Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaarom coke gebruiken

waarom coke gebruiken

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DrBarbaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik wil heel graag coke proberen maar ik heb misschien het idee dat er betere opties voor mij zijn?
zoals amfetamines.
nu wil ik mijn balans niet beschadigen en ik heb wel al xtc gebruikt maar daarvan ben ik lang slecht geweest. weed heb ik 5 jaar gerookt ik ben nu met alles gestopt door dat voorval met xtc depressief ik weet gewoon niet of coke hetzelfde zal zijn ik denk het niet.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#2
het lijkt me een slecht idee om cocaine te gaan gebruiken: en amfetamines al evenmin.
als je erin geslaagd bent om met alles te stoppen, gooi dan je winst niet te grabbel man!

dat je door de xtc lang slecht geweest bent, is een slecht voorteken. dat betekent dat je hormoonhuishouding in je hersenen lang van slag geweest is en dat zal niet anders zijn als je coca gaat gebruiken. als je daar aan begint, kan je de klok erop gelijk zetten dat je weer lang van slag zult zijn.
voor cocaine moet je erg sterk in je schoenen staan: het is gemeen spul. eigenlijk alleen maar leuk als je jezelf zo goed voelt dat je ook buiten de fun kan die het voor sommigen te bieden heeft. en zelfs dan bestaat er nog het risico dat je er in no time verslaafd aan raakt.
maar als je niet vrolijk of wellicht depro bent als je eraan begint, dan is het foute boel. je zult je, vooral na afloop, nog veel slechter gaan voelen in mentaal opzicht. je zal er diep door in de put komen te zitten. de kans bestaat dat je er zo onzeker door gaat worden dat je medische hulp nodig zult hebben :(

en fysiek sloopt het je ook: het gebruik van zowel cocaine als amfetamine komt op zware roofbouw neer. ik zou zeggen, lees de coca-ervaringen hieronder eens door, bijv. 'raar gevoel bij cocainegebruik' en de lust om het te gaan gebruiken zal je waarschijnlijk wel vergaan :openmouth:

over amfetamines ga ik verder niet uitwijden. dat is nog ergere troep dan cocaine. heb jij zin om dagenlang gedwongen wakker te blijven? je zal niet de 1e zijn die daar krankzinnig van wordt. van cocaine raakt je brein tydelijk uit balans, van amfetamine kan je al na 1 keer blijvende hersenschade oplopen :angry:

je zegt dat je je balans niet wil beschadigen. dat gaat ongetwijfeld gebeuren als je gaat vluchten in drugs. en zeker bij dit tweetal.
koester je balans. het is een van de kostbaarste zaken die je bezit.
accepteer het dat het leven soms saai of droevig is.
dat gaat wel weer voorbij :)

treedt niet in mijn voetsporen en zorg dat je hier geen hulp hoeft te gaan zoeken:

http://www.ca-holland.org
D
DrBarbaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
de wereld is gewoon godsamme ingewikkeld
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom wil jij coke gaan proberen eigenlijk?

Als je al gestopt bent met xtc wat jou nare ervaring heeft gegeven, dan zou ik het niet doen.

Veel redenen om het voor jou niet te doen staan hierboven al. En om het te gaan doen omdat het leven zwaar en ingewikkeld is.... GET USED TO IT! Niets is makkelijk (behalve schijten en plassen).

Kijk goed uit. Doe het niet alleen maar omdat je wilt ontsnappen aan de werkelijkheid.
Het is verslavend. Het is makkelijker om het nooit te gebruiken, dan om te stoppen.

Zie maar wat je doet. Het is jou lichaam. Wij geven alleen onze mening.
D
DrBarbaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
drugs is altijd een vlucht uit de werkelijkheid en dit is een soort van illusie maar misschien kan je ook blij worden van een illusie. dat is natuurlijk waarom ik het wil er zijn zoveel mensen die het leuk vinden om is sporadisch drugs te nemen. maar er zijn risicos inderdaad en die moet je afwegen en daarom ben ik hier. ik vraag alleen een mening. en ik ben niet gebrand op het direct doen van die stuff. ik ben btw niet helemaal oerdom hoor. :wink:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#6
DrBarbaar zei:
ik ben btw niet helemaal oerdom hoor. :wink:
Klik om te vergroten...

Dat heeft ook niemand beweerd, Barbaar. Die indruk maak je ook helemaal niet. Zo is het erg verstandig dat je hier je vragen en je twijfels geuit hebt. Take your time brother. Laat alles een tijdje goed op je inwerken en neem nog wat meer informatie over de kwestie tot je.

Vindt zelf dat we geen goede redenen hebben om in drugs te vluchten: tegenslagen maken je uiteindelijk sterker & naast de down sides heeft het leven zelf prachtige ervaringen te bieden waar je goed high van worden. Als je geluk toelaat in je bestaan, of als het je onverwachts overrompeld, dan kan je daar super-euforisch van worden :)
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat hij zegt.


En... als je het wilt doen, probeer dan iets te vinden van iemand die je kent. Zodat je dus weet dat het geen rotzooi is. Dat geeft alleen maar meer problemen en/of het is zonde van je geld.

Op dit forum staat heel veel info. Lees dat eens door. En besluit dan wat je doet. Of vraag advies over hoe, wat, etc. Ik kan niet in je brein kijken en ik weet niet hoeveel vragen je hebt.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#8

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."