#1
De vraag: Hoe gevaarlijk is DMT nou eigenlijk? Is het risico op bijvoorbeeld psychoses hierbij groter dan bij LSD of paddo's?
Ik vraag me dit af omdat ik een tijdje geleden heb geëxperimenteerd met DMT. Toen ik dat aan een vriendin vertelde die werkt met mensen met psychiatrische aandoeningen raakte ze een beetje over de zeik.
Schijnbaar heeft zij verschillende cliënten die in psychose zijn geraakt (waarschijnlijk) door DMT. En ze kwam ook met verhalen over cliënten bij haar instelling die daar ooit aan zijn overleden, (hoewel ik er vanuit ga dat dat gewoon door verkeerd gebruik komt).
Desalniettemin werd bij haar verzoek aan (ik geloof) Novadic-Kentron om informatie over deze drug gemeld dat daar geen informatie over beschikbaar is. Op veel internetwebsites van officiële instellingen (als Novadic-Kentron en Trimbos), die verder prima voorzien van info over drugs, kan ik ook maar weinig vinden over DMT.
Persoonlijk heb ik (redelijk wat mensen kennende met drugservaring) het idee dat er maar weinig mensen DMT gebruiken. Die vriendin van mij echter, heeft het idee dat er relatief veel mensen bij haar instelling door DMT in problemen zijn gekomen. En ik blijf zeggen "heb/heeft het idee" want, we hebben geen idee, we kunnen geen van beide cijfers vinden over het aantal mensen wat deze drug gebruikt, en het aantal mensen dat er problemen door krijgt.
Misschien is het gewoon stom toeval dat ik erg weinig mensen ken die DMT doen (maar zat die paddo's of LSD hebben gedaan), en dat uitgerekend zij relatief veel DMT gebruikers in haar clientèle heeft zitten.
Dat baarde me een beetje zorgen en ik vroeg me af of u hier misschien wat meer concrete informatie over heeft?
Excuses voor het lange verhaal, en alvast bedankt.
Ik vraag me dit af omdat ik een tijdje geleden heb geëxperimenteerd met DMT. Toen ik dat aan een vriendin vertelde die werkt met mensen met psychiatrische aandoeningen raakte ze een beetje over de zeik.
Schijnbaar heeft zij verschillende cliënten die in psychose zijn geraakt (waarschijnlijk) door DMT. En ze kwam ook met verhalen over cliënten bij haar instelling die daar ooit aan zijn overleden, (hoewel ik er vanuit ga dat dat gewoon door verkeerd gebruik komt).
Desalniettemin werd bij haar verzoek aan (ik geloof) Novadic-Kentron om informatie over deze drug gemeld dat daar geen informatie over beschikbaar is. Op veel internetwebsites van officiële instellingen (als Novadic-Kentron en Trimbos), die verder prima voorzien van info over drugs, kan ik ook maar weinig vinden over DMT.
Persoonlijk heb ik (redelijk wat mensen kennende met drugservaring) het idee dat er maar weinig mensen DMT gebruiken. Die vriendin van mij echter, heeft het idee dat er relatief veel mensen bij haar instelling door DMT in problemen zijn gekomen. En ik blijf zeggen "heb/heeft het idee" want, we hebben geen idee, we kunnen geen van beide cijfers vinden over het aantal mensen wat deze drug gebruikt, en het aantal mensen dat er problemen door krijgt.
Misschien is het gewoon stom toeval dat ik erg weinig mensen ken die DMT doen (maar zat die paddo's of LSD hebben gedaan), en dat uitgerekend zij relatief veel DMT gebruikers in haar clientèle heeft zitten.
Dat baarde me een beetje zorgen en ik vroeg me af of u hier misschien wat meer concrete informatie over heeft?
Excuses voor het lange verhaal, en alvast bedankt.