Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende Paddokweker (zonder growkit)

Beginnende Paddokweker (zonder growkit)

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik gebruik niet de PF-tek methode vanwege de lage opbrangst in het algemeen.
leuk dat je er een verslag van maakt, ga ik volgen.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#2

Bewust_ZIJN is denk ik zijn bewust zijn verloren
helaas
B
Bewust_ZIJN verkennerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo allemaal,

Ik heb nog niets gepost op dit forum maar wel veel gelezen. Ook op andere websites. Ik heb afgelopen maand een kant-en-klare growkit besteld en heb hier paddo’s uit grootgebracht. Echter dit nodigd uit tot meer, dus ik ben mij er in gaan verdiepen. Uit mijn laatste flush van de growkit heb ik 4 mooie donkere sporenspuiten kunnen vullen, deze liggen nu in de koelkast te wachten.

Wat ik wil is de PF-TEK kweektechniek toepassen. Ik heb hiervoor nog helemaal niets in huis, het leek mij voor toekomstige kwekers interessant als ik hier verslag doe van de stappen welke ik neem en wil nemen.

1. Waar ik veel tijd in had zitten is het vinden van de juiste snelkookpan om het substraat/kweekmedium te sterriliseren. Ik kwam erachter dat veel snelkookpannen niet de benodigde druk kunnen bereiken. Mijn oog is nu gevallen op de “WMF Perfect 6,5 liter Snelkookpan” deze bouwt op kookstand 2 een druk op van 95 KPa (oftewel ongveer 14 PSI). De diameter van deze pan is 22cm, dus ik hoop dat er 3 potjes met een diameter van 10cm in passen.
EA011ABB-FAB9-4ACD-9A2F-90F853EEF2AC.jpeg

2. Qua kweekpotjes wil ik kiezen voor de “Le parfait Weckpotjes van 500ml (10cm diameter x 10 cm hoog).
3CAD67D3-5E68-4590-9662-826A9E6162E0.jpeg Deze hebben namelijk geen versmalling aan de bovenkant waardoor ik de cakes verderop in het proces er makkelijk uit kan laten glijden.

3. Wanneer ik de potjes gevuld en gesteriliseerd (in de snelkookpan) heb met kweekmedium zoals gebruikelijk bij PF-TEK, dan worden de sporen toegevoegd middels een sporenspuit. Wanneer dit ingespoten is kunnen de sporen zich gaan ontwikkelen tot Mycelium, dit proces heeft warmte en een donkere ruimte nodig. Ik heb daarom bedacht om een kist te maken van meubelpanelen 60cm (l) x 30cm (b) x 30cm (h). De kist wordt aan de buitenkant geisoleerd met piepschuim en aluminium folie, de buitenkant voelt voor mij prettiger ivm mogelijk brandgevaar. In de kist komen aan beide zeikanten een 40 watt infrarood warmtelamp (totaal dus 80 watt). https://m.banggood.com/nl/Diameter-...ts-Brooder-AC220V-p-1107079.html?rmmds=search . De lampen worden gekoppeld aan een digitale thermostaat, de thermostaat wordt ingesteld op 27 graden, zakt de temperatuur daaronder dat springen de infrarood lampen weer aan. Deze thermostaat gebruik ik, de temperatuur sonde ligt dan in de kist natuurlijk: https://m.banggood.com/nl/STC-1000-...e-Controller-Sensor-p-91676.html?rmmds=search . Alle spullen komen op zolder te staan en de temperatuur is daar zo’n 15 graden vandaar de extra verwarming in de kist, wellicht heb ik aan 1 lamp voldoende maar dat zal ik dan wel merken. Ik houd jullie op de hoogte

Groet Maik
B
Bewust_ZIJN verkennerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vraag:
Heeft iemand ervaring met deze vermiculiet om te gebruiken als substraat bij PF-TEK?
C5A1F663-39F3-4512-9E63-30A1109D9E36.jpeg
(Pokon)

Gr P-S
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
in verhouding met bulkverpakking vreselijk duur
maar het is een mooie fijne verm.
S
Space ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Interessant, ik volg.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik volg nog steeds, maar waar is je beloofde verslagje?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."