Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(Bad) trip report, atlantis truffel na een gastric bypass operatie.

(Bad) trip report, atlantis truffel na een gastric bypass operatie.

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
I
Iris_1989Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Voorheen nog nooit eerder een trip report geschreven, maar i.v.m mijn ervaring gisteravond denk ik dat het nodig is om in ieder geval andere die in een soortgelijke situatie zitten te waarschuwen. Ik kon hier zelf niet veel informatie over vinden en heb de gok genomen.. En enorm veel spijt van gehad. Hopelijk heeft iemand hier iets aan die net als ik hier informatie over op zoekt alvorens deze truffels (of welke truffels dan ook) te gebruiken!!

Ik ben een vrouw, 32 jaar, 63kg en 163cm. Ik zit in een self healing/love journey momenteel en heb adhd en borderline, maar zit wel heel goed in mijn vel. Niet depressief of dergelijke. Ook geen psychoses of wat dan ook ooit meegemaakt. Sinds 7 jaar besloten weer eens te trippen. Ik ben er niet geheel onbekend mee, 1x LSD en meermaals truffels gedaan, altijd tussen de 10 - 15 gram en altijd enorm veel plezier van gehad, vooral met atlantis. Nooit problemen gehad :) Het enige verschil met NU en 7 jaar geleden.. Is dat ik een Gastric Bypass (een maagverkleining) heb gehad, en een stuk lichter ben dan alle andere keren dat ik heb getript. (Al was ik toendertijd tijdens de laatste truffel trips 'maar' 10-15 kg zwaarder ongeveer)

Besloten eerst een microdosering te proberen om te kijken hoe ik hier op zou reageren nu, dit ging prima. Dus een paar dagen later de echte trip plannen!

Alles goed voorbereid, alles bij de hand en gaan. Ik trip liever alleen en zeker omdat ik dit wou doen als onderdeel van mijn innerlijke "reis", dus ik had er erg veel zin in. Voor de zekerheid had ik een goede vriendin van mij en mijn moeder ingelicht om eventueel te kunnen bellen mocht ik mij niet lekker voelen.

10 gram afgewogen, het gebruikelijke cup a soupje gemaakt en langzaam naar binnen werken. Ik was amper halverwege toen ik al effect begon te merken. Echt HOOGUIT 5 MINUTEN na inname.. Nog nooit zo snel effect gemerkt, ik schrok er een beetje van. Maar het begon met een lekkere body high, wat binnen een paar minuten steeds heftiger werd. Oké dacht ik.. dit is heftiger dan ik had verwacht maar ik liet het maar een beetje over mijn heenkomen.

20-30 minuten later begon de ellende.. Ik raakte in een hele zware bad trip. Enorm heftige visuals, hele heftige closed eye visuals, zodanig heftig dat ik mij zowel met ogen dicht als open niet meer veilig voelde. Continu met mijzelf in gesprek in mijn hoofd, mijzelf vertellen dat het maar tijdelijk is, ik heb de controle, ik ben in orde, proberen te focussen etc. Maar het werd alsmaar heftiger.

Ik had elders een pakketje "trip stoppers" besteld, achteraf ENORM blij dat ik dit heb gedaan. 4 valeriaan tabletten en 2x dextrose zat er in en dit nam ik in. Dit nam de trip niet weg, maar ik ben wel van mening dat dit mij (samen met mijn eigen "mentale wilskracht") uiteindelijk 'gered' heeft.

Ik was het zat, en besloot om te proberen alles er uit te gooien. Maar als je weet hoe een gastric bypass werkt... De verwerking is zodanig snel dat er gewoon niks meer in m'n maag zat, er kwam dus niks uit lol. Ik was wel misselijk, maar de truffels waren al verwerkt en dus had ik geen keuze om het maar gewoon over mij heen te laten komen en rustig af te wachten of de tabletten hopelijk zouden werken. Lang in bed gelegen en continu mijn gedachtes geprobeerd te sturen wanneer ik in paniek begon te raken, zag beelden in mijn hoofd waar ik 112 belde en naar het ziekenhuis ging, hoorde mijn moeder in mijn hoofd in paniek raken, bedacht mij wat ik mijzelf in GODSNAAM had aangedaan. Ik twijfelde of ik inderdaad iemand op zou bellen, maar toen besloten... Nee. Ik kan dit. Dit is tijdelijk en ik kan dit alleen. Punt. Niet in paniek raken.. Relax.

Ik vond een filmpje op YouTube "watch this if you're in a bad trip". Wat vooral een stem was die je een beetje er doorheen probeert te leiden en gerust te stellen dat alles goed komt, het is maar een drug, etc. Dit was enorm fijn en hielp uiteindelijk samen met de tabletten om alles weer een beetje in balans te brengen.

1.5/2 uur in de trip begon het eindelijk af te zwakken.. Helaas was de hele come up enorm verpest uiteraard, maar rond de piek voelde ik mij weer rustig. De enorm heftige visuals waren afgezwakt en uiteindelijk heb ik de rest van de trip gelukkig als erg fijn en leuk ervaren. Ik besloot om de rest van de tijd maar gewoon het beste er van te maken en hier in iedergeval een hele harde les uit te halen.

Wat heb ik mij dom gevoeld zeg.. Een beetje arrogant zelfs. Gezien ik altijd 10-15 gram heb genomen en dit altijd super is gegaan lol. Toen ik mij weer goed stabiel voelde merkte ik dat het vooralsnog erg makkelijk was om mijn gedachten weer te laten zinken in "panic mode" , maar ik kon dit zelf goed sturen d.m.v andere muziek, gedachtes sturen etc. Ik voelde een sterk gevoel van trots op mijzelf, ik had mijzelf hier uit getrokken en geen hulp nodig gehad van iemand anders. Ik was trots op mijn eigen wilskracht en voelde mij ontzettend verbonden met mijzelf. Hier concentreerde ik mij op en verder gelukkig een leuke ervaring.

4.5 uur later ongeveer begon het allemaal af te zwakken en was ik weer met beide benen op de grond. Even iets kleins gegeten, en proberen te slapen.

Ik voel mij nu weer helemaal prima.. Al is mijn hoofd echt helemaal op deze ochtend lol. Dit doe ik echt nooit, nooit meer. Ik weet niet of het door mijn operatie komt, mijn postuur, maar 10-15 gram is naar MIJN mening echt veel te veel en te heftig voor iemand in een soortgelijk situatie als ik. Wees hier dus alsjeblieft voorzichtig mee. Ik zeg niet dat ik nooit meer truffels ga doen, (ookal zei ik dat wel tegen mijzelf midden in de bad trip haha) maar ik zal het zeker beperken tot 5 - 7 gram hooguit en waarschijnlijk een lichtere truffel.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan in de toekomst :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi!
Vervelend dat je een nare ervaring hebt gehad. Helaas gebeurt het sommige ervaren trippers ook eens in de zoveel trips dat angst de overhand neemt, zoals bij jou het geval was. Ookal is de ervaring zelf niet zo leuk, is het voor velen wel leerzaam. Je hoeft niet bang te zijn dat vanaf nu alle trips niet leuk zijn, vooral als je de volgende keer weer begint met een iets lagere dosis.
Iris_1989 zei:
Het enige verschil met NU en 7 jaar geleden.. Is dat ik een Gastric Bypass (een maagverkleining) heb gehad, en een stuk lichter ben dan alle andere keren dat ik heb getript. (Al was ik toendertijd tijdens de laatste truffel trips 'maar' 10-15 kg zwaarder ongeveer)
Klik om te vergroten...
Iris_1989 zei:
Ik weet niet of het door mijn operatie komt, mijn postuur, maar 10-15 gram is naar MIJN mening echt veel te veel en te heftig voor iemand in een soortgelijk situatie als ik.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat je een fysieke verklaring probeert te zoeken, maar vaak speelt dat maar een minimale rol. Je had bijv al een lange tijd niet getript, truffels kunnen verschillen in de hoeveelheid werkzame stof en het kan door allerlei factoren anders vallen.

Bedankt voor het delen! Goed dat je er doorheen bent gekomen en volgende keer beter 💪
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazeker, bedankt voor het delen!
Ik zie er dan toch maar vanaf...ik wilde gaan micro doseren maar aangezien ik nu van alle drugs af ben, ga ik toch maar niet adhv deze ervaring aan de psylocibine...hoe weinig ook.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Van alle drugs af is niet helemaal de waarheid.
Ik gebruik een weinig methadon en nog wat andere medische noodzakelijke preparaten. A.D, en seroquel.
Maar geen illegale drogerende middelen meer, nee.
Wat ik medisch nodig heb dat neem ik zogezegd.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."