Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgrowkit beschadigd ?

growkit beschadigd ?

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
dionysus123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb mij paddo's geoogst en al bij al ziet het er redelijk uit. alleen aan de onderste deel van enkele paddo's zijn er groene plekken binnen in de steel kan ik er een deel van wegsnijden en de paddo's alsnog drogen ? en is de kweekset zodanig besmerty dat ik het weg moet gooien ?
d
dionysus123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga voor volgende keer een mondmaskertje halen en alcogel en alcohol om de plaats te reinigen denk dat ik daarmee veel beter mee ga opschieten dan gewoon handen wassen al doende leert men zeker ?
d
dionysus123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
hallo iedereen


ik heb men eerste easy diy growkit aan gekocht aan het lijkt erop dat er op de plaats waar het water is een plek verschenen is al weet ik zelf niet of het schimmel is of niet
Graag wat support en ideeën en tips zijn zeer welkom <3
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou hem in een zak zetten en kijken wat er van komt. De kit ziet er goed wit uit wat betekend dat er al veel mycelium in zit. Dit heeft als gevolg dat de paddestoelen snel zouden moeten groeien. Dus over een paar dagen zou je het al moeten weten.
d
dionysus123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
bij nader inzien is eigenlijk heel de kweekset besmet en de groene plekken zijn in elke paddo terug te vinden.
zeer spijtig maar ik vrees dat ik het gewoon weg moet doen en helemaal op nieuw beginnen.

hebben jullie tips om dit in de toekomst te voorkomen ? ik hoor het graag

R.I.P. paddestoeltjes :(
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#6
dionysus123 zei:
bij nader inzien is eigenlijk heel de kweekset besmet en de groene plekken zijn in elke paddo terug te vinden.
zeer spijtig maar ik vrees dat ik het gewoon weg moet doen en helemaal op nieuw beginnen.

hebben jullie tips om dit in de toekomst te voorkomen ? ik hoor het graag

R.I.P. paddestoeltjes :(
Klik om te vergroten...
Kut man
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat groen/ blauwige dat je ziet is gewoon de werkzame stof in je paddestoelen, als je deze goed droogt dien je deze volgens mij niet weg te gooien. De blauwe stof is eigenlijk een teken dat ze potent zijn.
In de toekomst meer steriel werken, altijd je handen ontsmetten en niet in de zak ademen. Ook de oppervlakte waar je de kit zet moet proper zijn.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik waste mijn handen altijd met zo'n gel als septivon of een andere alcogel idd. Handschoenen droeg ik niet persé, een mondmasker is idd ook aan te raden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."