Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over amfetamine psychose. En overgeven na speed

Vragen over amfetamine psychose. En overgeven na speed

1 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
Bibi31Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een paar vragen wat betreft speed. Mijn vriend heeft 1 x een heftige psyhose gehad van speed. Hij had er na nog last van een nasleep.. ( kan iemand mij vertellen hoe dit ontstaat en wat de nasleep is. Hjj kan het zichzelf niet meer herinneren. Alleen dat hij moe was. Maar er was nogmeer maar dat herinnert die zichzelf niet. De psyhose zelf wel. Hij is nog steeds van meing dat er op dat moment echt een levensbedreigende situatie was en ook had hij achtervolgingswanen aggressie . Niet echt aanspreek baar. Kortom een hel voor hem. Het heeft maar een paar uur geduurt gelukkid. Tijd erna heeft hij iets soort gelijks ervaren maar hij voelde het aan maar heeft op een of andere manier niet doorgezet. Denk persoonlijk dat de 2e x een paniekaanval was en dan in combi met xtc en pep.... tsja. Nu vroeg ik mij ook af. Zou je wat over kunnen houden als je een psyhose gehad heb van die psychose? Afgezien dat je meer kans heb om het weerbte krijgen zijn er nog andere dingen? Nu vraagje voor mij . Als ik speed of sos gebruik word ik evht heel erg lui. Kom niet meer van de bank heel chill. Maar als het dan begint uit te werken en ik moet naar de wc om te plassen gaat alles tintelen en draaien. Moet regelmatig ook overgeven. Maar ben niet misselijk voel me gewoon prima. Ik gebruik zelf ook niet veel. Gewoon met mate. Zou ik dan gewoon een slechte maag hebben? Het is ook echt pas veel later als dat ik t lijntje zelf genomen heb. Soms 2 3 uur later uit t niks. Tijden het praten komt het gewoon omhoog. Dus geen last van misselijk. En drink alleen maar aanmaaklimonade of water. Want mer frisdrank ga ik gegarandeert over me nek. Maar het gebeurt niet elke keer als ik wat op heb. Ben benieuwd of jullie antwoorden voor me hebben.

Kort samen gevat
1.Wat is de precieze nasleep na een speedpsygose (of drugs psyhose)
2.Hoe ontstaat het en hoe word het getriggerd?
3. Kan je iets overhouden aan een psyhose en dan bedoel ik niet datje erin blijft hangen. Maar andere dingen.
4. Overgeven?? Heeft dat ook een oorzaak?
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga anektdotisch bewijs hierbij hanteren, die kan behulpzaam zijn...maar geen sluitend wetenschappelijk antwoord.
Laat dit duidelijk wezen, ik baseer me nu op 1 geval die dit jaar bij me in de buurt voorviel.
Zijn omgevingsfactoren, gebruiksfrequentie, pscyhe ,enz zijn dus allemaal uniek van die van je vriend, dus er is geen 1 sluitend antwoord .
1.Bij mijn vriend is de nasleep geweest dat ie psychosegevoelig bleef, maar tegen al ons advies in bleef ie gebruiken in isolement, en zen psychoses draaiden steeds rond dezelfde trigger van de eerste psychose.

2. Veel factoren , frequentie druggebruik/misbruik, omgeving , psychosegevoeligheid, combinaties van ingrijpende situaties in je leven die heel shoquerend zijn bv opvangen met nachten doorhalen op pep , kan zeer gevaarlijk zijn.
Zonder de pep en de slapeloze nachten kan iemand van meerdere ingrijpende levensveranderende gebeurtenissen in zijn leven al in een tijdelijke psychose gaan met levenslange psychosegevoeligheid zelfs bij genezing van de eerste psychose.

3 Het kan behandeld worden met anti psychotica of soms zelfs benzo's erbij , opname is soms nodig als de wanen gevaarlijk worden voor de omgeving? Ja overhouden... psychosegevoeligheid , angsten voor herval , en mss ook meer paranoide worden.
Maar dit is in elk geval uniek

4? Gaat die vraag over jou en niet je vriend? Mja, overgeven, te weinig gegeten vooraf, ngevoelige maag, pep gewoon niet trekken, tis vergif die bij sommigen bizar goed valt en uitwerkt, en bij anderen de ergste kwalen veroorzaakt zelfs van de eerste lijn, maagklachten, overgeven, duizeligheid, nerveusiteit, aften of hoofdpijn, om er maar npaar te noemen.
Ken mensen metmagen van staal die bommen nemen dikker dan een reuzenknikker met goede pep , en geen knip geven, hoogstens een pepscheet. Dan heb jer die maagbloedingen krijgen, ieder gestel is anders.
als jij zo reageert op speed, kan je hoogstens hem nog eens testen op verontreinigingen, maar als je dit hebt op pure speed, laat dan die zooi links liggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."