Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlle vragen over (Dex) Amfetamine in combinatie met Anti-depressiva/psychotica beantwoordt!

Alle vragen over (Dex) Amfetamine in combinatie met Anti-depressiva/psychotica beantwoordt!

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MethylamineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey Medegebruikers (lol),

Ik heb zojuist na 15 jaar afwezig te zijn geweest, maar weer eens een account aangemaakt.
Vooral omdat ik ontzettend veel topics zie met vragen, die ik allemaal in 1 topic wel kan beantwoorden.

Korte intro over mijzelf en speed: In 2015 kreeg ik voor het eerst (Dex)Amfetamine van de psychiater, en ging er een wereld voor mij open
Nu 6 jaar later vind ik het m'n plicht om mensen te informeren over Amfetamine(verslaving) en alle vragen die onervaren gebruikers hebben te beantwoorden.

1.1 Amfetamine en Anti-depressiva's (Ssri's).

Ik gebruik zelf al een aantal jaar Citalopram* en Welbutrin*, beide vallen onder de 'Anti-depressiva's'.

-De combinatie met speed kan in veel gevallen weinig kwaad, mits je geen QT-interval afwijking hebt of hier erfelijk mee bent belast. Er zijn/is in de afgelopen 3 jaar, 1 persoon overleden door puur alleen amfetamine gebruik, de meeste mensen overlijden aan de combi met andere middelen

-(Dex)amfetamine, gaf mij altijd een euforische hyperfocus die met niets anders te vergelijken viel.
Toen ik aan de Ssri's ging verdween de high.

(Het verschilde wel per merk; De magistrale bereider* en Ceban*(beide geleverd in potjes) gaven mij vaak maar half die super high en die van Ceban* vrijwel nooit.
Er was nog een merk: Pharmaline* ;Deze kwamen in blisters(strippen) en gaven een intense high. Deze high ervaar ik zelf dus niet meer, sterker nog bij Pep (racemaat) heb ik nooit die high gehad.

Conclusie: 'Anti-Depressiva's' zorgen dat de euforie van speed minder is ,omdat deze je serotonine huishouding om zeep helpen.
'Lichamelijk' kun je sneller tachycardie (Versnelde hartslag) krijgen en belast je naast je hart, ook je lever en nieren omdat ze harder moeten werken om het lichaam te 'ontgiften' van zowel de Anti-depressiva als de Amfetamine.

Voor mannen specifiek is er nog een nare bijwerking, het zogenoemde 'pep piemeltje' of simpelweg erectieproblemen, die ook door de Anti-Depressiva's weer versterkt worden.


Tot slot, alles wat hierboven benoemd is moet al reden zijn om de balans op te maken.
Je slikt die Anti-depressiva met een reden en Amfetamine versterkt de onderliggende klachten, zoals angst,paniek en psychoses.

1.2 Amfetamine en Antipsychotica.

Zoals ik in de vorige alinea al uit heb gelegd, is het de vraag hoe verstandig het is om dit te combineren.
Als je al Antipsychotica slikt, ben je lullig gezegd gewoon 'psychotisch' en zal Amfetamine je dusdanig zieker maken, dat je uiteindelijk blijvend psychotisch wordt en dit is NIET terug te draaien.

Doe je het wel, dan geef ik je het volgende advies: Heb je in de 6 maanden voor je gaat gebruiken een psychose gehad ? Doe het echt NIET. De 'episodes' doen zich namelijk vaker voor naarmate je meer gebruikt.

Naast de bijwerkingen die ik in hoofdstuk 1.1 omschreven ( Lichamelijk en geestelijk) krijg je van de meeste Antipsychotica enorme spierverkrampingen, en dat krijg je ook van Amfetamine dus is 1+1 ook hier 3.

Ik hoop dat deze introductie naar meer smaakt, en mensen aanzet tot goede beslissingen.


Groetjes,
Thomas!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
A
AlekzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor de info.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."