Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDenk na voordat je het doet

Denk na voordat je het doet

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#1
hier kwam ik dan, alleseerste keer op het forum. Beginnend met wiet. Maarja daar blijft het niet bij natuurlijk met min experimentele drang. De pillen kwamen, en paddo's en weet ik veel wat nog allemaal meer.
Toen kwam ook cocaïne, en dat is waar de fout begon. In het begin natuurlijk niet, want je bent niet in 1 keer verslaafd, maar die eerste keer was wel het begin van een verslaving. Ik deed het 1 keer, daarna 2 maanden niet, tot dat het weer voor mijn neus lag. Ik begon steeds vaker te gebruiken, steeds vaker en vaker. Toen was het elk weekend, vrijdag en zaterdag. Toen begon ik ook doordeweeks te gebruiken. Ik had veel eerder moeten inzien dat het fout ging, Stelen doe je anders niet zo snel. Maar ik luisterde niet naar mijn vrienden, waarom zou ik dan wel naar mij zelf luisteren......

Uiteindelijk besefte ik wel dat het zo eigenlijk niet kon, en ben ik aan afkickpogingen begonnen. De eerste paar kwam ik niet verder als een paar dagen nuchter. Dan zoop ik weer wat omdat ik dan onbewust wist dat ik dan zoiezo cocaïne zou halen. Om na die dag/avond/ochtend weer op te staan met een enorm schuldgevoel.

Helaas, ik ben zeer veel geld kwijt geraakt aan de coke. Grote schulden en in het rood staan, je kent het wel. En ook dingen in mijn leven verneukt, die ik helaas niet zo makkelijk goed kan maken.

Gelukkig, nu heb ik er eindelijk een goed gevoel over. Ik sta niet meer in het rood, en eigenlijk geen schuld meer. Ik ben eignelijk zo beetje helemaal gestopt met drugs (soms nog wel wat alcohol, maar ik blijf goed oppassen). Ik ben bezig met een opleiding te zoeken, werk heb ik al voor zo'n 15/17 uur in de week. De tijd dat ik nu nuchter doorbreng wil ik zo houden, en wil echt nooit meer terug naar "dat". Ik heb ook steun aan andere die ook gestopt zijn, met de gene waarmee ik er over op msn praat.

Ik realiseer me ook dat ik nooit een ex-verslaafde zal zijn, maar een ex-gebruiker, laat dit ook een les zijn voor toekomstige gebruiker en andere die ook willen stoppen. Iedereen kan stoppen, en ja het kan moeilijk zijn in de eerste weken. Maar het wordt steeds makkelijker, ookal zal je er altijd wel weer een keer aan denken. Geef niet op, als andere het kunnen, kan jij het ook!



Ikzelf wou dit gewoon even kwijt, en als een waarschuwing geven voor toekomstige gebruikers/hulp voor de gene die willen stoppen. Ik hoop dat jullie me begrijpen :wink:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb wel gevolgd hoe jij zat met je drugsgebruik etc, dat je meerdere stoppogingen gedaan had in het afgelopen jaar (ik kom hier nu een jaartje ongeveer), en dat het toch wel steeds beter met je ging. Ik vond dat fijn om te lezen eigenlijk, fijn voor jou.

Grappig om dan nu even het totale plaatje hier te lezen, knap dat je het hier neerzet en goed dat je andere mensen wilt behoeden voor die kloterige kutdrug.

Keep up the good work space scientist.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Och ik heb nog zo veel te leren, en ik ben nog zo'n jong broekie he, onvoorstelbaar.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wacht maar tot we even aan de site hebben mogen script van de admins :mrgreen:
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#5
acidboy zei:
Ik heb wel gevolgd hoe jij zat met je drugsgebruik etc, dat je meerdere stoppogingen gedaan had in het afgelopen jaar (ik kom hier nu een jaartje ongeveer), en dat het toch wel steeds beter met je ging. Ik vond dat fijn om te lezen eigenlijk, fijn voor jou.

Grappig om dan nu even het totale plaatje hier te lezen, knap dat je het hier neerzet en goed dat je andere mensen wilt behoeden voor die kloterige kutdrug.

Keep up the good work space scientist.
Klik om te vergroten...

Het is ook wel een opluchting, je kan het toch even kwijt en dat is voor mij zelf nog een extra steun.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Normaal lag jij al om 11 uur op je nest hoor :wink:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
That'd be with a 'd'.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."