#1
*Dit tripreport vond ik net en was al praktisch afgeschreven, maar hem blijkbaar nooit helemaal afgemaakt en gepost. De gebeurtenis hier vond in juli 2018 plaats.*
Geachte lezer,
Na al een langere tijd drugs te hebben gebruikt en tripreports te hebben gelezen heb ik maar eens besloten om wat van mijn ervaring te delen.
Achtergrondinformatie:
Man, 95-100 kg
In totaal 175 mg MDMA
Lijntje pep (30-40 mg)
Lijntje keta (Echt geen idee, onder de 50 mg in ieder geval)
Met E, A, C, Z, B
Machtig (D'nB)
Voor de trip:
Ik ben de dag bezig geweest met muziek maken en huishoudelijke taken (hoef ik dat brak niet meer te doen
!). Ik was de hele dag een beetje gespannen en chagrijnig (heb ik vaker als ik gebruik). In de avond kwam een vriendin van mijn vriendin, A, langs om in te zitten. B en C hebben echter een lekke band gekregen en daarom hebben we besloten in het noorderplantsoen van Groningen te gaan inzitten. Ik heb over ongeveer 5 uur tijd 4 biertjes gedronken om de spanning er vanaf te halen. Eenmaal rond half 12 maar richting het feest gegaan (duurt maar tot 5). Eenmaal aangekomen ging iedereen slikken (00:24). Het was een verrassend rustige editie van Machtig, normaal is het uitverkocht en staan de zalen vol.
Tijdens de trip:
T 30
Ik begon steeds meer spanning te krijgen. Iets was aan het opkomen, dat werd duidelijk. C voelde ook al wat en masseerde me al een beetje. Het love gevoel sloeg er nog niet in maar we werden al wat contactelijker. We besloten lekker te gaan dansen.
T 45
Ineens sloeg een bom van energie mij en springde ik ff lekker rond. De muziek was heerlijk en krachtig. Vervolgens werd ik ineens heel moe. Dat heb ik wel vaker met MDMA.
T 60
Ergens rond deze tijd sloeg het love gevoel in. Ik voelde mij zoals van MDMA verwacht word erg fijn, blij en verbonden. Ik werd wel moe er van maar het moest er even goed in slaan.
T 1:30
Wat een vlaag zeg! Ik ben inmiddels naar de rokersruimte gegaan en sprak met B over dingen die hem dwars zaten. Een goed bekende van hem ligt in het ziekenhuis en ik wilde hem graag vertellen dat ik er voor hem wil zijn!
T 2:00
Tijd om bij te pakken. Ik neem een halfje bij (48mg) en werd ineens heel nuchter. De eerste vlaag was wel voorbij.
Eeeen de volgende vlaag kwam alweer. Ik lig met E (mijn vriendin) en wat mensen die we daar leerden kennen op de grond te knuffelen. Ze ging af en toe iets te hard maar geluk was mijn beste vriend Z daar om haar te helpen (ik was dan net naar de dansvloer gegaan toen zij minder lekker werd). Het is hier dat ik besef dat MDMA op zo'n feestje een beetje voelt als een lekker tijdelijk droomwereldje waarin iedereen vredig is en van elkaar houdt. De sfeer zit er door het perfecte aantal mensen (niet druk maar lekker gaande!) En de perfecte dosering MDMA.
T 2:30
Vanaf hier wordt het allemaal een beetne vaag. Ik ben hier volgens mij naar buiten gegaan om met een vriend van mij (L) een goed gesprek te houden over onze band en heb ik excuses aangeboden voor dingen die ik ooit heb gezegd. We hebben verder goed over dingen gesproken en het was erg gezellig.
T 3:00
Mijn trip werd door de 2e dosering heerlijk verlengd. Ik loop nu volgens mij rond over de dansvloer. Ik zie weer dat heerlijke droomwereldje waarin iedereen ondanks alles gewoon lekker alles kan vergeten. Het voelt alsof iedereen één groep positiviteit is. Ik houd ervan om dan over de dansvloer rond te lopen en allemaal mensen met een glimlach aan te kijken. Ik kom de hele tijd bekenden tegen en geef ze knuffels en ga lekker met ze dansen!
T 3:30
Het effect is een beetje uitgewerkt maar E nam mog een kwartje (25mg) bij en had nog een over. Ik nam het andere kwartje. Dit was niet de bedoeling vooraf gepland maar ja... Xtc ahahahahah. In tegenstelling tot andere keren heb ik nog steeds erg weinig gebruikt en ben hier erg blij mee.
T4:00
Het kwartje heeft volgens mij niet echt meer effect gegeven. Ik voel een comedown op de dansvloer en bijpakken van X is mijn eerste instinctionele reactie. Ik heb echter voor het eerst maar gewoon geaccepteerd dat dit de limiet van serotonine uitputting is die ik opstel. Ik had vast wel een kwartje van iemand kunnen krijgen maar heb besloten dat dit niet het verstandigste is.
Ik heb mij echter voorgenomen om na de X wat pep of keta te doen. Pep werkt op dopamine en keta op geen (of gwn erg zwak) op neurotransmitters. Ik neem een klein lijntje pep van (30mg). Het is gewassen en was eerst 48% amfetamine en 48% caffeine. Lekker puur dus. Ik word er echter alleen wat te helder van en besloot om kort daarna ook wat keta bij te pakken (15 min ofzo?).
De keta en pep na de X was redelijk fijn omdat ik niet keihard crashte. Ik was lekker wazig en toch nog actief.
T 4:30
Feestje voorbij helaas. We halen onze spullen en gaan naar een after in de buurt (Ik, E en Z). Ik heb daar een biertje gedronken en wat heisjes van een joint gehad. E nam een ballonetje maar werd daar niet lekker van en wilde kort daarna naar huis. We waren allemaal erg moe dus vonden dat een prima plan.
T 6:00
Lekker gaan slapen! Had ik wel behoeftr aan. Pep heeft mn slaap wel vernaggeld dus ik ben redelijk brak. Het idee was het beoordelen van de brakheid wanneer ik pep zou bijpakken als de X is uitgewerkt. Ipv meer X bijpakken en dus serotonine meer uitputten schakel ik over naar wat meer dopamine uitputting. Ik voel me wat kutter dan normaal op de 1e brakke dag. De 2e brakke dag voel ik me
*Update, we zijn bijna een jaar verder en ik kom erachter dit report nooit af te hebben geschreven. Pijnlijk omdat ik dus net bij de brakheid evaluatie gestopt ben.
Wat ik mij kan herrinneren is dat de brakheid nog steeds kut was, in ieder geval niet heel veel beter dan doorpakken op MDMA. Het beviel mij wel though, misschien dat ik dit komende week op koningsnacht wel weer ga doen!*
Geachte lezer,
Na al een langere tijd drugs te hebben gebruikt en tripreports te hebben gelezen heb ik maar eens besloten om wat van mijn ervaring te delen.
Achtergrondinformatie:
Man, 95-100 kg
In totaal 175 mg MDMA
Lijntje pep (30-40 mg)
Lijntje keta (Echt geen idee, onder de 50 mg in ieder geval)
Met E, A, C, Z, B
Machtig (D'nB)
Voor de trip:
Ik ben de dag bezig geweest met muziek maken en huishoudelijke taken (hoef ik dat brak niet meer te doen
Tijdens de trip:
T 30
Ik begon steeds meer spanning te krijgen. Iets was aan het opkomen, dat werd duidelijk. C voelde ook al wat en masseerde me al een beetje. Het love gevoel sloeg er nog niet in maar we werden al wat contactelijker. We besloten lekker te gaan dansen.
T 45
Ineens sloeg een bom van energie mij en springde ik ff lekker rond. De muziek was heerlijk en krachtig. Vervolgens werd ik ineens heel moe. Dat heb ik wel vaker met MDMA.
T 60
Ergens rond deze tijd sloeg het love gevoel in. Ik voelde mij zoals van MDMA verwacht word erg fijn, blij en verbonden. Ik werd wel moe er van maar het moest er even goed in slaan.
T 1:30
Wat een vlaag zeg! Ik ben inmiddels naar de rokersruimte gegaan en sprak met B over dingen die hem dwars zaten. Een goed bekende van hem ligt in het ziekenhuis en ik wilde hem graag vertellen dat ik er voor hem wil zijn!
T 2:00
Tijd om bij te pakken. Ik neem een halfje bij (48mg) en werd ineens heel nuchter. De eerste vlaag was wel voorbij.
Eeeen de volgende vlaag kwam alweer. Ik lig met E (mijn vriendin) en wat mensen die we daar leerden kennen op de grond te knuffelen. Ze ging af en toe iets te hard maar geluk was mijn beste vriend Z daar om haar te helpen (ik was dan net naar de dansvloer gegaan toen zij minder lekker werd). Het is hier dat ik besef dat MDMA op zo'n feestje een beetje voelt als een lekker tijdelijk droomwereldje waarin iedereen vredig is en van elkaar houdt. De sfeer zit er door het perfecte aantal mensen (niet druk maar lekker gaande!) En de perfecte dosering MDMA.
T 2:30
Vanaf hier wordt het allemaal een beetne vaag. Ik ben hier volgens mij naar buiten gegaan om met een vriend van mij (L) een goed gesprek te houden over onze band en heb ik excuses aangeboden voor dingen die ik ooit heb gezegd. We hebben verder goed over dingen gesproken en het was erg gezellig.
T 3:00
Mijn trip werd door de 2e dosering heerlijk verlengd. Ik loop nu volgens mij rond over de dansvloer. Ik zie weer dat heerlijke droomwereldje waarin iedereen ondanks alles gewoon lekker alles kan vergeten. Het voelt alsof iedereen één groep positiviteit is. Ik houd ervan om dan over de dansvloer rond te lopen en allemaal mensen met een glimlach aan te kijken. Ik kom de hele tijd bekenden tegen en geef ze knuffels en ga lekker met ze dansen!
T 3:30
Het effect is een beetje uitgewerkt maar E nam mog een kwartje (25mg) bij en had nog een over. Ik nam het andere kwartje. Dit was niet de bedoeling vooraf gepland maar ja... Xtc ahahahahah. In tegenstelling tot andere keren heb ik nog steeds erg weinig gebruikt en ben hier erg blij mee.
T4:00
Het kwartje heeft volgens mij niet echt meer effect gegeven. Ik voel een comedown op de dansvloer en bijpakken van X is mijn eerste instinctionele reactie. Ik heb echter voor het eerst maar gewoon geaccepteerd dat dit de limiet van serotonine uitputting is die ik opstel. Ik had vast wel een kwartje van iemand kunnen krijgen maar heb besloten dat dit niet het verstandigste is.
Ik heb mij echter voorgenomen om na de X wat pep of keta te doen. Pep werkt op dopamine en keta op geen (of gwn erg zwak) op neurotransmitters. Ik neem een klein lijntje pep van (30mg). Het is gewassen en was eerst 48% amfetamine en 48% caffeine. Lekker puur dus. Ik word er echter alleen wat te helder van en besloot om kort daarna ook wat keta bij te pakken (15 min ofzo?).
De keta en pep na de X was redelijk fijn omdat ik niet keihard crashte. Ik was lekker wazig en toch nog actief.
T 4:30
Feestje voorbij helaas. We halen onze spullen en gaan naar een after in de buurt (Ik, E en Z). Ik heb daar een biertje gedronken en wat heisjes van een joint gehad. E nam een ballonetje maar werd daar niet lekker van en wilde kort daarna naar huis. We waren allemaal erg moe dus vonden dat een prima plan.
T 6:00
Lekker gaan slapen! Had ik wel behoeftr aan. Pep heeft mn slaap wel vernaggeld dus ik ben redelijk brak. Het idee was het beoordelen van de brakheid wanneer ik pep zou bijpakken als de X is uitgewerkt. Ipv meer X bijpakken en dus serotonine meer uitputten schakel ik over naar wat meer dopamine uitputting. Ik voel me wat kutter dan normaal op de 1e brakke dag. De 2e brakke dag voel ik me
*Update, we zijn bijna een jaar verder en ik kom erachter dit report nooit af te hebben geschreven. Pijnlijk omdat ik dus net bij de brakheid evaluatie gestopt ben.
Wat ik mij kan herrinneren is dat de brakheid nog steeds kut was, in ieder geval niet heel veel beter dan doorpakken op MDMA. Het beviel mij wel though, misschien dat ik dit komende week op koningsnacht wel weer ga doen!*