Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIn NL gepakt met XTC, nu geen visum voor Canada??

In NL gepakt met XTC, nu geen visum voor Canada??

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JooLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heeft iemand misschien ervaring met het volgende??:

Een vriend van mij is anderhalf jaar geleden op een festival in Nederland bij de ingang gepakt met 4 pillen. Hij heeft een paar uur op een politiebankje moeten zitten, en kreeg uiteindelijk een boete van 200 euro. Toen hij die gepind had kon hij gewoon weer het festival op. No big deal...

Nu was hij bezig met het aanvragen van een werkvisum voor Canada, waar hij een half jaar heen wil voor stage. Een vraag was: Have you ever committed, been arrested for, or been charged with any criminal offence in any country?
Hij antwoordde ja.. beter om eerlijk te zijn met dit soort dingen, ze komen er toch wel achter. Hij werd gevraagd om politiedocumenten op te sturen over dit feit, maar de politie wilde niks officieels vrij geven hier over.
Hij heeft toen de gebeurtenis zo volledig mogelijk zelf beschreven.
Nu is zijn visumverzoek afgewezen, met als reden: You are a member of an inadmissable class of persons ... on grounds of criminality for having been convicted outside of Canada for an offence that, if commited in Canada, would constitute an indictible offence...

Hij heeft de ambassade gemaild of hij wel op een gewoon toeristenvisum het land in zou mogen, de stage zou namelijk toch onbetaald zijn, maar het antwoord was nee.

Iemand tips?

Hij is bezig met advocaten hier en in Canada, maar de advocaat daar zegt dat het alleen nog mogelijk zou zijn als hij de immigratiedienst in Canada zou weten te overtuigen dat het feit dat hij gepleegd heeft hier niet gelijk staat aan wanneer het in Canada gepleegd zou zijn (doordat het drugsbeleid in Canada anders is?).

Iedereen die hier ervaring mee heeft gehad, please, alle tips zijn welkom!
a
arie_bLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga er vanuit dat hij niet bij de officier van justitie hoefte te komen en het dus ook niet op zijn strafblad staat. Dus eigenlijk was dit vergrijp dan net zo erg als zonder licht fietsen of een paar km te hard rijden, alleen de boete was ietsje hoger.

Volgens mij had hij gewoon nee moeten antwoorden, maar daar is het nu wel een beetje te laat voor. Het gaat er geloof ik vooral om dat je geen strafblad mag hebben.

Anders mag je na één keer een boete voor zonder licht fietsen al Canada niet meer in, dan wordt het erg rustig daar :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."