Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs mijn wietboter mislukt?

Is mijn wietboter mislukt?

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
libertelibertyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

gisteravond de hele tijd in de keuken gestaan voor wietboter. Niet aan de kook geweest. De bedoeling was 150 gr boter. We hadden 150gr knipafval en iets van 215gr roomboter erbij gedaan omdat het altijd als minder uitpakt. Na een hele avond buiten stollen, zit er maar weinig boter in. Maar hij is niet lichtgroen maar best goed groen! Kan ik hier vanavond als ik de cake wil maken gewoon roomboter bij doen en heel goed en lang mengen?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
In coffeeshop staat het recept wat goed werkt een ogenblik:
Wietboter
Je kunt er ook wietboter van maken. THC lost niet op in water, maar hecht zich wel aan dierlijk vet. De wietboter bevat dus alleen maar de cannabinoïden, dat scheelt dus 90% aan cellulose en al die andere stoffen waaruit cannabis bestaat. Voordeel is verder dat je voor wietboter ook mindere kwaliteit blad en afknipsels kunt gebruiken. Het kookproces haalt er immers alleen de cannabinoïden uit.
Kook blad of topjes in een ruime pan water. Voeg een of meerdere pakken echte roomboter toe en laat alles nog een uurtje zachtjes koken. Giet alles door een zeef en vang de vloeistof op in een tweede pan. Laat de vloeistof in de tweede pan afkoelen. Hierbij vormt zich bovenop een groen laagje gestolde boter. Schep deze 'wietboter' uit de pan en bewaar deze in de koelkast of diepvriezer. Gebruik telkens een kleine hoeveelheid wietboter in b.v. cake.
Klik om te vergroten...

viewtopic.php?f=1&t=31779
Daar staat meer info en andere recepten/creaties :)
En welkom op DF :)
l
libertelibertyLid
01-01-2024, 00:00
#3
25tolife zei:
In coffeeshop staat het recept wat goed werkt een ogenblik:
Wietboter
Je kunt er ook wietboter van maken. THC lost niet op in water, maar hecht zich wel aan dierlijk vet. De wietboter bevat dus alleen maar de cannabinoïden, dat scheelt dus 90% aan cellulose en al die andere stoffen waaruit cannabis bestaat. Voordeel is verder dat je voor wietboter ook mindere kwaliteit blad en afknipsels kunt gebruiken. Het kookproces haalt er immers alleen de cannabinoïden uit.
Kook blad of topjes in een ruime pan water. Voeg een of meerdere pakken echte roomboter toe en laat alles nog een uurtje zachtjes koken. Giet alles door een zeef en vang de vloeistof op in een tweede pan. Laat de vloeistof in de tweede pan afkoelen. Hierbij vormt zich bovenop een groen laagje gestolde boter. Schep deze 'wietboter' uit de pan en bewaar deze in de koelkast of diepvriezer. Gebruik telkens een kleine hoeveelheid wietboter in b.v. cake.
Klik om te vergroten...

viewtopic.php?f=1&t=31779
Daar staat meer info en andere recepten/creaties :)
En welkom op DF :)
Klik om te vergroten...

ah bedankt! dus het doet er niet heel veel toe, gewoon nog extra boter bijgooien. Alleen ik heb geen weegschaaltje dus weet niet hoeveel ik er nu nog bij moet doen om 150gr te maken, thanks anyway!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."