arb zei:
↑
Ook heb ik gemerkt dat het heel erg handig kan zijn als je na het stappen toch nog nuchter wil auto rijden.
Met speed in je lijf ben je dus echt niet nuchter. Het ontbreken van de head space is een kenmerk van speed, maar je bent wel degelijk onder invloed en dat is erg gevaarlijk. Speed maakt je overmoedig, je ervaart o.a tijd en snelheid anders. Kortom levensgevaarlijk. Niet doen. Nooit.
Verder onwijs leuk rapport, en hoop dat je er nog vele met ons zal delen. Welkom op het forum!
Dit is idd een wijdversprijd en hardnekkig de kop in te drukken fenomeen die zich elk weekends talloze keren voordoet hier in België, ook de ontnuchtering op benzodiazepines, om te kunnen rijden zonder zwalken .
Het kan vals zelfvertrouwen geven, ooit eens meegereden met een persoon eerst zat ie onder de benzo's zwaar zwalkend, en dan met pep op reed ie rustiger, kalmer en voortdurend de achteruitkijkspiegel bespiedend voor achterliggende politiewagens.
Maar zat ook zeker niet op mijn gemak, met name de remafstanden werden mis ingeschat. Heb toch vaak how how moeten roepen enz.
Dus neen , de illusie dat je zult kunnen rijden als een nuchter man met nfikse lijn op, is een fabeltje.