Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke zaden voor wietplanten?

Welke zaden voor wietplanten?

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik heb een vraagje voor de echte experts in de wietplantenkwekerij. Ik wil graag 2 soorten wietplanten in m'n tuin hebben. Daarbij heb ik deze keus gemaakt:

Early Skunk
http://http://www.azarius.nl/product3_12_3_early_skunk_sensi.html

en

Early Misty
http://www.azarius.nl/product3_12_2_early_misty_nirvana.html

M'n vraag: Is dit nou een goede keus of kan ik betere stekkies halen of andere zaden?

Ik heb zelf maar 1 keer wietplanten gekweekt (purple) en het was niet echt een succes geworden:P . Ze waren 2,5 meter hoog en zaten vol met zaad en kwam er later achter dat er 3 van de 4 planten mannetjes waren :confused: . Had ze snel weggeflikkerd in de container maar was al te laat.
Ik had de zaadjes van een vriend gekregen die me wel betrouwbaar leek, niet dus.


Alvast bedankt voor je antwoord :wink: .
Greetz, disaster
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi

Ik ben zelf geen expert, maar heb wel een paar keer uit een kas geoogst. Wat zaden betreft, weet je bijna nooit zeker of het vrouwtjes zijn. Er zijn wel bepaalde zaden die dit tot op 99% kunnen garanderen, maar daar betaal je dan ook flink voor. Ik ben daarom zelf voor stekjes gegaan (maar hangt natuurlijk af hoe betrouwbaar je leverancier is). Je moet er ook rekening mee gaan houden dat je ze buiten gaat planten. Wat lengte betreft zie je dat de Sativa soorten vaak groter worden dan de indica. Waar ik kwa informatie het meest aan heb gehad zijn de reacties die mensen gaven op http://www.wietforum.nl/ . Hoop dat je hier wat aan hebt. Veel plezier :wave:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
GewoonVOL zei:
hehehe zaad..
Klik om te vergroten...

Viespeuk. :)
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Marklar zei:
Hoi

Ik ben zelf geen expert, maar heb wel een paar keer uit een kas geoogst. Wat zaden betreft, weet je bijna nooit zeker of het vrouwtjes zijn. Er zijn wel bepaalde zaden die dit tot op 99% kunnen garanderen, maar daar betaal je dan ook flink voor. Ik ben daarom zelf voor stekjes gegaan (maar hangt natuurlijk af hoe betrouwbaar je leverancier is). Je moet er ook rekening mee gaan houden dat je ze buiten gaat planten. Wat lengte betreft zie je dat de Sativa soorten vaak groter worden dan de indica. Waar ik kwa informatie het meest aan heb gehad zijn de reacties die mensen gaven op http://www.wietforum.nl/ . Hoop dat je hier wat aan hebt. Veel plezier :wave:
Klik om te vergroten...

Oke, thx voor de informatie.
Ik keek altijd op http://www.hennepdesk.nl/ , daar stond ook heel veel informatie op over kweken van wietplanten. Maar de site doet het bij mij niet meer :confused: . Ik denk dat ik maar wat goedkopere zaden neem, ipv die duurdere maar betrouwbaarder zaden.
Ik denk dat de leverancier (http://www.azarius.nl/) wel goed ligt, het spul wat ik daar haal is vaak van goede kwaliteit :P . De hoogte maak mij niet zoveel uit, het gaat mij eerder om de bloeitijd en de gevoeligheid van toppen (bijv. of ze snel rotten). Enigste waar ik dus zo snel mogelijk achter moet komen is welke de vrouwtjes zijn en andersom.
En met stekjes kunnen ook vreemde dingen zijn gebeurd.

Groeten.
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#5
hehehe zaad..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."