Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed of betablokkers

speed of betablokkers

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
d
dosisLid
01-01-2024, 00:00
ik ga binnenkort paar keer optreden.
aangezien ik(zeker in het begin) zeer irritant ga shaken van de zenuwen, ga ik zeker iets
ik overweeg of betablokkers (zorgt dat je hartslag omlaag gaat en dat je minder trilt)
of speed (werkt juist weer andersom)
iemand ervaring met deze of ander middelen op het podium?
bij voorbaar dank ik u allen vanuit het diepst van mijn vermoeidheid
xxx uw kapotte gramafoonplaat
ps. ik ben zo geboren, wat is uw excuse?
S
SupervliegLid
Mijn ervaring met pep is dat je er van kan gaan trillen en je hartslag sneller omhoog gaat. Bovendien heb ik ook dat ik nog wel een beetje wil stotteren maar dat is in een verder stadium :grin:
J
JewCookieLid
Gezien je jezelf al vermoeidheid noemt zou ik niet voor de betablokkers gaan, lagere hartslag word je rustiger en zul je meer last krijgen van je vermoeidheid. Speed werkt daarentegen wel goed tegen vermoeidheid en je zelfvertrouwen. Betablokkers bevorderen je zelfvertrouwen niet maar onderdrukken de zenuwen door je hartslag te verlagen. Speed zorgt wel voor extra zelfvertrouwen maar laat je hart ook nog eens sneller kloppen. Hierdoor kunnen gedachten door je hoofd gaan spoken waardoor je toch weer kunt gaan twijfelen aan je zelf. Daarnaast zal je op momenten dat je moet wachten juist meer zenuwtrekjes krijgen, hoewel je deze vaak zelf niet merkt als je in gedachten bent verzonken.

Een scheut drank werkt vaak het beste bij een presentatie o.i.d., hoewel ik me in kan denken dat dit de zangprestaties minder ten goede kan komen.. Bij speed zullen de zangprestaties wel toenemen denk ik, mits je de avond van het optreden begint met gebruiken en niet al een week bezig bent zodat je tijdens het optreden zelf nog geen droge bek krijgt want dan ben ik bang dat je zangprestaties er behoorlijk aan onderdoor zullen gaan.

Mocht je speed gaan gebruiken dan zou ik er pas op de avond zelf mee beginnen en zorgen dat je van tevoren (eventueel de dagen ervoor) gaat drinken, drinken, drinken! Een droge muil is er vaak van het ene op het andere moment en word meestal veroorzaakt doordat je gaat zweten (als het je eerste avond is i.i.g.). Enige vochtreserves zijn geen overbodige luxe. Mocht je toch een droge harses krijgen dan zo snel mogelijk, zoveel mogelijk water naar binnen klokken. Meteen na een aantal glazen water is je mond geen woestijn meer en heeft je lichaam weer wat te transpireren.

Bij matig gebruik of geen extreme lichamelijke inspanningen is de kans op de droge bek die ik beschreven heb niet erg groot tijdens een optreden. De kans dat je het krijgt is vooral groot als je gebruikt tijdens het sporten of tijdens het werken (geen kantoorwerk..).

Een droge mond door zweten kan in een korte tijd extreem hard opkomen, het ene moment is hij normaal en het andere moment kan je niet meer praten omdat je tong en gehemelte aan elkaar plakken en doet een keer slikken echt pijn.
D
DerangedLid
^ Of je gaat zulke berichten typen.
E
EllesdeeLid
Deranged zei:
^ Of je gaat zulke berichten typen.
Klik om te vergroten...

:beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
d
dosisLid
bedankt jewcookie
ik denk dat ik het hou bij een paar stevige borrels en een mespuntje speed.
m
maverickLid
die is alcohol verslaaft!

als je drugs gebruikt voor prestatie die je anders niet zou kunnen, of meestal is het, denkt niet te kunnen.. dan kun je jezelf nu alvast verslaaft noemen of je moet gedag zeggen in jou geval dan nu tegen het zingen in openbaar..

speed helpt zelfvertrouwen en bladiebla.. maar tkan ook zijn dat je juist extra overdreven druk gaat maken dr over en dan lukt het helemaal niet, ligt aan de dosis en aan de persoon en aan je stemming, en dat soort factoren dus het kan miss juist averechts uitpakken of je knalt het hele publiek plat voor je gevoel en het is geweldig... in dat laatste geval is probleem. nu ben je er een beetje bang voor dat het niet gaat lukken.. en als je eenmaal met die zooi heb gepresteert dan ben je 3 dubbel zo bang dat nuchter niet gaat lukken en gaat t ook waarschijnlijk niet..

wees een echte vent!! ga gwn zien wat het word.. en hoe vaker je het doet hoe gemakkelijker je er bij voelt en zeker al als je in begin zoiets hebt van wow! dit ging toch best goed.. je bouwt zelfvertrouwen op! je kan het sowieso bang dat niet gaat, je moet er gwn voor gaan en zult zien dat je zelfvertrouwen opbouwt. tis faalangst en tyaa heel lastig ik ken het.. en moeilijk om dan toch iets te gaan doen waar je tegen opziet.. maar dit is beste manier., anders ben je gedoemd om verrot te gaan worden geestelijk en/of lichamelijk door die troep...

trouwens faalangstigen waaronder ik zijn sowieso al gevoelig voor drugs verslavingen omdat het je angsten kan wegnemen.. en je kan laten voelen en laten doen zoals je eigenlijk ook normaal wil voelen en wilt doen, maar in nuchtere staat door je irreeële angsten in bepaalde situaties bijv. word beperkt.. en dat is verrot.. en door drugs je niet beperkt te voelen en beperkt te zijn is dan TE fyn je voelt je als een vogeltje die voor het eerst uit zn te kleine kooitje komt.. zoals het gwn normaal ook hoort te zijn, maar door je angsten niet lukt

het gevaar hierbij ook nog is.. dat wanneer je geen rotzooi gebruikt alles erger word... en na tijdje bij steeds meer verschillende dingen die zooi nodig te hebben.. en dan ben je helemaal ver vn huis..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."