Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsProblemen paddo kweekset

Problemen paddo kweekset

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
De foto's die je ziet op de verkoopsites zijn zelden haalbaar! Om te weten of je het goed hebt gedaan zou je de oogst moeten wegen. Haal je de helft van de aangegeven oogst of zelfs meer zoals wordt aangegeven bij de set dan heb je het zeker netjes gedaan. Na zo'n 3 of 4 flushes is de voeding van de kweekset uitgeput en zal er geen paddo meer groeien.
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey
Ik heb zojuist mijn kant en klare kweekset geoogst , gewoon set in de zak en besproeien .
Nu wil ik aan mijn 2 de flush beginnen maar door de kweekset 12 uur onder te dompelen in water .
Het probleem is dat er gewoon geen water bij kan door het substraat . De bak zit volledig vol . Iemand dat weet wat ik moet doen ? Tenslotte is het Ewel nodig om de kweekset in water onder te dompelen voor 12 u ?
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt !
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is het gelukt?
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Otownpaddos zei:
Is het erg als ik het langer in de frigo laat staan mischien 16 tot 20 u ?
Klik om te vergroten...
Nee dat kan geen kwaad
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#6
SuperSilverHaze zei:
Gewoon het bakje vullen met water tot het iets onder de rand komt. Deksel er weer op en in de koelkast leggen
Klik om te vergroten...
SuperSilverHaze zei:
Is het gelukt?
Klik om te vergroten...
Yes !
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#7
SuperSilverHaze zei:
Gewoon het bakje vullen met water tot het iets onder de rand komt. Deksel er weer op en in de koelkast leggen
Klik om te vergroten...
Is het erg als ik het langer in de frigo laat staan mischien 16 tot 20 u ?
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#8
SuperSilverHaze zei:
Nee dat kan geen kwaad
Klik om te vergroten...
Hey ik heb nog een vraag , alles lukt heel goed kweken oogsten drogen . Het probleem is dat de kweekset nooit helemaal vol met paddo’s staat miss 10 a 15 paddo’s per flush dit vind ik niet genoeg heb je tips ?
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#9
PaddoKweker zei:
De foto's die je ziet op de verkoopsites zijn zelden haalbaar! Om te weten of je het goed hebt gedaan zou je de oogst moeten wegen. Haal je de helft van de aangegeven oogst of zelfs meer zoals wordt aangegeven bij de set dan heb je het zeker netjes gedaan. Na zo'n 3 of 4 flushes is de voeding van de kweekset uitgeput en zal er geen paddo meer groeien.
Klik om te vergroten...
Ik haal toch zo een 30 g gedroogd na 3 flushes , zou het dan beter zijn om mijn eigen substraat voor te bereiden en een sporen spuit aan te schaffen ?
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
p.m.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Otownpaddos zei:
Ik haal toch zo een 30 g gedroogd na 3 flushes , zou het dan beter zijn om mijn eigen substraat voor te bereiden en een sporen spuit aan te schaffen ?
Klik om te vergroten...
Dat is ongeveer 300 gram aan verse stoeltjes. Lijkt me een leuke geslaagde oogst!
Zelf substraat maken kan zeker, maar je hebt echt een snelkookpan nodig anders is de kans op slagen minimaal.
Het is best veel werk, zeker in het begin zal de groene schimmel vaak je set bederven, maar de aanhouder wint! (ik kan het weten :sweatsmile:)
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het mycelium is ongelofelijk droog wat moet ik doen ?
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#13
PaddoKweker zei:
Dat is ongeveer 300 gram aan verse stoeltjes. Lijkt me een leuke geslaagde oogst!
Zelf substraat maken kan zeker, maar je hebt echt een snelkookpan nodig anders is de kans op slagen minimaal.
Het is best veel werk, zeker in het begin zal de groene schimmel vaak je set bederven, maar de aanhouder wint! (ik kan het weten :sweatsmile:)
Klik om te vergroten...
Heb je dan uiteindelijk meer paddo’s kunnen kweken met een sporen spuit ? Is het extra werk het waard ? 🤩
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er van uitgaand dat alles goed gaat tijdens de kweek is de hoeveelheid en kwaliteit van de voedingsbodem bepalend voor de opbrengst. Is de voedingsbodem uitgeput (de voeding is dan op) dan is het afgelopen met de groei van de stoeltjes.
Als je het (na vele mislukte pogingen) het goed in de vingers hebt kan je best wel wat geld besparen.
Mijn investeringen zijn inmiddels 2 grote omgebouwde koelkasten als broedkamers (temperatuur goed instelbaar en constant), Laminar Flow Hood anders hou je toch regelmatig besmettingen, Snelkookpan (de enige goede manier om besmettingen in je voedingsbodem te voorkomen) allerlei laboratorium benodigdheden.
Ja, de hobby is wat uit de hand gelopen :blush: maar het blijft nog steeds magisch als je stoeltjes kan kweken vanuit een sporenprint!
Eventueel kan ik je helpen aan gesteriliseerde (kant en klare) voedingsbodems of voedingsbodems die helemaal doorgroeit zijn met mycelium.

​

O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#15
PaddoKweker zei:
Er van uitgaand dat alles goed gaat tijdens de kweek is de hoeveelheid en kwaliteit van de voedingsbodem bepalend voor de opbrengst. Is de voedingsbodem uitgeput (de voeding is dan op) dan is het afgelopen met de groei van de stoeltjes.
Als je het (na vele mislukte pogingen) het goed in de vingers hebt kan je best wel wat geld besparen.
Mijn investeringen zijn inmiddels 2 grote omgebouwde koelkasten als broedkamers (temperatuur goed instelbaar en constant), Laminar Flow Hood anders hou je toch regelmatig besmettingen, Snelkookpan (de enige goede manier om besmettingen in je voedingsbodem te voorkomen) allerlei laboratorium benodigdheden.
Ja, de hobby is wat uit de hand gelopen :blush: maar het blijft nog steeds magisch als je stoeltjes kan kweken vanuit een sporenprint!
Eventueel kan ik je helpen aan gesteriliseerde (kant en klare) voedingsbodems of voedingsbodems die helemaal doorgroeit zijn met mycelium.

​

Klik om te vergroten...
Wow dit klinkt al zeer professioneel!! Ik ging na deze kweekset een sporen spuit kopen en zelf een substraat maken van Rogge en n of eventueel rijstebloem . Deze dan idd ontsmetten in een snelkook pan daarna gewoon op een warmte matje zetten in een donkere ruimte tot de schimmel klaar is om te pinnen 🤓
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#16
PaddoKweker zei:
Er van uitgaand dat alles goed gaat tijdens de kweek is de hoeveelheid en kwaliteit van de voedingsbodem bepalend voor de opbrengst. Is de voedingsbodem uitgeput (de voeding is dan op) dan is het afgelopen met de groei van de stoeltjes.
Als je het (na vele mislukte pogingen) het goed in de vingers hebt kan je best wel wat geld besparen.
Mijn investeringen zijn inmiddels 2 grote omgebouwde koelkasten als broedkamers (temperatuur goed instelbaar en constant), Laminar Flow Hood anders hou je toch regelmatig besmettingen, Snelkookpan (de enige goede manier om besmettingen in je voedingsbodem te voorkomen) allerlei laboratorium benodigdheden.
Ja, de hobby is wat uit de hand gelopen :blush: maar het blijft nog steeds magisch als je stoeltjes kan kweken vanuit een sporenprint!
Eventueel kan ik je helpen aan gesteriliseerde (kant en klare) voedingsbodems of voedingsbodems die helemaal doorgroeit zijn met mycelium.

​

Klik om te vergroten...
Hoe zou je me er aan kunnen helpen ?
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
graag een linkje van je soort die je hebt gekocht dan kan ik je wellicht helpen
Otownpaddos zei:
Het mycelium is ongelofelijk droog wat moet ik doen ?
Klik om te vergroten...
graag een linkje van het soort wat je hebt dan kan ik je wellicht helpen
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey het lukt me niet om de link door te zenden , heb gewoon geoogst en 12u ingedompeld met water alles verliep vlot ! Ben serieus aan het overwegen om mijn eigen substraat te proberen maken
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Succes met het maken van je substraat. 1 tip: vergeet je gips en calcium niet.
O
OtownpaddosLid
01-01-2024, 00:00
#20
PaddoKweker zei:
Succes met het maken van je substraat. 1 tip: vergeet je gips en calcium niet.
Klik om te vergroten...
Nog niets over gehoord , wat is dat ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."