Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLast van globus(brok in de keel)gevoel bij speedgebruik

Last van globus(brok in de keel)gevoel bij speedgebruik

9 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
e
exopoliticsLid
01-01-2024, 00:00
#1
thanks voor de uitleg

dat is idd zo gebeurd. Het is nu echt een kleverige pasta, als het gedroogd is dan nog heeft het plakneigingen :P

Ik dacht zelf eerst altijd dat de speed nog nat was omdat er nog aceton in zou zitten, maar dat leek me niet logisch omdat dat snel zou vervliegen en op een gegegeven moment vreet dat het zakje ook wel aan zou je denken.

Mocht dat geen aceton zijn wat is dat vocht dan?
En is het slechter voor je om de speed nat te snuiven?
En waarom zou je die cafeine in je speed willen hebben als het vooral zorgt voor de negatieve effecten?
Ik denk dat bij redelijk goeie pep de extra energie van de caffeine zowiezo te verwaarlozen is.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dealers (teringlijers) versnijden de pep met cafeine zodat het meer lijkt, harder brand en stinkt. Zo lijkt het ook nog eens sterker. Het is niet verstandig om natte pep te snuiven/in je neus te smeren, want het kan water zijn (wat onschuldig is) maar ook allerlei andere stoffen zoals methylalcohol of aceton.
En je hebt gelijk qua de effecten, het verschil wat ik merkte toen ik mijn pep ging wassen was:
-Geen brandend gevoel in je neus
-Geen hartkloppingen
-Geen rusteloos en gejaagd gevoel
-Geen paranoia, zelfs na 5 dagen doorhalen
-geen tics zoals continue met je vingers zitten draaien
e
exopoliticsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben benieuwd

Enige jammere is wel dat het dan minder brand dan :wink: dat vind ik altijd wel wat hebben :hearteyes:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij speed kan je je spieren aanspannen, door je verhoogde energie. Brok in de keel word veroorzaakt door keelspieren (of wat dan ook dat daar in je keel zit) die zich teveel aanspannen. Dit verklaart ook waarom Autsider er bij dex ook last van kan hebben. Het kan ook dat je er teveel op gaat letten want we slikken de hele dag spijksel en slijm door. Door dit te lezen heb ik mezelf al wijsgemaakt dat ik een brok in mijn keel heb en dat is puur en alleen omdat ik me er bewust van maak.

Dus als je je keel nog meer gaat aanspannen, kan je je er bewuster van worden. Of door het speedgebruik krijg je een droge mond waardoor er slijn opropt die moeilijker door je keel vloeit. Het kan vanalles zijn maar weinig om je zorgen over te maken tenzij het langdurig blijft zitten en je er echt veel last van ondervind naast irritatie, dan moet je naar de KNO arts


Best handig om een hypochonder als vriendje te hebben. Dan weet je zulke dingen :grin:
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ervaar het probleem ook met Dex van de apotheek dus lijkt mij niet geheel een probleem veroorzaakt door bagger pep.
e
exopoliticsLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben er al achter dat het veroorzaakt word door misbruik en niet door gebruik en aangezien ik het toch bij gebruik wil houden zie ik het maar als een goeie les.
Het lichaam schijnt soms toch 'nee' te zeggen XD
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kan proberen je speed te wassen met aceton, zo haal je de cafeïne eruit en die is voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor een brandend gevoel, vieze smaak en dat gejaagde gevoel.
e
exopoliticsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Is het globusgevoel (alsof je een brok in je keel hebt) een bekend verschijnsel bij het gebruik/misbruik van speed?

Het is niet dat ik me er zorgen over maar, ik vraag me af of ik hier de enige in ben en of er iets is waarmee dit te verzachten valt.
En dan bedoel ik geen andere drugs maar meer iets als bepaald eten of drinken, koelen/verwarmen etc etc.

Voor zover ik begrepen heb word dit veroorzaakt door gespannen spiertjes in de keel, is dit ook correct? of is het bijv een irritatie omdat die troep via je neus ook weer je keel in glijd?
e
exopoliticsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks, handig om te weten.

Bij de speed die ik op heb vind ik heel erg meevallen qua branden / vieze smaak en ik ben ook meer een thusigebruiker en zit dan bijv de hele nacht muziek te maken achter mn laptop of een beetje te kletsen met vrienden dus dat gejaagde valt ook wel mee.

Het is in dit geval echt een dichtgeknepen gevoel in de keel, alsof er iets vast zit ofzo. Het schijnt dat mensen die hyperventileren of gestrest zijn hier soms ook last van hebben en het is verder niet gevaarlijk ofzo maar wel storend :wink:

Heb hier nog wat anders liggen en die vind ik wel echt goor en daarbij kwam dat gevoel in mn keel ook veel sneller opzetten dus denk dat daar dan een kwak caffeine doorheen zit.

Ik zal van allebei binnenkort eens een sampeltje langs kentron brengen.

Speed is normaal gesproken iets wat ik maar eens in de zoveel maanden ergens aangeboden krijg en gebruik (alleen door de zomermaanden kom ik het net iets te vaak tegen) dus wassen is me een beetje te veel moeite eigenlijk.

Lost bij dat wassen de cafeine op in de aceton?
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is een vrij simpel proces. Je koopt watervrije aceton bij de etos of kruidvat, het staat achter de balie en kost rond de 1.75 per 100 ml. Je doet je speed in een glas en dan gooi je er 50 ml aceton per 1.5 gram pep bij, even roeren en dan door een koffiefilter gieten. De cafeïne lost op in de aceton en de speed blijft achter in de koffiefilter. Nu verzamel je alle speed uit het mixglas en uit het koffiefilter en laat je het voor 10 minuten drogen en je gewassen pep is klaar, en het is meteen 100% droog(cafeïne plakt namelijk een beetje) :sunglasses:
Zorg dat je glas gebruikt en geen plastic bekers, want deze worden aangevreten door de aceton.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."