Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddokweek "Columbian" Growreport

Paddokweek "Columbian" Growreport

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sinds ik dit topic had gelezen, besloot ik dat het maar eens tijd was om paddo's te gaan kweken. Ik had ik gelijk mijn (gratis) sporen bestelt. na 4 dagen kwam het pakketje aan en begon het kweken :grin:

Ik gebruik de Pf-tech manier, hier volgt een lijst met gebruikte materialen:
-10 l. zak vermiculiet (ik heb nog genoeg over)
-1 pak zilvervlies rijst (10sec in de blender)
-sporen print
-25cc spuit met naald
-1 grote pot met een (stoom)rijst-spacer, zodat de potjes de hete onderkant niet raken.
-aluminium folie
-6 potjes (gewone drinkglazen)
-80 liter (volgens mij) opberg doos
-spiritus
-handschoenen
-mondmasker
-plantenspuit
-klein gemaakte hydrokorrels. Moeilijk om klein te maken, maar ze werken wel en ze zijn goedkoop.

11 mei
Ik maak de sporenspuit klaar en laat hem 24 uur weken.

12 mei
Ik maak het mengsel van vermiculiet en de geblende zilvervlies rijst klaar en doe het in de potjes. De potjes gaan in de pot om 90 min te koken.
Het inoculeren van de potjes kan beginnen!
Ik inoculeer ze en zet ze weg in het donker.
Tot de birthing komt het aan op geduld...

13 mei tot 18 juni





18 juni


19 juni
Na 24 uur soaken zijn ze eindelijk klaar om in hun baby kamertje te staan :grin:



25 juni
Ze zijn nu eindelijk begonnen met groeien. Op bijna elke cake zie je rode puntjes en er zit al 1 grote bij.


Tussendoor had ik nog een zij projectje. Van de cakes waren kleine stukjes mycelium gevallen. Die stukjes had ik samen met de afgeschraapte laag vermiculiet in een bakje gedaan om te kijken wat er ging gebeuren. Helaas vond ik de tijd niet om het eerst nog te steriliseren; het was dus zwaar gecontamineerd en ik heb het in de GVT bak gegooid. :openmouth:

Het rook trouwens al vanaf het begin niet al te fris...

*Updates volgen nog*
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Interessant topic! Ziet er goed te doen uit, ben benieuwd naar je resultaten. Succes!
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog even een korte vraag; als ik mijn oogst droog, maar ik heb geen weegschaal, weet er iemand dan een goede methode om te weten hoeveel je moet nemen? Ik kan natuurlijk overal een briefje bijleggen met het gewicht in verse toestand (ik heb wel een keuken weegschaal die ongeveer 30 gr. kan afwegen) maar dat is ook weer zo'n gedoe, vooral als ik het briefje kwijtraak/omwissel :P
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ok een kleine update:
iedereen kent het gezegde wel dat dingen als paddenstoelen uit de grond schieten. Nou vroeg ik me af hoe snel dat nou eigenlijk is, en dus heb ik verspreid over de dag 3 foto's gemaakt en hier is het resultaat:
9:31

20:08

01:08

Een dikke verdubbeling in lengte en bij de kleintjes zelf nog meer :grin:

Ik vind het alleen wel vreemd dat de kleintjes zo dun zijn :confused:
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#5
De helft van de cakejes is geoogst en de opbrengst is nu al ongeveer 110 gram :grin:

Edit 1 dag later: Nog 2.5 cakejes gedaan en dat bracht 90 gram op.
Nu maar hopen dat het niet meer wordt, want dan past het niet meer in mijn droogbak :P
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ga er vanuit dat uw gedroogde oogst een tiende van zijn oorspronkelijke gewicht zal wegen.
Als je voor een verse portie van 30gr wilt gaan, zal je genoeg hebben met 3 gr gedroogde.

Althans zo reken ik het steeds uit.

Nuttig topic btw! :wave:
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja ik weet het, maar het is onmogelijk om van elke paddo bij te houden hoe zwaar ze zijn :P Maar ik heb al een kleine pocket weegschaal besteld bij azarius die precies genoeg is, dus het moet goed gaan.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ah ja en anders koop je voor 2 euro zakjes en labels
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja dat was ik sowieso al van plan, maar waarom makkelijk doen als je kan kloten met een weegschaal :rolleyes: :stoned:
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#10
De 2e flush gaat slechter dan verwacht... Na 24 uur soaken in koel water had ik ze in de bak gezet. 3 Cakejes begonnen te groeien met enorme stelen en hoedjes, eentje was zelfs afgebroken en omgevallen :) Dat was bij elkaar ongeveer 100 gram. Verder groeien er nu nog een paar kleintjes op de 4e cake en de rest doet nog steeds niks, na 1,5 week :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."