#1
Geachten
.
Hoe maak je spacecake... Binnen 2 uur tijd?
Ik ken de befaamde water-boter-wiet-kook-dan-af-laten-koelen methode, maar die gaat nu niet op.
Is het mogelijk om:
-In een pannetje met water, nog een pannetje met boter & THC te doen, zodat er geen contact is met het water (je mist dan wel de mooie emulsie die anders wel ontstaat), of, is dit hetzelfde als boter + wiet in een pannetje gooien, en dit dan net-niet koken?
-ALSNOG de water-boter-wiet methode te gebruiken, en vervolgens de hele drab in de koelkast (eventueel vriezer (en daarna eventueel ontdooien in de magnetron)) te gooien zodat het sneller afkoelt (in plaats van het een dag onder de afzuigkap te laten staan)?
Een vriendin viert vrijdag d'r verjaardag, en wil wat spacemuffins maken. Maar d'r ouders gaan pas 's ochtends weg, en ze moet overdag naar school : ).
Verder vraag ik me ook af: Stel, er gaat in een cake 200g boter, kan je dan 20g boter in een pannetje gooien, hier wat wiet bij doen, en het dan een beetje "oververhitten"? Je krijgt dan een ranzig ruikende (maar volgens mij niet "slechte") boter, waar de wiet in getrokken is. Als je dit dan bij de overige 180g boter gooit, heb je toch 200g boter, met wiet er door heen (kwestie van de wietboter + normale boter goed mengen, zodat de THC alsnog verspreid).
Ze wilde eerst gewoon cake bakken en daar dan wiet door heen gooien, maar ik moest haar uitleggen dat je maag de THC zo niet op neemt/kan nemen
.
Anyone
?
Edit: Typvouwtje.
Hoe maak je spacecake... Binnen 2 uur tijd?
Ik ken de befaamde water-boter-wiet-kook-dan-af-laten-koelen methode, maar die gaat nu niet op.
Is het mogelijk om:
-In een pannetje met water, nog een pannetje met boter & THC te doen, zodat er geen contact is met het water (je mist dan wel de mooie emulsie die anders wel ontstaat), of, is dit hetzelfde als boter + wiet in een pannetje gooien, en dit dan net-niet koken?
-ALSNOG de water-boter-wiet methode te gebruiken, en vervolgens de hele drab in de koelkast (eventueel vriezer (en daarna eventueel ontdooien in de magnetron)) te gooien zodat het sneller afkoelt (in plaats van het een dag onder de afzuigkap te laten staan)?
Een vriendin viert vrijdag d'r verjaardag, en wil wat spacemuffins maken. Maar d'r ouders gaan pas 's ochtends weg, en ze moet overdag naar school : ).
Verder vraag ik me ook af: Stel, er gaat in een cake 200g boter, kan je dan 20g boter in een pannetje gooien, hier wat wiet bij doen, en het dan een beetje "oververhitten"? Je krijgt dan een ranzig ruikende (maar volgens mij niet "slechte") boter, waar de wiet in getrokken is. Als je dit dan bij de overige 180g boter gooit, heb je toch 200g boter, met wiet er door heen (kwestie van de wietboter + normale boter goed mengen, zodat de THC alsnog verspreid).
Ze wilde eerst gewoon cake bakken en daar dan wiet door heen gooien, maar ik moest haar uitleggen dat je maag de THC zo niet op neemt/kan nemen
Anyone
?Edit: Typvouwtje.