Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskweekset laten vallen zware gevolgen?

kweekset laten vallen zware gevolgen?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haal de hele bak eruit. Zet het op zijn kant in de bak (dus dat de lengte omhoog staat). Zet er 2-3 dagen de verwarmingsmat onder en haal die dan weg . En wacht dan nog 10 dagen.

Zorg ervoor dat de temperatuur hoger is dan 20 graden erna.

Als je dat niet wilt dan nog gewoon even wachten
D
DunkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo iedereen,

een goede 3,5 weken geleden kreeg ik mijn eerste kweekset via de post binnen. Bij het voorbereidend werk voor het kweken stootte ik de kweekset, die op de rand van de lavabo stond, om. Het gevolg: de kweekset viel met de kant van het deksel in de lavabo...

Dit is het resultaat na 3,5 weken:

In de tussentijd was het altijd 20 a 25 graden, heeft de kweekset elke dag minstens de helft (kunstmatig) licht gekregen en werd het bovendien 24/7 verwarmd door een verwarmingsmatje (met tussenblokjes zodat er nog luchtcirculatie was onder de kweekset).

Er zijn nog steeds geen (kleine) paddo's te bespeuren...
Moet ik nog geduld tonen of kan ik concluderen dat de val de kweekset vernielde?
D
DunkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Malafide zei:
Haal de hele bak eruit. Zet het op zijn kant in de bak (dus dat de lengte omhoog staat). Zet er 2-3 dagen de verwarmingsmat onder en haal die dan weg . En wacht dan nog 10 dagen.

Zorg ervoor dat de temperatuur hoger is dan 20 graden erna.

Als je dat niet wilt dan nog gewoon even wachten
Klik om te vergroten...

Zal ik eens proberen thanks
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dunk zei:
Zal ik eens proberen thanks
Klik om te vergroten...


Ja laat even weten wat er is gebeurt
D
DunkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Malafide zei:
Ja laat even weten wat er is gebeurt
Klik om te vergroten...

Ik kan bevestigen dat mijn kweekset rot is, de geur die er uit komt bij het openen is niet normaal en de kweekset ziet er ook zeer verkleurd uit... Dan maar een nieuwe kopen en alles goed doen.
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dunk zei:
Ik kan bevestigen dat mijn kweekset rot is, de geur die er uit komt bij het openen is niet normaal en de kweekset ziet er ook zeer verkleurd uit... Dan maar een nieuwe kopen en alles goed doen.
Klik om te vergroten...

Dat Is wel kut. Zou toch het water eruit laten lopen wat er nog inzit, opnieuw soaken en op zn kant zetten.

Je hebt er toch niks meer aan te verliezen, kan alleen nog meevallen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."