Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCartoon bomen en vosse neuzen tijdens Atlantis truffels

Cartoon bomen en vosse neuzen tijdens Atlantis truffels

0 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
W
WimsalabimLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gister heb ik met een huisgenootje Atlantis truffels genomen. Het was een hele abrupte beslissing. Eergister avond scrollde ik door Netflix, op zoek naar een interessante documentaire om te kijken. Hier kwam ik per ongeluk langs de docu "Have a good trip, adventures in psychedelics", waarin bekende Amerikanen vertellen over hun trip ervaringen. Mijn huisgenoot en ik wilde al een tijd geleden samen truffels doen, maar dit was er niet van gekomen. Halverwege de documentaire wilde ik het toch weer zo graag doen dat ik hem een impulsief appje stuurde om half 12 in de avond, waarna we sochtends besloten het gewoon te doen haha.

Ik had pas 1x truffels gedaan. Dit was twee jaar geleden en had toen 10 gram mexicana genomen. Omdat ik destijds maar rond de 57 kilo woog, was dit al een vrij heftige trip. Mijn huisgenoot had al 2 keer truffels gedaan en 2 keer paddo's. Hij had er dus wel enige ervaring mee. Omdat ik nu twee jaar later toch bijna 10 kilo zwaarder ben, en we toch wel een goed effect wilden hebben, besloten we Atlantis te nemen. Ik ging daarom rond 1 uur in de middag naar de binnenstad om ze te halen. Altijd heerlijk om zo'n shop binnen te stappen, de truffels af te rekenen en de man achter de balie je nog even een 'fijne reis' toe wenst haha. Heerlijk. Ik had ook aarbeien en pure chocolade gehaald voor tijdens de trip.

Rond half 3 besloten we de truffels te nemen. Omdat ik de vorige keer met 10 gram al zo hard ging (ik had toen een moment waarin ik in een soort van gedachten trans terecht kwam waarin ik in een kleuren spiraal zat die voor mijn gevoel wel een uur duurde) , besloot ik deze keer 7,5 gram te nemen zodat ik later altijd nog bij kon nemen. Dit bleek tijdens de trip niet nodig haha. Mijn huisgenoot heeft genoeg aan 5 gram. Hij weegt ook niet veel en weet uit ervaring dat hij heel gevoelig is voor drugs.

Al 10 minuten nadat we het hadden ingenomen begonnen we te merken dat er iets aan het veranderen was. Ik moest net ietsje sneller lachen om dingen en mijn huisgenoot had precies hetzelfde. Ik liep mijn kamer uit om even naar de wc te gaan. Toen ik terug kwam leek het raam in mijn kamer ineens een stuk groter. Ik woon in een flat, en het leek ineens alsof ik een vet groot overzicht had over de hele buiten wereld. Ik ging op m'n bed liggen en m'n huisgenoot op een matras met kussen dat we op de grond hadden gelegd.

Na een half uur begon het bij ons beide toch wel redelijk goed in te kicken. De visuals begonnen langzaam toe te nemen. Ik keek naar mijn huisgenoot zijn gezicht en zijn neus leek op die van een vos. Ik moest hier heel erg om lachen en besloot daarom om het voor hem na te tekenen zodat hij kon zien hoe het er voor mij uitzag. Echter, terwijl ik aan het tekenen was en ik weer naar zijn gezicht keek moest ik opnieuw keihard lachen, want zijn gezicht was weer compleet vervormd dus het tekenen had totaal geen zin meer haha. Mijn huisgenoot vond het inkicken van de visuals in het begin vrij heftig. Hij zat op het metras en ik heb een kleed op de vloer met een grijs, wit en zwart oneven patroon erop. Hier zat hij heel intens naar te kijken en hij gaf aan dat hij even moest concentreren omdat hij het wel erg heftig vond. Nadat de visuals hun hoogtepunt hadden bereikt konden we het beide wel accepteren en ging mijn huisgenoot iets relaxter op de bank zitten. We hadden muziek op staan en tot mijn verbazing zag ik ineens hoe de bomen buiten veranderd waren. Ze waren half cartoon geworden en liepen in elkaar over. Omdat ik hoog in een flat woon zie ik ze allemaal ook van boven, maar het leek net alsof ze allemaal schuin omhoog naar mij toe gericht waren. Daarbij dansden de bomen ook mee op de flow van de muziek. Hierom moest keihard lachen omdat ik ineens dacht het woord 'djensen' te snappen (heb je vroeger Kud gezien dan weet je waarover ik het heb hahaha). Mijn huisgenoot was hier ook heel erg van de onder de indruk en kwam mee kijken naar de bomen.

Na ongeveer een uur waren we wel gewend hoe de wereld veranderd was, en wilde ik even naar de keuken om iets te eten (ik had nog niet middag gegeten vanwege de truffels). Hoe een andere huisgenoot het beschreef die de keuken aan het schoonmaken was, kwam ik als een soort van ondeugende kleuter de hoek van de gang om met een net iets te grote glimlach. Bij het zien van haar gezicht barstte ik dan ook gelijk in lachen uit. Ik smeerde hierna rustig mijn broodje, al duurde het wel even om de juiste snijplank te vinden want ik had niet meer zo goed door welke droog waren en welke nat, dus daar moest mijn huisgenoot even bij helpen die hier ook wel het komische van kon inzien.

Toen ik weer beneden kwam bij mijn andere huisgenoot die ook aan de truffels zat, veranderde de vibe langzaam. We kregen ineens een soort van xtc gevoel. Heel veel liefde voor iedereen. We zaten samen even te knuffelen, en wilden toen even onze andere huisgenoten zien. We liepen mijn kamer uit en liepen de kamer binnen van een andere huisgenoot die aan het werk was. Toen we de deur open deden moesten we toch wel even mededelen dat hij een verrekt mooie baard had. Boven in de keuken kwamen we de twee huisgenootjes tegen die aan het schoonmaken waren, en die hadden toch wel even een goede knuffel verdiend.

Weer terug beneden in mijn kamer kwamen we tot de conclusie dat de muziek met het trippen net iets te intens werd, en dus deden we de muziek uit. Hierna kwam een moment waarin we nog nooit zo van stilte genoten hadden. Ik ging in feutus houding op mijn bed liggen. Er hing een hoodie aan mijn kast, waarna we beseften dat dat toch wel een van de vetste hoodies is die we ooit hadden gezien en dus moest ik die maar aan doen. Toen een andere huisgenoot even een kijkje kwam nemen besefte ik me weer dat ik maar even niet naar gezichten moest kijken. Als hij dit leest weet hij dat het over hem gaat hahaha, sorry ik wil je niet belachelijk maken hahaha. Maar deze huisgenoot heeft een onderkin, en terwijl ik naar hem keek zakte zijn onderkin naar beneden en vervomde zijn hele gezicht. Ik besloot dan ook maar lekker mijn ogen dicht te doen waardoor ik allerlei kleren patronen en trappetjes zag die naar vage onbekende dingen leidde. Zoals ik het toen omschreef, was ik in mijn gedachten lekker aan het appreciëren. Alles aan het appreciëren. Heerlijk gevoel. Af en toe gingen mijn gedachten hier vandaan, zat ik weer te wikken en wegen over bepaalde levensvragen, en dan kwam ik weer in de apprecieer fase.

Dit sudderde zo door totdat het ineens 3 uur was nadat we de truffels hadden ingenomen. Mijn huisgenoot was iets daarvoor even op zijn eigen bed gaan liggen en kwam weer in mijn kamer zitten. We ondervonden dat de effecten nu wel heel langzaam begonnen af te nemen en dat we weer langzaam aan het landen waren. We begonnen te praten over hoe het was, hoe we de trip vonden en dat het toch eigenlijk ook wel een vrij impulsieve beslissing was. We beseften weer dat je pas tijdens de trip realiseert dat truffellen niet niks is, maar we hadden er geen spijt, zeker niet. We waren vooral heel blij en verrast hoe we precies op het zelfde moment door dezelfde fases waren gegaan, al hoewel mijn visuals wel net iets intenser waren. We gingen rond 6 uur naar de woonkamer en zaten daar met wat huisgenootjes rustig na te praten. 5 uur nadat we de truffels hadden genomen waren we wel weer volledig uit de trip.

Al met al was het voor mij een heerlijk trip zonder nare dingen. Als ik iets kan mee geven aan andere gebruikers (of startende gebruikers), voor sommige kan een lage dosering ook al meer dan genoeg zijn. Het gaat er niet om hoeveel je neemt, maar hoe zwaar het effect is, en waar je naar op zoek bent. Ik persoonlijk hoef geen hallucinaties die heftiger zijn dan wat ik gister heb mee gemaakt. En hiervoor had ik dus maar 7,5 gram nodig. Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn trip verslag!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."