Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeed ik iets fout met mijn neusspray?

Deed ik iets fout met mijn neusspray?

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#1
Omdat speed vaak met bagger versneden is tegenwoordig kreeg ik een idee om er een iet ofwat zuiverdere neusspray van te maken.

Ik loste 1 gram speed op in wat water en roerde er een tijdje in. Amfetamines zijn water oplosbaar, dus mijn redenering was dat alle echte speed (en helaas ook caffeine) zou oplossen en dat de rest van de versnijdingsmiddelen zouden blijven liggen.

Daarna goot ik dit mengsel door een koffiefilter om de opgeloste producten te scheiden van de bagger. Dit mengsel deed ik dan in een neusspray.

Ik deed dit echter zonder op voorhand opzoekingswerk te verrichten op internet. Op drugsinfoteam.nl lees ik dat speed op deze manier echter veel van zijn werking zou verliezen, wat volgens mij chemisch niet klopt, maar toch. Ik heb ondertussen hier ook het topic gelezen voor een perfecte neusspray te maken.

Mijn enige vraag aan jullie is echter, klopt er iets niet in mijn redenering? Zie ik iets over het hoofd? Of moet het op deze manier ook wel goed zitten en neem je inderdaad puurdere amfetamines op?

Bedankt voor de antwoorden!
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt een hypothese gesteld waarbij de verwachte conclusie endotherm van aard is.

De aggregatietoestand van de amfetamine (je speed) strookt niet met het isotoop gebruik van stoffen als gezien in stoichiometrie, en geeft mede daardoor het effect de molariteit van de neutronen te polariseren. Het H20-polymeer in het water vormt hierdoor een redoxreactie met de amfetamine waardoor een chemische verbinding niet binnen de retentietijd kan ontstaan.

De oplossing is: Colloiden extraheren en diffuseren tot vloeistof.

Groetjes,

Drs. Pattenhoven
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dubz zei:
Je hebt een hypothese gesteld waarbij de verwachte conclusie endotherm van aard is.

De aggregatietoestand van de amfetamine (je speed) strookt niet met het isotoop gebruik van stoffen als gezien in stoichiometrie, en geeft mede daardoor het effect de molariteit van de neutronen te polariseren. Het H20-polymeer in het water vormt hierdoor een redoxreactie met de amfetamine waardoor een chemische verbinding niet binnen de retentietijd kan ontstaan.

De oplossing is: Colloiden extraheren en diffuseren tot vloeistof.

Groetjes,

Drs. Pattenhoven
Klik om te vergroten...

Wat je zegt is eigenlijk dat straatspeed niet te vergelijken is met zuivere amfetamine waarmee in labs gewerkt wordt en dat de reactie die ik beoog, zijnde het oplossen van de amfetamine met behulp van water, niet voldoende kan ontstaan op deze manier. Of heb ik het helemaal verkeerd?

Ik zit nog met een paar vraagjes:

1)Gaat hetzelfde op voor het topic over de perfecte neusspray? Als ik je antwoord lees zou ik denken van wel.

2) Hoe begin je eraan om de colloiden te extraheren? Je hebt het dan toch over het colloidaal mengsel amfetamine-water? Of is dit helemaal geen colloidaal mengsel....?

3) Als ik mijn straatspeed eerst grondig zuiver met aceton, bekom ik dan zowiewo een betere oplossing voor in de neusspray?

Sorry als ik domme vragen stel, of als ik je uitleg volledig verkeerd begrepen heb, ik heb ook best wel wat chemie gehad, maar jij bent zowiewo mijn meerdere. :) Het is ook al laat en mijn mislukt mengsel heeft toch iet ofwat zijn werk gedaan, maar is nu aan het uitwerken, ben wat wazig.

Overigens enorm bedankt voor je interessante antwoord! Weer maar eens het bewijs dat heel veel druggebruikers geen randmongolen zijn!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hillbilly bastard zei:
Overigens enorm bedankt voor je interessante antwoord! Weer maar eens het bewijs dat heel veel druggebruikers geen randmongolen zijn!
Klik om te vergroten...

Had je daar bewijs voor nodig dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."