Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over ‘bizar’ effect MDMA + GHB?

Vraag over ‘bizar’ effect MDMA + GHB?

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TomorrowneverknowsLid
01-01-2024, 00:00
Goedemorgen allemaal,

ik loop al een tijd met een vraag rond over iets wat ik een tijdje geleden heb meegemaakt. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Ik heb ruime ervaring met MDMA, en ook met Ghb. Ik ben bekend met de effecten, zowel positief als negatief.

Een tijdje terug heb ik overdag op een feestje een redelijke hoeveelheid M op, niet op het extreme af, gewoon goed. Ik besloot om een uur of 7 naar huis te gaan (erg vroeg I know) want geen zin meer en had wel zin om thuis nog even te wausen.

Ik dus tot een uur of 10 of 11 lekker aan het spacen thuis alleen, toen ik op het briljante idee kwam wat GHB die ik nog had liggen te nemen. (Nee, misschien niet verstandig maar whats done is done!)

Hier wordt het interessant, ik neem naar ik meen een 2 a 3 ml ghb, niet extreem veel dus. Na precies een halfuur begin ik de dronken, geile effecten te merken. Blijkbaar heb ik óf een fout gemaakt met doseren, of de Ghb was erg sterk want jawel, ik ben out gegaan op m’n bank..

Om een uur of 3/4 ‘s nachts schrik ik wakker en echt, van m’n kruin tot aan mn kleine teen tintelde alles en voelde alles als een continu orgasme. Ik voelde me als het ware een hele lange vrolijke geile spaghettisliert die helemaal weggezonken lag in de bank, in de positieve zin dan haha! Dit heb ik met beide drugs nooit ervaren.. Ik heb me in m’n zachte warme bed gerold en zo nog 1,5 uur lopen genieten, afijn.

Mijn vraag: komt dit effect jullie bekend voor, mij totaal niet.. zou er misschien iets anders in de ghb hebben gezeten (niet getest..)

Niet dat ik er ervaring mee heb, maar van wat ik over opiaten lees, leek me dit erg in de buurt te komen qua gevoel en ‘rush’? Het is sindsdien nog wel voorgekomen dat ik wat ghb neem in de comedown van M, maar dit nooit meer meegemaakt..

Iemand een idee?
D
De DunneLid
www.drugsinfo.nl

XTC & GHB

XTC en GHB kunnen een gevaarlijke wisselwerking hebben. Omdat XTC stimulerend werkt, merk je minder van de verdovende werking van GHB.
www.drugsinfo.nl www.drugsinfo.nl
J
Jumping JackLid
Als de mdma al een beetje begint uit te werken gaan wij altijd over op ghb.
En dan is de ghb 10x zo lekker als normaal.
Ja en je kan dan beter een 2ml pakken.
Maar ja geil! En geweldig! Hoe goed kan je jezelf voelen.. Dat is wel het lekkerste gevoel wat ik ooit heb gehad.
L
Lid 153446Lid
Yep, maar niet zo sterk als jij het ervaart.
Nou ben ik van de mini-hoeveelheden... kwart of half pilletje of een druppel g.. Wil niet helemaal controle kwijt zijn.

Wat @De Dunne zei: let een beetje op. Is niet zonder risico.
C
Chr0nicLid
Bijzonder effect wel, je had niet toevallig andere downers in je systeem? Misschien de combinatie van een lege maag en je veranderde stofwisseling door de XTC wat ervoor heeft gezorgd dat je ineens een piek had van GHB in je bloed/hersenen? Hoe dan ook kan GHB soms onverwachts hard binnenkomen op een dosis waar je normaal gesproken niet bijzonder veel van zou merken. Heb het zelf ook nog steeds. Zelf heb ik onder invloed van XTC vaak last van een non-functionerende korte termijn geheugen. Als ik tijdens het doseren in een gesprek raak of iets anders ga doen is de kans groot dat ik vergeet in welke glas ik nou al wel gedoseerd had en in welke niet wat kan resulteren in een dubbele dosis.

De combi van XTC/MDMA en GHB is mijn go to combi voor festivals/feestjes. Idd het lekkerste wat er is. Vooral in de comedown, geen brakheid of nare bijwerkingen en de vreetkick die ik ervan krijg zorgt ervoor dat ik zelfs iets kan eten/drinken voordat ik ga slapen wat al enorm scheelt in hoeveel je je lichaam sloopt van een avond XTC. Wel is deze combi extreem verslavend heb ik gemerkt, verslavend in de zin van dat als je het eenmaal leert kennen je geen XTC of MDMA meer kunt gebruiken zonder dat je GHB op zak hebt of thuis hebt liggen. Ik zelf ben hier helaas een voorbeeld van. Ik gebruikte op een gegeven moment de dag erna ook van ochtend vroeg tot slapen gaan om de day after kater te dempen. dan had ik zondag een extreem chille afterglow. Hierna ging ik het ook op de maandag en dinsdag gebruiken om de dinsdag dip op te vangen. Aantal jaren verder gebruik ik nu dagelijks ongeveer 6 tot 8 buisjes G. Als ik besluit compleet te stoppen met GHB, moet ik ook stoppen met de rest... maar goed, ik dwaal compleet af.
J
Jumping JackLid
Ja dat klopt wel wat hij zegt.
Ik moet er niet aan denken als ik een comedown van mdma heb en geen ghb in huis zou hebben.
Al gebruik ik bijna geen mdma meer.
Eerlijk gezegd vang ik de meeste comedowns wel op met ghb..
L
Lid 153446Lid
Jumping Jack zei:
Ja dat klopt wel wat hij zegt.
Ik moet er niet aan denken als ik een comedown van mdma heb en geen ghb in huis zou hebben.
Al gebruik ik bijna geen mdma meer.
Eerlijk gezegd vang ik de meeste comedowns wel op met ghb..
Klik om te vergroten...
you bad boy you. ;-p
T
Trippy langkousLid
Heb je meer gedoseerd dan je normaal deed? Het kan zijn dat je iets meer nam dan gewoonlijk, en dat je out ging omdat de mdma uitwerkte. En ghb blijft lastig doseren, ik had in het begin ook momenten dat ik out ging maar dat was vaak voor maar 10 minuten ofzo. Gek genoeg ging ik een tijdje geleden ook iets langer out, terwijl ik mij wel aan mijn standaard dosis gehouden had (2,5 ml). Daar heb ik zelf ook geen verklaring voor..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."