Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijdelijke hartklachten overdosis wiet

Tijdelijke hartklachten overdosis wiet

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PandahazeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben al 1.5 jaar een vaste haze roker. Na een avondje veel smoken liep ik naar huis en kreeg ik last van m'n borst. Moest het even uitzitten tot het wat zakte zodat ik kon slapen. Volgende dag toch maar gaan googlen en las dat uit onderzoek blijkt dat mensen tijdelijke hartklachten kunnen krijgen van een overdosis wiet. Ook op dit forum las ik dat t wel vaker voor komt. Na 1,5 jaar dagelijks 3 joints roken blijk ik toch niet verslaafd te zijn en ben nu dus ook al een aantal dagen gestopt. Heb nu nergens last van maar weet zeker dat wanneer ik er weer één opsteek dat mn hart weer tekeer gaat. Nu is mijn vraag, voor hoelang moet ik ongeveer pauze houden met smoken en ander drugsgebruik?
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hartklachten weet ik niet maar je kunt flink in paniek raken van wiet en dan lijkt het net of je echt lichamelijk wat hebt maar dit is vaak angst en psychologisch.
Als je dus echt zorgen maakt ga dan naar de huisarts en vertel dit verhaal dan kan de huisarts bepalen of verder onderzoek nodig is.
Als je toch wilt blowen neem dan een zwak wietje om te beginnen en kijk hoe het gaat.
P
PandahazeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zal sowieso zwakkere wiet gaan roken inderdaad, rookte 1 á 1,5 gram Amnesia per dag.

Ik weet zeker dat t niks mentaals is, ik krijg nog liever een hartinfarct dan heel mn leven nuchter blijven, sta bekend als de persoon die niks boeit.

Bovendien voel ik een steekachtig gevoel na inspanning.

Dagblad Trouw heeft een artikel geschreven over dat een overdosis wiet tijdelijks hartklachten kunnen geven, en kreeg t na een avond echt veel blowen, dus mentaal is t niet.

Hoop dat er iemand reageert die hetzelfde heeft gehad en dat diegene mij kan vertellen hoelang ik een pauze moet nemen. Ik ga sowieso 20 november aan de pillen, zie wel wat mn hart doet
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pandahaze zei:
tijdelijke hartklachten kunnen krijgen van een overdosis wiet. Ook op dit forum las ik dat t wel vaker voor komt.
Klik om te vergroten...
Waar op dit forum lees je dat dan? Hartklachten door wiet?
Het is meer zoals @snorlax zegt : paniek tussen de oren die je laat denken dat je het aan je hart hebt. Daar staat cannabis wel om bekend. En dat kan echt van het ene op het andere moment bij iedereen ontstaan of zich uitten. Heeft niets met zwak of sterk zijn te maken.

Bij twijfel ga je even naar de huisarts voor een check. Zelf diagnoses stellen via google of hier heeft geen nut en wij zijn geen doktoren. Plus dat google altijd zegt dat het iets ergs is. Dat maakt je gek…
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pandahaze zei:
Ik weet zeker dat t niks mentaals is,
Klik om te vergroten...

Pandahaze zei:
Ik ga sowieso 20 november aan de pillen, zie wel wat mn hart doe
Klik om te vergroten...

Verstandig…… 🙄
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#6
YOLO /s
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je tabak rookt stop daar dan eerst mee. De meeste klachten komen van die tabak en niet de wiet.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Pandahaze
Ik vermoed wel dat het iets mentaals is. Liever een hartinfarct dan nuchter zijn? Wat is de reden van je gebruik?
Boeide je als kind ook al niks? Of ben je verandert toen je ouder werd?

Een overdosis wiet bestaat volgens mij niet. Wietmisbruik wel dat is teveel in korte tijd roken. Dan kun je wel x jaar lang blowervaring hebben maar als je dan eenmaal slecht gaat dan altijd in de vorm van een paniekaanval. En wat die vorm is en wat een paniekaanval doet dat weet je niet als je hem nog nooit gehad hebt.

Last van je hart maar dan wel aan de pillen? Dan kun je toch net zo goed nu een joint opsteken?
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een overdosis wiet bestaat dus niet.
Ik kreeg ook last van mijn linker long door jaren roken en blowen.
Ik dacht dus ook dat het mijn hart was maar dat was niet zo.
Kijk naar je longen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."