt, lichtvlagen gaan op en neer en geluiden lijken extreem hard. Ik plof neer op de bank. Wow… Wat is dit heftig! Eenmaal op de bank voelt alles een stuk warmer. Wat fijn die kussens! Heerlijk kruip ik in een hoekje van onze warme bank. Helaas krijg ik al snel dorst. Mijn keel voelt ontzettend droog, maar ik wil vooral niks kouds drinken. Ik vond mezelf echt geniaal toen ik het plan kreeg om thee te zetten. Alles ging een beetje knullig maar na een tijdje had ik dan toch mijn warme bakje thee. Niet dat het hielp, maar goed. Ik had mijn thee.
Terug naar mijn kikkertje!!! Ik zat op het toilet en keek weer naar mijn vriendje. Roerloos zat ie in springhouding. Wat een scheetje! Maar inmiddels zijn onze tegels ook redelijk vreemd aan het doen. We hebben antraciet tegels met een licht grijze rand welke overloopt in het antraciet. Het grijze deel draait en komt langzaam uit de tegels. Uiteindelijk begint het een centimeter of tien boven de tegels te zweven. De gehele badkamervloer is voorzien van een zwevend grijs vlakje boven de tegels. Onderling draaien de vlakjes alle kanten op. Toch maar snel van de badkamer af. Weet je wat? Ik ga even naar de zolder! Gewoon, omdat het kan. Na een kort bezoek bleek dit toch een beetje een dode suffe ruimte. Nope, het was de kikker en de jungle. Daar moet ik zijn!
Een ontzettende drang om naar die jungle te gaan. Telkens weer. Maar als ik daar was voelde ik me verward, koud, vervelend, niet onder controle. Mijn gevoel ging van links naar rechts, waar mijn hersenen van boven en naar beneden gingen.
Ik keek op de klok. Het was 23:00 uur. De trip werkt net een goed uur. WOOW. Ik weet niet hoe goed ik dit vol ga houden. Mijn lijf voelt zwaarder en kouder. Ik wil alleen zitten. Mijn spieren wilden niet. Alles voelde samengetrokken. Wellicht herken je het gevoel als je heel moe bent. Je benen voelen dan heel stom aan en je weet eigenlijk niet waar je ze moet laten. Nou, dat had ik met heel mijn lijf. Mijn ogen dicht gaven overigens wel gave Spacemuis superhelden visuals, whatever dat ook mag zijn.
Na uren in de jungle te hebben gezeten was het inmiddels 23:15 uur. Het gevoel is niet minder. Maar ook niet gelijk. Het gevoel springt van links naar rechts. De ene keer voel ik dit en een minuut later is het dat. Het is een complete chaos in mijn hoofd. En niet alleen in mijn hoofd. Mijn ogen zien ook complete chaos. Wel mooi, maar idioot wazig. Eigenlijk te wazig. Mijn hoofd wil liggen. Mijn hoofd wil rust. Maar mijn hoofd krijgt vooral géén rust… Steeds meer besluipt me het gevoel dat ik het wel genoeg vind. Het is niet zo zeer te veel, maar voornamelijk te lang. De trip lijkt al uren te duren. Het tijdsbesef is volledig weg. Ongekend.
Ik pak mijn telefoon. Ik weet namelijk niet meer hoe lang 2-CB ook alweer werkzaam is. Ik wil dit opzoeken op mijn prachtige 3D telefoon. Het beeld is echt diep. Je kijkt zo naar binnen. Maar echt informatie opzoeken lukt niet. Mijn concentratie niveau is echt nul komma nul. Niks, noppes, nada. Na veel pogingen uiteindelijk de conclusie getrokken dat het niet veel langer dan vier tot zes uur zou moeten werken. Geen flauw idee hoe ik hierbij kwam of hoe lang dit nog zou duren, want die berekening kon ik echt niet verwerken.
Ik lig als een dooie pier op de bank. Ik hoop dat het snel voorbij gaat. Ik ben er klaar mee. Het chaotische! Mijn brein wil dit niet meer. Ik ging niet fout, maar ik wilde dat het eindigde. Langzaam begint de tijd wat sneller te gaan en ineens moet ik ontzettend plassen. Ik sta op en ga naar het toilet. Het kikkertje is een pluisje geworden! Waar is mijn vriendje? Hardop zeg ik: “Ooooaaaaah”. Hetzelfde geluid wat je maakt als je een lief pasgeboren kuikentje ziet.
Ik keek om me heen en alles leek rustig. Althans, rustiger… Het voelde alsof ik op de bank had liggen slapen en ik spontaan was ontwaakt. De trip was nog lang niet voorbij, maar vooral even wat gekalmeerd. Redelijk opgelucht ben ik weer op de bank neergevallen. Het is 00:30 uur. Mijn idee was om een kleine dosis XTC bij te nemen daar ik had gelezen dat XTC het gevoel wat af zou zwakken en de overhand zou nemen. XTC ken ik, XTC is bekend, XTC is goed. Ik wil van de chaos af en richting het strakke rechtlijnige van de vrijwel perfecte drug.
Na veel peinzen heb ik besloten om een kwart blauwe superman te nemen (c.a. 45mg MDMA). Het duurde een eeuwigheid maar na twintig minuten begon ik het verschil te voelen. WOW! Dit was magisch. Hoe goed kan de opkomst van XTC voelen? Denk aan de eerst opkomende XTC gevoelens alleen dan factor tien met een klok die bijna stil staat. Ongelofelijk, dit was de beste keuze van de avond. Ik voel me helderder en actiever worden. Mijn lichaam wordt warmer. Mijn brein fitter en helderder. Wat is dit waanzinnig goed!
Binnen een half uur is het 2-CB gevoel weg. De XTC neemt de overhand. Na een uur neem ik nog een kwart blauwe Superman welke rustig opkomt en prima werkt. Geen stuiterbal idee, gewoon chill. Ik merk inmiddels wel dat mijn hoofd en lichaam rust nodig hebben. Wat bizar dat XTC / MDMA je op zo’n moment rust kan geven. Normaliter werkt dat absoluut niet zo bij mij! Dit keer was het echt nodig om mijn brein tot rust te laten komen. De 2-CB moest eruit. De 2-CB was eruit. Althans, genoeg om mij weer op mijn gemak te stellen. Mijn vriendin heeft overigens geen XTC bijgenomen. Zij was rustig een wijntje aan het drinken met een muziekje. Redelijk gekalmeerd ben ik bij haar gaan zitten en heb uiteindelijk een glaasje mee gedronken.
Het was inmiddels vier uur ’s nachts. Ik was klaar, op en moe. Nog even hebben we een kort rondje met de honden gelopen en zijn in bed geploft waar ik redelijk makkelijk in slaap kon komen.
Na ongeveer 7 uurtjes slaap werd ik wakker. Geen hoofdpijn, geen XTC kater. Niets eigenlijk. In de loop van de dag werd ik wel wat moe. Een beetje een dorstig gevoel, maar verder niets. We zijn inmiddels op de maandag beland en ik voel me als vanouds. Niks aan de hand.
Behalve mijn ervaring. Mijn ervaring zal ik nooit vergeten. Ik had geen flauw idee dat 2-CB zo heftig zou uit kunnen vallen voor me. Ik had een milde XTC variant verwacht met een licht hallucinerend effect. Geen vergelijking met paddo’s of truffels. Nou, no fucking way… 2-CB heeft mij veel dieper mee genomen in de wereld der trippen dan paddo’s en truffels ooit hebben geprobeerd. Nee nee, dit is geen kattenpis. Mijn advies dan ook; Don’t fuck with 2-CB. Het is een serieuze drug welke je echt niet moet onderschatten. Het was prachtig maar ook beangstigend. Daarbij was ik enorm blij dat ik XTC thuis had liggen. Dit heeft mijn avond wat rustiger gekregen. Ik zou een combinatie uiteraard nooit adviseren, maar mij heeft het geholpen alles wat rustiger te krijgen. Wie weet ben ik gewoon uitermate gevoelig, ik weet het niet. Maar wow.. Dat is allesomvattend. WOW!
Wat: Per persoon 2x 2-CB tabletje (wit Nijntje)
Waar: Thuis (jungle)
Ervaring: Ikzelf heb een redelijk aantal keren paddo’s en truffels ervaren. Mijn vriendin een tweetal keren truffels. Van die trips zijn een paar keer redelijk blijven hangen! Wat kan je daar maf van worden zeg. We hebben allebei behoorlijk wat XTC / MDMA ervaring.
Vrijdag 02-05-2014
Een klein zwart kikkertje op het staafdiagram douchematje….
Afgelopen vrijdag was het dan zo ver. Eindelijk ging ik samen met mijn vriendin ons eerste 2-CB avontuur ervaren. De tabletjes had ik van een kennis overgenomen. Hij had ze zelf al eens geprobeerd echter vond hij ze behoorlijk matig. Zijn advies was dan ook om zeker 2 tabletjes ineens te nemen. Na me behoorlijk ingelezen te hebben bleken de ervaringen redelijk op één lijn. De witte Nijntjes zijn niet zo sterk en neigen eerder naar 8mg per stuk dan de beloofde 13mg.
Lange tijd hebben we overwogen om toch maar een enkel of anderhalf tabletje te nemen, maar gezien de positieve vibe welke 2-CB op je zou hebben en je eigenlijk niet zo snel “fout” kan gaan, hebben we uiteindelijk toch maar besloten om beiden 2 hele tabletjes te nemen. We wilden namelijk wel wat voelen!
Het was omstreeks 21:15 uur. Beiden net even gedouched en klaar om de schattige witte Nijntjes door te slikken. Met een flink glas water spoelden we de tabletjes naar binnen. No turning back now!
We zijn op de bank geploft en hebben een stukje cabaret aangezet om de positieve stemming te versterken. Na ongeveer twintig minuten voel ik mijn maag redelijk tekeer gaan. Overigens niets bijzonders en niet erger dan bij XTC / MDMA. Dit zou dan wel de beloofde “bodyload” zijn, verwachtte ik. Na een toilet bezoekje voelde ik een soort lichte MDMA rush opkomen. Wat warm, wat tintels, en koud… Ja, warm en koud.
Ik had verder niet veel visuals en dergelijke verwacht daar de dosis niet zo zwaar zou moeten zijn. Eerder een XTC / MDMA light idee. Oh boy, I was wrong….Na circa 45 minuten kon ik eventjes terug naar de badkamer. Ik heb daar voornamelijk rond gekeken. Mijn oog viel op het douchematje. Het type met bolletjes. Allemaal bolletjes. De bolletjes komen als staafdiagrammen uit het matje naar boven. Allemaal andere hoogtes. Ze schuiven op en neer uit het douchematje. Eventjes keek ik en dacht: What the…..??! Ik moet lachen! Wat vet! Ik zie potdomme nog wat op het douchematje. Aaah wat lief! Een klein zwart kikkertje. Je kent ze wel; net het stadium kikkervisje voorbij. Prachtig dat zo’n mooi beestje gewoon op mijn douchematje zit.
Ik schudde even en dacht: “Wow gast… Je begint aardig te trippen”. Toch maar even voelen… Want ja. Wie voelt nou niet even als je zoiets ziet? Het blijkt een pluisje van een sok. Ja… een zwarte sok. Maar dat geeft niet. Dat kikkertje zal mijn vriend zijn voor de rest van de avond.
Vol trots loop ik naar beneden om mijn vriendin te vertellen over mijn ontmoeting. Ik stap de huiskamer binnen en de kou overvalt me. BRRRRRRRRR! Wat enorm koud vergeleken met de rest van het huis. Bah. Maar de huiskamer is wel mooi. Veel planten! (we hebben maar een paar planten en een bos bloemen, maar toch). Het lijkt wel een jungle. Door de grote kamerhoge ruiten kan ik naar buiten kijken. De tuin lijkt wel onderdeel van onze huiskamer jungle. Prachtig hoe alles overloopt in elkaar. Misschien heb ik het daarom zo koud? Geen idee, maar het is niet fijn.
Mijn vriendin zit inmiddels in haar eigen tripwereldje. Niet zo ver heen lijkt wel. Ze heeft zojuist een show van Herman Finkers opgezet. Ik ken heel die kerel niet, maar ja hoor. Hij heeft blijkbaar één of andere dieren / circus / jungle show. Dit gaf echt even een huge “what the fuck” moment! Heel die show was extreem vaag tijdens de trip (wellicht ook wel als ik helder ben, echter nog niet gechecked). Het paste precies in mijn jungle thema.
De gehele kamer beweegt, lichtvlagen gaan op en neer en geluiden lijken extreem hard. Ik plof neer op de bank. Wow… Wat is dit heftig! Eenmaal op de bank voelt alles een stuk warmer. Wat fijn die kussens! Heerlijk kruip ik in een hoekje van onze warme bank. Helaas krijg ik al snel dorst. Mijn keel voelt ontzettend droog, maar ik wil vooral niks kouds drinken. Ik vond mezelf echt geniaal toen ik het plan kreeg om thee te zetten. Alles ging een beetje knullig maar na een tijdje had ik dan toch mijn warme bakje thee. Niet dat het hielp, maar goed. Ik had mijn thee.
Terug naar mijn kikkertje!!! Ik zat op het toilet en keek weer naar mijn vriendje. Roerloos zat ie in springhouding. Wat een scheetje! Maar inmiddels zijn onze tegels ook redelijk vreemd aan het doen. We hebben antraciet tegels met een licht grijze rand welke overloopt in het antraciet. Het grijze deel draait en komt langzaam uit de tegels. Uiteindelijk begint het een centimeter of tien boven de tegels te zweven. De gehele badkamervloer is voorzien van een zwevend grijs vlakje boven de tegels. Onderling draaien de vlakjes alle kanten op. Toch maar snel van de badkamer af. Weet je wat? Ik ga even naar de zolder! Gewoon, omdat het kan. Na een kort bezoek bleek dit toch een beetje een dode suffe ruimte. Nope, het was de kikker en de jungle. Daar moet ik zijn!
Een ontzettende drang om naar die jungle te gaan. Telkens weer. Maar als ik daar was voelde ik me verward, koud, vervelend, niet onder controle. Mijn gevoel ging van links naar rechts, waar mijn hersenen van boven en naar beneden gingen.
Ik keek op de klok. Het was 23:00 uur. De trip werkt net een goed uur. WOOW. Ik weet niet hoe goed ik dit vol ga houden. Mijn lijf voelt zwaarder en kouder. Ik wil alleen zitten. Mijn spieren wilden niet. Alles voelde samengetrokken. Wellicht herken je het gevoel als je heel moe bent. Je benen voelen dan heel stom aan en je weet eigenlijk niet waar je ze moet laten. Nou, dat had ik met heel mijn lijf. Mijn ogen dicht gaven overigens wel gave Spacemuis superhelden visuals, whatever dat ook mag zijn.
Na uren in de jungle te hebben gezeten was het inmiddels 23:15 uur. Het gevoel is niet minder. Maar ook niet gelijk. Het gevoel springt van links naar rechts. De ene keer voel ik dit en een minuut later is het dat. Het is een complete chaos in mijn hoofd. En niet alleen in mijn hoofd. Mijn ogen zien ook complete chaos. Wel mooi, maar idioot wazig. Eigenlijk te wazig. Mijn hoofd wil liggen. Mijn hoofd wil rust. Maar mijn hoofd krijgt vooral géén rust… Steeds meer besluipt me het gevoel dat ik het wel genoeg vind. Het is niet zo zeer te veel, maar voornamelijk te lang. De trip lijkt al uren te duren. Het tijdsbesef is volledig weg. Ongekend.
Ik pak mijn telefoon. Ik weet namelijk niet meer hoe lang 2-CB ook alweer werkzaam is. Ik wil dit opzoeken op mijn prachtige 3D telefoon. Het beeld is echt diep. Je kijkt zo naar binnen. Maar echt informatie opzoeken lukt niet. Mijn concentratie niveau is echt nul komma nul. Niks, noppes, nada. Na veel pogingen uiteindelijk de conclusie getrokken dat het niet veel langer dan vier tot zes uur zou moeten werken. Geen flauw idee hoe ik hierbij kwam of hoe lang dit nog zou duren, want die berekening kon ik echt niet verwerken.
Ik lig als een dooie pier op de bank. Ik hoop dat het snel voorbij gaat. Ik ben er klaar mee. Het chaotische! Mijn brein wil dit niet meer. Ik ging niet fout, maar ik wilde dat het eindigde. Langzaam begint de tijd wat sneller te gaan en ineens moet ik ontzettend plassen. Ik sta op en ga naar het toilet. Het kikkertje is een pluisje geworden! Waar is mijn vriendje? Hardop zeg ik: “Ooooaaaaah”. Hetzelfde geluid wat je maakt als je een lief pasgeboren kuikentje ziet.
Ik keek om me heen en alles leek rustig. Althans, rustiger… Het voelde alsof ik op de bank had liggen slapen en ik spontaan was ontwaakt. De trip was nog lang niet voorbij, maar vooral even wat gekalmeerd. Redelijk opgelucht ben ik weer op de bank neergevallen. Het is 00:30 uur. Mijn idee was om een kleine dosis XTC bij te nemen daar ik had gelezen dat XTC het gevoel wat af zou zwakken en de overhand zou nemen. XTC ken ik, XTC is bekend, XTC is goed. Ik wil van de chaos af en richting het strakke rechtlijnige van de vrijwel perfecte drug.
Na veel peinzen heb ik besloten om een kwart blauwe superman te nemen (c.a. 45mg MDMA). Het duurde een eeuwigheid maar na twintig minuten begon ik het verschil te voelen. WOW! Dit was magisch. Hoe goed kan de opkomst van XTC voelen? Denk aan de eerst opkomende XTC gevoelens alleen dan factor tien met een klok die bijna stil staat. Ongelofelijk, dit was de beste keuze van de avond. Ik voel me helderder en actiever worden. Mijn lichaam wordt warmer. Mijn brein fitter en helderder. Wat is dit waanzinnig goed!
Binnen een half uur is het 2-CB gevoel weg. De XTC neemt de overhand. Na een uur neem ik nog een kwart blauwe Superman welke rustig opkomt en prima werkt. Geen stuiterbal idee, gewoon chill. Ik merk inmiddels wel dat mijn hoofd en lichaam rust nodig hebben. Wat bizar dat XTC / MDMA je op zo’n moment rust kan geven. Normaliter werkt dat absoluut niet zo bij mij! Dit keer was het echt nodig om mijn brein tot rust te laten komen. De 2-CB moest eruit. De 2-CB was eruit. Althans, genoeg om mij weer op mijn gemak te stellen. Mijn vriendin heeft overigens geen XTC bijgenomen. Zij was rustig een wijntje aan het drinken met een muziekje. Redelijk gekalmeerd ben ik bij haar gaan zitten en heb uiteindelijk een glaasje mee gedronken.
Het was inmiddels vier uur ’s nachts. Ik was klaar, op en moe. Nog even hebben we een kort rondje met de honden gelopen en zijn in bed geploft waar ik redelijk makkelijk in slaap kon komen.
Na ongeveer 7 uurtjes slaap werd ik wakker. Geen hoofdpijn, geen XTC kater. Niets eigenlijk. In de loop van de dag werd ik wel wat moe. Een beetje een dorstig gevoel, maar verder niets. We zijn inmiddels op de maandag beland en ik voel me als vanouds. Niks aan de hand.
Behalve mijn ervaring. Mijn ervaring zal ik nooit vergeten. Ik had geen flauw idee dat 2-CB zo heftig zou uit kunnen vallen voor me. Ik had een milde XTC variant verwacht met een licht hallucinerend effect. Geen vergelijking met paddo’s of truffels. Nou, no fucking way… 2-CB heeft mij veel dieper mee genomen in de wereld der trippen dan paddo’s en truffels ooit hebben geprobeerd. Nee nee, dit is geen kattenpis. Mijn advies dan ook; Don’t fuck with 2-CB. Het is een serieuze drug welke je echt niet moet onderschatten. Het was prachtig maar ook beangstigend. Daarbij was ik enorm blij dat ik XTC thuis had liggen. Dit heeft mijn avond wat rustiger gekregen. Ik zou een combinatie uiteraard nooit adviseren, maar mij heeft het geholpen alles wat rustiger te krijgen. Wie weet ben ik gewoon uitermate gevoelig, ik weet het niet. Maar wow.. Dat is allesomvattend. WOW!