Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs & Spiritualiteit

Drugs & Spiritualiteit

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
complekxLid
01-01-2024, 00:00
#1
DMT ,Paddo's of LSD maakt je niet spiritueel en trippen over buddha ook niet .
Geloven in de mens en de natuur wel :)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben benieuwd hoe spiritueel jullie zijn en of een drugservaring je spiritueel gemaakt heeft.

Was je benieuwd naar drugs omdat je al spiritueel was, of werd je spiritueel na een drugservaring?

Of heb je helemaal niets met spiritualiteit?

Na mij 1ste contact met hallucinogene middelen (paddo's) is er een nieuwe wereld voor me opengegaan, heel mijn visie van het zogenaamde leven was in 1klap veranderd.
Heb nu veel meer respect voor het 'onzichtbare',ben vanaf toen begonnen met meditatie, rituelen en waarnemen met me derde oog zoals ook astrale projectie. Ook de kracht van de natuur kan ik nou gewaarworden, het heilzame van door een bos ver weg van de bewoonde wereld te wandelen geeft me energie en kracht. Ook kan ik contact leggen met dieren op een hoog niveau, naar mijn inziens begrijp ik ze veel beter dan de meeste mensen, dus doe ik ook nooit iets levend bewust dood zelfs geen vlieg.

Nou ben ik benieuwd hoe jullie erover denken/gewaarworden...
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zelf niet zo veel met spiritualiteit. Zowel voor mijn drugsgebruik, als na mijn drugsgebruik. Ik wil gewoon niet geloven in iets wat door grotere groepen wordt bevestigd als waarheid/geloof wordt gezien.
Daarentegen wil ik niet zeggen dat ik niet de denk dat dingen die ik niet zie, niet bestaan. Ik ben gewoon niet van de rituelen enzo. Daar voel ik me zelf niet prettig bij.

Maar de natuur in gaan en daar tot rust komen is iets wat ik wel doe. Ik heb wel veel respect voor elke vorm van leven. Ik ben vegetarier en zal nog iets dood maken/pijn doen, maar dat heb ik al mijn hele leven.

Dus ik zal niet zeggen dat ik spiritueel ben, ik filosofeer wel veel. Ik stel alles in vraag, dus ook spiritualiteit. Ik heb wel respect voor mensen die het wel zijn, ik kan het alleen zelf niet.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat wat ik doe word niet vanuit grotere groep bevestigd hoor :wink: , is allemaal persoonlijk ontwikkeld door spirituele ervaringen en tripmiddelen/dromen/levenservaringen.
Ik doe niets wat beschreven staat in boeken etc..., het is allemaal zéér persoonlijk.
Die rituelen zijn ook iets die vanuit mezelf komen, ik voel me er goed bij en zo eer ik de krachten van de natuur en de hogere machten.

Ik heb ook me eigen geloof dat nergens past bij bestaande geloven.
Ook leuk te horen dat er nog mensen zijn die elke levensvorm respecteren :)

De meeste mensen voelen zich superieur in verhouding met dieren/natuur en tonen te weinig respect voor het leven ervan.

groetjes
P
PejuzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weet niet wanneer je iemand als spiritueel persoon kan bestempelen. Maar ik heb wel veel nagedacht en gelezen/gezien over dingen waar de gemiddelde mens zich totaal niet mee bezig houdt. Bewustzijn, perceptie, meerdere dimensies zijn onderwerpen die ik interessant vond, voor mijn drugsgebruik al.

Ervaringen met LSD en paddo's hebben me wel een nieuwe kijk gegeven op bepaalde dingen, bepaalde veranderingen kun je ervaren ipv van alleen over lezen, dat is wel boeiend. Maar heb nog niet het idee dat ik in de buurt ben gekomen van hoe diep mn gedachten erover kunnen gaan. Nu kan dat aan doseringen liggen maarja, ga ook geen gekke dingen forceren verder.

Heb nog nooit DMT gehad, en daar ben ik in deze context wel het meest benieuwd naar, dat zal ook vanzelf wel een keer zn weg naar mij toe vinden, ondertussen wacht ik geduldig af :).
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pejuz zei:
ondertussen wacht ik geduldig af :).
Klik om te vergroten...

Idem hier :wink: , ga mezelf niet forceren om aan dmt te komen toch lijkt het me iets wat ik ervaren moet hebben maar dat komt vanzelf wel :stoned:

grts
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
complekx zei:
DMT ,Paddo's of LSD maakt je niet spiritueel en trippen over buddha ook niet .
Geloven in de mens en de natuur wel :)
Klik om te vergroten...

Ieder z'n mening natuurlijk, al deel ik jou mening totaal niet.
Tripmiddelen vergemakkelijken de spirituele groei al kan het natuurlijk ook zonder.
Of ze geven toch tenminste de aanzet om erover na te denken...
Bij vele mensen is een tripervaring een diepe spirituele ervaring waar je dan ook weer veel uit leert en beseft dat zonder trippen die krachten er ook zijn alleen dat je ze dan niet makkelijk gewaarword, en dat begin je dan te leren zonder tripmiddelen.
Bij mij zijn tripmiddelen echt de start geweest van spirituele groei...

grts
s
spitseginoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heey allemaal,

Kan me erg vinden in het verhaal van Mandragora.
Mijn 1e truffeltrip heeft me ook de spirituele wetten e.d. geleerd.
Heel erg mooi allemaal, mijn lievelingsspot is in een donker bos.
Door de trip word 't donker bos gekleurd met alle kleuren van de regenboog :wink:
:)

mijn heftigste dosering was 24 gram atlantis...

toen was ik compleet in utopia en ontmoette ik ook wezens enz...

erg interessant allemaal

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."