Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGewenning - middeltjes voor en na

Gewenning - middeltjes voor en na

1 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
RobbertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik zie via deze topic een globaal overzichtje willen krijgen welke middeltjes er bestaan om de stoffen die door cocaine, xtc, speed UIT je lichaam/hersenen worden verwijdert, er terug in te krijgen. Doordat deze drugs een kunstmatige productie ervan eisen van je hersenen. Iemand die met onderstaande middelen bekend is of gebruikt?

XTC
XTC --> aanmaak van serotonine. Gevoel bij eerste keer XTC, heb je vaak niet meer bij een later gebruik. Bij meermaals gebruik is zelfs het LOVE gevoel moeilijk te krijgen! Iemand TIPS om dit LOVE gevoel terug te krijgen?

Tips:
- een pauze tussen het gebruik laten, maar hoelang moet dit dan om terug die stoffen aan te maken?
- Helpt het om l-tryptofaan of 5-HTP capsules te nemen? Wat neem je best? L-tryptofaan of 5-HTP? Hoeveel en wanneer neem je het? Voor je XTC gebruik erna? Hoelang erna?

DOOR het nemen van deze supplementen, krijg je het LOVE gevoel helemaal terug? Zijn er nog andere middeltjes om het complete XTC gevoel terug te krijgen?

SPEED EN COCAINE
--> aanmaak van norepinephrine en dopamine, neerslachtig geval NA gebruik. GEWENNING, vooral bij speed en steeds meer nodig!

Tips: - Een pauze laten tussen het gebruik, maar hoelang (hoeveel maanden) pauze moet je laten om terug het 'complete' gevoel te krijgen?

- Kan je door supplementen die norepinephrine en dopamine aanmaken het volledige gevoel (herstellend) terug krijgen? Zonder meer en meer te moeten gebruiken? De naam L-tyrosine capsules komt vaak voor om norepinephrine en dopamine aan te maken

'Een tekort aan l-tyrosine wordt ondermeer veroorzaakt door gebruik van cocaïne en amfetaminen en kan leiden tot depressie of de veel voorkomende "afterdips". Daarom is l-tyrosine, vooral in combinatie met l-tryptofaan, een nuttige aanvulling na gebruik van dergelijke middelen. In tegenstelling tot 5-HTP of l-tryptofaan is l-tyrosine NIET aan te raden na MDMA (XTC) gebruik!'

Wat gebeurt er als je l-tyrosine toch na MDMA gebruik neemt?


ALGEMEEN: VITAMINE C tabletten nemen helpt dit ook om de aanmaak van bovenstaande stoffen ?


Groetjes
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste Robbert,

de vragen die je stelt zijn op het forum hier al vaak besproken, met de zoekfunctie rechtsboven kan je daar terecht komen. Ik zal echter wat van je vragen proberen te beantwoorden.

De door jou genoemde drugs eisen geen kunstmatige productie van neurotransmitters in je hersenen maar zijn er verantwoordelijk voor dat je complete vooraad serotonine, dopamine e.a. in je bloedbaan terecht komen en vervolgens niet meer opnieuw opgeslagen worden omdat de toegangsweg terug geblokeerd wordt. Vervolgens pis je alles uit en dan kan je jezelf heel erg slecht gaan voelen. Het herstel verschilt per persoon. Sommige mensen hebben geen dip, anderen hebben weken, maanden of in het ergste geval zelfs een jaar nodig om weer te herstellen van depressie, depersonalisatie, angstaanvallen en andere rottigheid.

XTC heb ik nooit gebruikt aangezien ik er enkele vrienden van me erdoor in een zware, chronische depressie heb zien geraken en een van die jongens mede door het veelvuldige gebruik van deze drug zelfmoord gepleegd heeft.
Ik zou zeggen, stel je zelf open voor natural verliefdheid. Daar kan geen dope tegen op.
Volgens mij is er inderdaad maar 1 manier om dat xtc-love-gevoel terug te krijgen en dat is minstens een half jaar wachten tot je je jezelf er weer aan waagt.
Mocht je het toch niet kunnen laten, dan kun je het beste 5-HTP capsules nemen want 5-HTP wordt in je lichaam direct omgezet in serotonine, de neurotransmitter die het zwaar te verduren heeft bij XTC-gebruik.
L-tryptofaan is wat dat betreft een twijfelachtig middel, het schijnt je serotonineniveau zelfs onder bepaalde omstandigheden naar beneden te kunnen krikken.
Klik onderstaande link aan als je wilt lezen wat de echte XTC-kenners er over te melden hebben:

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=14242&st=0&sk=t&sd=a&hilit=xtc+5+htp

Evenals bij XTC leidt het regelmatig gebruik van speed volgens medische experts tot zware hersenschade. Op sites waar men vragen aan verslavingsartsen mag stellen, vertellen verslavingsartsen trouwens dat speed voornamelijk fuckt met je serotoninevoorraad. Als dat zo is, dan zou Htp-5 ook in dit geval effectief dienen te zijn. Om weer te herstellen en in goede conditie te komen. Niet om een beter effect terug te winnen als de gewenning toegeslagen heeft. Daar bestaan geen middelen tegen. Behalve dan het in bezit proberen te krijgen van drugs die minder verneden is. Als je speed of cocaine van 40% gewend bent en je weet 70% te bemachtigen, dan slaat het echt wel in als een bom.

Genoemde verslavingsartsen stellen dat je van cocaine geen hersenschade oploopt dus ik snuif me zorgeloos te pletter. (Diep in mijn hart geloof ik ze niet, maar al zouden ze gelijk hebben, coca is slopend voor hart, bloedvaten, lever, nieren, zelfvertrouwen etc. etc.) Ik kan niet zeggen dat de euforie minder wordt als ik elk weekend tekeer ga maar vanzelfsprekend is de DuistereGodErvaring van de roes indrukwekkender als je hem een tijd gemist hebt. Stukken minder slecht voor je lichaam ook als je deze dope maar eens in 2 a 3 maanden gebruikt. Je moet echter sterk in je schoenen staan om dat te kunnen.
Geen idee hoe ik me zou voelen als ik geen grote hoeveelheden L-tyrosine de dagen erna zou slikken maar ik vrees het ergste. Voel me wel eens enigszins gedesorienteerd 3 dagen na de cocainerush en dat onheilspellende gevoel verdwijnt als sneeuw voor de zon nadat ik de L-TYRO pillen geslikt heb. L-tyrosine werkt beter samen met een hoge dosis vitamine c. Alleen het gebruik van die pillen helpt natuurlijk niet afdoende. Zonlicht, beweging en goede voeding zijn ook erg effectief. Stoppen met het gebruik van al deze mindfucking shit is natuurlijk de beste remedie. Ik hoop spoedig het goede voorbeeld te kunnen geven maar dan ben ik waarschijnlijk niet meer actief op DF.

Vermoedelijk gebeurt er niets als je l-tyrosine toch na MDMA gebruik neemt omdat in dat geval voornamelijk je serotoninevooraad uitgeput is. Dan is het zinloos om jezelf vol dopamine te gaan pompen maar zover ik weet kan het geen kwaad. Omgekeerd heeft het ook weinig zin om HTP-5 na cocainegebruik te gebruiken. In wetenschappelijke presentaties staat dat cocaine slechts in geringe mate een aanslag op je serotoninebalans doet en mijn persoonlijke ervaring sluit daar bij aan. Bij het slikken van Htp5 na cocainegebruik bestaat de kans dat je teveel serotonine in je body krijgt en daar kan je jezelf niet zo lekker van gaan voelen.

Zou je haast succes willen toewensen maar dat is onmogelijk als iemand de extatische ervaring van de eerste keer terug wil winnen. Dat gaat je niet lukken jongen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."