Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskemp kweken met zoveel mogelijk zaad.

kemp kweken met zoveel mogelijk zaad.

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
JpilotLid
01-01-2024, 00:00
#1
Juist wel, en daarom is het niet rendabel. Ik vis zelf ook veel, en een bulk zak van 5 kilo hennepzaad is altijd nog goedkoper dan een hele zomer alleen al water geven, dan heb je nog niet eens de aarde, voeding, potten en aanschaf van de zaden gerekend.

Maar het is simpelweg wat vrouwlijke planten neerzetten, zo veel mogelijk. En daar dan 1 mannelijke plant tussen zetten.
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wil in mijn achtertuin wat hennep gaan kweken, vooral om de zaden als lokaas te gebruiken om te gaan vissen.

Zou er een methode bestaan om zoveel mogelijk zaden aan je plant te krijgen? Hoeveelheid toppen maakt niet echt uit (maar is natuurlijk wel meegenomen :smoke: ) .
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wist niet dat vissen dat ook lusten.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zaden krijg ja alleen door de toppen door te laten bloeien... of je zou een paar takken deruit moeten knippen en de rest door laten groeien... dit is echter niet echt goed voor je plant. Je kan ook gewoon bij een growshop voor €2,50 per stekkie, kant en klare stekkies kopen dan komen ze in iedergeval uit :P
Verder moet je ook bedenken dat hennep eigenlijk onkruid is en als je het in je tuin laat groeien (in combinatie met mannetjes en vrouwtjes) waarschijnlijk binnen 3 jaar iedereen ze in de tuin heeft :wink:
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#5
Saivy zei:
Ik wist niet dat vissen dat ook lusten.
Klik om te vergroten...


Niet? Mijn opa had altijd kemp staan in zijn tuin om ermee te gaan vissen. Die toppen stopte hij ook soms in zijn pijp om op te roken, dat was vroeger normaal. Maar het was voor het zaad dat iedereen dit staan had, dit werd ook als vogelvoeder gebruikt.

Het is pas sinds de jaren '60 dat men kemp "drugs" is gaan noemen.
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nick de Neger zei:
Zaden krijg ja alleen door de toppen door te laten bloeien... of je zou een paar takken deruit moeten knippen en de rest door laten groeien... dit is echter niet echt goed voor je plant. Je kan ook gewoon bij een growshop voor €2,50 per stekkie, kant en klare stekkies kopen dan komen ze in iedergeval uit :P
Verder moet je ook bedenken dat hennep eigenlijk onkruid is en als je het in je tuin laat groeien (in combinatie met mannetjes en vrouwtjes) waarschijnlijk binnen 3 jaar iedereen ze in de tuin heeft :wink:
Klik om te vergroten...


Stekken is VEEEEL te duur, voor 2,50€ kun je al een hoop zaden kopen in de dierenwinkels. Maar bedankt voor de andere tips! Dus ik moet de planten gewoon laten groeien zonder er iets aan te doen heb ik begrepen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."