#1
hier kwam ik dan, alleseerste keer op het forum. Beginnend met wiet. Maarja daar blijft het niet bij natuurlijk met min experimentele drang. De pillen kwamen, en paddo's en weet ik veel wat nog allemaal meer.
Toen kwam ook cocaïne, en dat is waar de fout begon. In het begin natuurlijk niet, want je bent niet in 1 keer verslaafd, maar die eerste keer was wel het begin van een verslaving. Ik deed het 1 keer, daarna 2 maanden niet, tot dat het weer voor mijn neus lag. Ik begon steeds vaker te gebruiken, steeds vaker en vaker. Toen was het elk weekend, vrijdag en zaterdag. Toen begon ik ook doordeweeks te gebruiken. Ik had veel eerder moeten inzien dat het fout ging, Stelen doe je anders niet zo snel. Maar ik luisterde niet naar mijn vrienden, waarom zou ik dan wel naar mij zelf luisteren......
Uiteindelijk besefte ik wel dat het zo eigenlijk niet kon, en ben ik aan afkickpogingen begonnen. De eerste paar kwam ik niet verder als een paar dagen nuchter. Dan zoop ik weer wat omdat ik dan onbewust wist dat ik dan zoiezo cocaïne zou halen. Om na die dag/avond/ochtend weer op te staan met een enorm schuldgevoel.
Helaas, ik ben zeer veel geld kwijt geraakt aan de coke. Grote schulden en in het rood staan, je kent het wel. En ook dingen in mijn leven verneukt, die ik helaas niet zo makkelijk goed kan maken.
Gelukkig, nu heb ik er eindelijk een goed gevoel over. Ik sta niet meer in het rood, en eigenlijk geen schuld meer. Ik ben eignelijk zo beetje helemaal gestopt met drugs (soms nog wel wat alcohol, maar ik blijf goed oppassen). Ik ben bezig met een opleiding te zoeken, werk heb ik al voor zo'n 15/17 uur in de week. De tijd dat ik nu nuchter doorbreng wil ik zo houden, en wil echt nooit meer terug naar "dat". Ik heb ook steun aan andere die ook gestopt zijn, met de gene waarmee ik er over op msn praat.
Ik realiseer me ook dat ik nooit een ex-verslaafde zal zijn, maar een ex-gebruiker, laat dit ook een les zijn voor toekomstige gebruiker en andere die ook willen stoppen. Iedereen kan stoppen, en ja het kan moeilijk zijn in de eerste weken. Maar het wordt steeds makkelijker, ookal zal je er altijd wel weer een keer aan denken. Geef niet op, als andere het kunnen, kan jij het ook!
Ikzelf wou dit gewoon even kwijt, en als een waarschuwing geven voor toekomstige gebruikers/hulp voor de gene die willen stoppen. Ik hoop dat jullie me begrijpen![:wink:]()
Toen kwam ook cocaïne, en dat is waar de fout begon. In het begin natuurlijk niet, want je bent niet in 1 keer verslaafd, maar die eerste keer was wel het begin van een verslaving. Ik deed het 1 keer, daarna 2 maanden niet, tot dat het weer voor mijn neus lag. Ik begon steeds vaker te gebruiken, steeds vaker en vaker. Toen was het elk weekend, vrijdag en zaterdag. Toen begon ik ook doordeweeks te gebruiken. Ik had veel eerder moeten inzien dat het fout ging, Stelen doe je anders niet zo snel. Maar ik luisterde niet naar mijn vrienden, waarom zou ik dan wel naar mij zelf luisteren......
Uiteindelijk besefte ik wel dat het zo eigenlijk niet kon, en ben ik aan afkickpogingen begonnen. De eerste paar kwam ik niet verder als een paar dagen nuchter. Dan zoop ik weer wat omdat ik dan onbewust wist dat ik dan zoiezo cocaïne zou halen. Om na die dag/avond/ochtend weer op te staan met een enorm schuldgevoel.
Helaas, ik ben zeer veel geld kwijt geraakt aan de coke. Grote schulden en in het rood staan, je kent het wel. En ook dingen in mijn leven verneukt, die ik helaas niet zo makkelijk goed kan maken.
Gelukkig, nu heb ik er eindelijk een goed gevoel over. Ik sta niet meer in het rood, en eigenlijk geen schuld meer. Ik ben eignelijk zo beetje helemaal gestopt met drugs (soms nog wel wat alcohol, maar ik blijf goed oppassen). Ik ben bezig met een opleiding te zoeken, werk heb ik al voor zo'n 15/17 uur in de week. De tijd dat ik nu nuchter doorbreng wil ik zo houden, en wil echt nooit meer terug naar "dat". Ik heb ook steun aan andere die ook gestopt zijn, met de gene waarmee ik er over op msn praat.
Ik realiseer me ook dat ik nooit een ex-verslaafde zal zijn, maar een ex-gebruiker, laat dit ook een les zijn voor toekomstige gebruiker en andere die ook willen stoppen. Iedereen kan stoppen, en ja het kan moeilijk zijn in de eerste weken. Maar het wordt steeds makkelijker, ookal zal je er altijd wel weer een keer aan denken. Geef niet op, als andere het kunnen, kan jij het ook!
Ikzelf wou dit gewoon even kwijt, en als een waarschuwing geven voor toekomstige gebruikers/hulp voor de gene die willen stoppen. Ik hoop dat jullie me begrijpen
