Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje: XTC en epilepsie

Vraagje: XTC en epilepsie

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
u
urtinriZLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het gaat hier over een vriend van me die heel graag eens xtc zou willen gebruiken, en ik plan het aankomend weekend te doen in een club. Alleen is het probleem dat ie, al dan niet heel actief (al heel lang geen aanvallen gehad) epilepsie heeft, en ik las ergens dat het niet handig is om in dat geval xtc te gebruiken. Nu heeft hij me verteld dat een vriend van hem, die ook epilepsie heeft maar veel actiever, al eens heeft gebruikt maar totaal geen last had of aanvallen kreeg.

Ik heb als plan om gewoon een enkele q-dance of triforce mee te nemen, en elk een halfje te nemen, dus ongeveer 85mg hem en 85mg voor mij. Mijn eerste keer xtc was een halfje triforce en dat ging echt perfect, dus daarom dat ik het zo heb bedacht :)

Nu is dus de vraag, zal het bij hem ook goed gaan of is er de kans dat het mis gaat, omdat hij epilepsie heeft? Ik weet weinig over dit gedeelte en wou er op dreamfields over vragen maar daar kon ik het unity tentje niet vinden helaas.

Alvast bedankt, als iemand hier iets over weet :)
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is idd niet handig, helemaal niet handig zelfs.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die wel gebruiken ondanks hun aandoening.
Mensen moeten het zelf maar weten.
Een vriendin van mij was zich er niet van bewust dat zij last had van epilepsie.
Met dank aan wiet kreeg zij aanvallen en is hiermee naar de dokter gegaan.
Met een aantal onderzoeken bleek het dus om epilepsie te gaan.
Ze dacht dat het allemaal wel mee viel.
Gebruikt regelmatig xtc en beland meerdere malen in het ziekenhuis.
Ze is zelfs een paar keer een aantal uur buiten bewustzijn geweest na een epilepsie aanval.
u
urtinriZLid
01-01-2024, 00:00
#3
Skippy zei:
Dit is idd niet handig, helemaal niet handig zelfs.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die wel gebruiken ondanks hun aandoening.
Mensen moeten het zelf maar weten.
Een vriendin van mij was zich er niet van bewust dat zij last had van epilepsie.
Met dank aan wiet kreeg zij aanvallen en is hiermee naar de dokter gegaan.
Met een aantal onderzoeken bleek het dus om epilepsie te gaan.
Ze dacht dat het allemaal wel mee viel.
Gebruikt regelmatig xtc en beland meerdere malen in het ziekenhuis.
Ze is zelfs een paar keer een aantal uur buiten bewustzijn geweest na een epilepsie aanval.
Klik om te vergroten...

Hmm dat is het lastige dan ook... Kans is dat het prima gaat maar net zo goed kan het helemaal fout gaan :( Denk dan maar dat ik het hem niet ga voorstellen.

Oh, en laatste 2 keer dat hij blowde ging ie ook niet perfect, moest na een enkele hijs al onwijs hoesten en ging bad, terwijl hij dagelijks rookt en eerder geblowd heeft terwijl dat wel prima ging, dus mss dat het nu extra gevaarlijk is ofzo?
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
XTC-gebruik door mensen met epilepsie kan gevaarlijke gevolgen hebben en wordt daarom afgeraden. Zo is XTC is staat om een aanval uit te lokken. Omdat dit vaak heel individueel is (soort epilepsie, individuele gevoeligheid, etc) is het lastig in te schatten of de XTC een aanval uitlokken. Men kan dit overleggen met de eigen internist. Deze is waarschijnlijk op de hoogte van het soort epilepsie en de individuele gevoeligheid.

Ik weet niet of je vriend ook medicijnen slikt. Als dat zo is, is het gebruik van XTC nog sterker af te raden.
u
urtinriZLid
01-01-2024, 00:00
#5
Drugs Infolijn zei:
XTC-gebruik door mensen met epilepsie kan gevaarlijke gevolgen hebben en wordt daarom afgeraden. Zo is XTC is staat om een aanval uit te lokken. Omdat dit vaak heel individueel is (soort epilepsie, individuele gevoeligheid, etc) is het lastig in te schatten of de XTC een aanval uitlokken. Men kan dit overleggen met de eigen internist. Deze is waarschijnlijk op de hoogte van het soort epilepsie en de individuele gevoeligheid.

Ik weet niet of je vriend ook medicijnen slikt. Als dat zo is, is het gebruik van XTC nog sterker af te raden.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de info :)

Ik weet alleen dat hij sinds hij 10 of 11 was (nu is hij 17) maar zeer zelden een aanval heeft gehad. En hij gebruikt geen medicijnen maar, maar ik denk dat ik hem niets ga geven die avond omdat ik het toch te risicovol vind.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."