Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc voor 't eerst tijdens festival

Xtc voor 't eerst tijdens festival

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PrimatourtjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo.

Inleiding:
Ik heb al vaker verschillende soorten drugs geprobeerd, waaronder xtc, alleen nog nooit op een festival. Afgelopen weekend was mysteryland en een kameraad vroeg of ik mee wou daar naartoe. Deze kameraad is er ook altijd bij geweest tijdens andere drugs momenten. Andere drugs momenten waren altijd gewoon thuis of bij andere mensen thuis. Ik zat al een tijd van te voren te twijfelen om te nemen tijdens een druk festival. Stress met werk, periode van hyperventilatie waar ik nog niet helemaal vanaf ben, wel onder controle inmiddels, en 't feit dat we met een groep (onbekende voor mij) mensen een bus in gingen om naar 't festival toe te rijden. En ik heb ook nog eens last van wagenziekte. Daar heb ik hier laatst nog een topic over geplaatst.

Report:
Ik zat al weer te stressen in de bus van zal 't goed gaan. Gelukkig nergens last van gehad qua wagenziekte. Toen kwamen we in Haarlemmermeer en we liepen het terrein op en het was behoorlijk heet die dag. Voelde me al niet helemaal geweldig op m'n gemak, mensen die hyperventilatie hebben en in drukte staan kennen dit probleem. Paar rondjes gelopen en uiteindelijk zei die kameraad tegen me: zullen we nu gaan nemen? Het was ondertussen iets afgekoeld en het was rond 6u savonds. We gingen naar een rustig plekje want hij wist dat ik niet helemaal in een goede mood zat. Veel mensen zullen nu denken waarom pak je 't dan? Ik vond gewoon dat ik me er overheen moest zetten. Eenmaal een kwartje ingenomen en ik voelde meteen alle last van me af gaan. Het zit er in en ik kan niet meer terug. Begon wat fijner in m'n vel te zitten. Gewacht tot 't ingeklapt was maar het kwam heel geleidelijk op, wat wel fijn was.

We ginger terug naar de groep maar het kwartje was veel te weinig nog voor 't gevoel waar ik al bekend mee was van de vorige keren. Volgende kwartje er in, en ik begon te merken dat ik met m'n mond bezig ging. Het was ondertussen 8u savonds en er waren nog 3u over. Alle lasten die ik eerder had waren nu compleet weg. Hyperventilatie, bang om bad te gaan, etc. Ik wilde dat het gevoel nog sterker werd en heb toen weer een kwartje bijgenomen. Ik voelde me super. Rondjes gelopen en iedereen die je ziet is aardig, geeft je een hand, bedankt je hartelijk als je opzij gaat als ze er langs willen. Mn ogen probeerden ook telkens contact te zoeken met andere mensen, en andere mensen met mij had ik 't gevoel. Rond 10u savonds zijn we weer bij de groep aangesloten voor de eindshow. Daar het laatste beetje ingenomen. Iedereen van de groep komt je een hand geven van: ga je lekker? Was verder ook een hele leuke groep. Na de eindshow in die drukte lopen en ik begon toen wel m'n rug te voelen, erg vervelend, maar geen domper op de stemming.

Conclusie:
Dit is puur gebaseerd op mijn ervaring, en ik weet dat er veel mensen zullen zeggen dat je geen drugs moet pakken als je niet goed in je vel zit. Maar ik ben blij dat ik 't wel heb gedaan. Mn stemming was dag en nacht verschil en ik heb er echt van genoten. Grootste drempel die er voor mij was kwam van m'n eigen bangmakerij.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben blij voor je dat het allemaal goed gegaan is en leuk was. Zeker ook dat je niet wagenziek bent geworden.
Het klinkt als een leuk feest!
P
PrimatourtjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dunnetjess33 zei:
Ik ben blij voor je dat het allemaal goed gegaan is en leuk was. Zeker ook dat je niet wagenziek bent geworden.
Het klinkt als een leuk feest!
Klik om te vergroten...
Thanks!

Heb ook veel andere ervaringen gelezen op deze site om mezelf te motiveren van te voren. En ook de slechte reports om te zien wat mensen meemaken als 't verkeerd gaat. Niet 't beste om te doen omdat je jezelf alleen maar gekker maakt als je ziet dat 't niet goed gaat. Mochten er mensen zijn die dit lezen die zelf zitten te twijfelen hoop ik dat ze hier een beter gevoel door krijgen, ghehe.
H
Het witte KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
XTc op een festival is ook echtwel de leukste gelegenheid om te gebruiken, warm, zonnetje.
Leuk report!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het witte Konijn zei:
XTc op een festival is ook echtwel de leukste gelegenheid om te gebruiken, warm, zonnetje.
Leuk report!
Klik om te vergroten...

Het is zeker leuk op een festival maar in een thuis setting met vrienden is ook erg leuk.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt als een perfecte XTC-ervaring! Leuk reportje.

Ik vind XTC een drug die zich heel erg aanpast aan de setting. Op een festival komt het fantastisch tot zijn recht, thuis vind ik het vooral heel erg relaxed. Ik kan eigenlijk niet kiezen tussen die twee, omdat het beide zo zijn voordelen heeft. Festivals, de sfeer die daar heerst, zeker bij goed weer, daar is XTC gewoon voor gemáákt. Maar ik vind het zelf ook altijd een beetje oncomfortabel om onder invloed rond te lopen op een publieke plaats, zeker als ik niet weet of er mogelijk bekenden rondlopen. Ik heb behoorlijk wat anti-drugs vrienden en ook anti-drugs collega's en ben altijd bang om die tegen te komen. Dat heb je thuis dan weer helemaal niet, daar kun je gewoon een beetje chillen en gesprekken voeren met vrienden (die soms behoorlijk creatief uitpakken).

XTC. :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."