Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWietplant, Gaat het wel goed zo?

Wietplant, Gaat het wel goed zo?

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TurkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb dus nu sinds een maand/anderhalve maand een eigenplantje.
Dit is de eerste keer dat ik een plant heb, ik heb dus ook geen enkel verstand van voeding of what so ever. Ik geef hem elke dag water, tenzij de grond nog nat is dan sla ik een dag over. Hij staat overdag gedurende er zonlicht is in de zon en 's avonds onder een TL lamp. (In de nacht staat hij op een donker droog plekje).

Ik heb wat foto's gemaakt, misschien kunnen de 'ervaren' kwekers nog wat tips geven aan deze onervaren kweker :grin:





Thanks voor al het komende commentaar alvast. :wave:


ps: Ik ruik de plant bijna niet, alleen als ik echt aan de stam/steel snuif dan ruik ik wel een wietlucht, ook als ik met me vingers over de stam ga en dan aan mijn vingers ruik.
Maar wanneer ik er 10 cm boven hang en ruik, dan ruik ik niets. iig, geen wietlucht, meer een gewone plant lucht..
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gewoon 24/7 buiten zetten dat plantje. Hij ziet er redelijk dun uit, en heeft geen vertakkingen, dat komt omdat hij binnen staat en daar simpelweg niet genoeg licht en zuurstof krijgt. Zet het plantje ook meteen in een grotere pot, want deze is al lang veel te klein. Wanneer het plantje een tijdje buiten heeft gestaan kun je beginnen met bijvoeden, wat zeer aan te raden is. Voor simpele voeding die handig is om als beginner te gebruiken kun je naar de growshop, en daar dan b.v. de groei- en bloeivoeding van BioNova halen.

Succes
T
TurkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Plantje staat ook 24/7 buiten, maar gister moest ik hem naar binnen halen ivm de enorme hoosbuien die er aan kwamen.

Bedankt voor je reactie, ik zal hem meteen in een grotere pot zetten nu.
En ik heb op andere forums ook gelezen dat het handig is om te toppen, maar ik weet niet precies hoe het moet dus ik doe het maar niet, en ik weet ook niet of het nu al moet of pas veel later..

En heb je misschien enig idee hoe het komt dat ik de plant bijna niet ruik, het ruikt meer naar een normale plant dan naar hennep, tenzij ik echt aan de stam snuif. 't plantje ruikt eigenlijk een beetje fruitig...


Thanks . :)
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toppen is op zich wel handig wanneer je maar een paar planten hebt staan, maar aan te raden is dit pas te doen wanneer de plant 4-5 internodes (vertakkingen) heeft. Dit is bij jou nog niet het geval, dus daar moet je nog ff mee wachten.

Over de geur, eigenlijk maakt het geen zak uit hoe 'ie nu ruikt. De geur kan verschillen per soortje, sommige wietjes ruiken fruitig, en andere wietjes ruiken weer bijna naar benzine oid. Het enige wat er nu toe doet is dat het een beetje een voller plantje word, en of het een mannetje of vrouwtje is uiteraard.
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb een plantje doorgekregen, het is zo'n goeie 10 cm groot nu denk ik.
heb 6 bladjes. 4 grote 2 kleine. enja dan de 2 eerste van de groei !
maar ik heb op 2 bladeren wat lichtgroene strepen, is dit normaal ?
heb nu ook ( tijdelijk lampje van men bureau genomen en op zon 40 50 cm afstand gehangen boven men plantje. grond is vochtig rond het plantje.
zo houden of wie heeft er nog tips voor me ?
mvg lucifer !
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou 'm gewoon buiten zetten. Aan een bureaulamp heb je sowieso niks, want die zijn niet geschikt om te kweken.
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja ik heb hem, buite in de zon voor een openraam gezet.. wel nog in de pot !
hopelijk lukt het wat.
wat raad je aan voor in de nacht de plant ligt te geven? 400watt
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#8
wat raad je aan voor in de nacht de plant ligt te geven? 400watt
Klik om te vergroten...

Niks eigenlijk, want in de groeiperiode heeft de plant minstens 6 uur duisternis per dag nodig, en de zon zorgt daar gewoon voor. De zon gaat op dit moment namelijk rond 22.00 onder, en rond 05.30 op. Ik zou zeggen, gewoon de natuur z'n gang laten gaan.
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#9
ok bedankt voor het advies !
ga me toch eentje aanschaffe.. voor de bloeiperiode :)
T
TurkLid
01-01-2024, 00:00
#10



Zo ziet me plantje er nu uit, Ik vraag me alleen af, nu de bladeren bovenop zo groot worden, krijgen de bladeren onder niet te weinig licht?

Ik heb nu 7 vertakkingen, 8e komt er aan, is het nu de goede tijd op te toppen? of is dat eigenlijk niet nodig?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."