Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk moet dit even kwijt

Ik moet dit even kwijt

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
GambleQueenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo ik en mijn vrienden nuttigen nogal wel eens wat miauw (3mmc) heerlijk spul! Wij gebruiken dit al een langere tijd en misschien ook wel wat vaker dan zou moeten en vaak het hele weekend. Wat zijn nou de langdurige klachten die jullie hebben ervaren want buiten wat moeizame maandagen/dinsdagen lijken we soms wel immuun voor aftakeling. Omdat we dit al langere tijd doen vragen we ons af wanneer dit begint. En zijn er mensen die dit ook zo ervaren
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
goeie vraag..

hoe vaak doe je het en hoe lang al.. en hoeveel?
G
GambleQueenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wij gebruiken nu ongeveer 2 jaar best regelmatig. Dit is natuurlijk opgebouwd maar het is best gewoonlijk dat het elk weekend word genuttigd vaak ook wel van vrijdag tot zondag heel soms maandag er nog bij als we niks te doen hebben. In Corona tijd is het wat uit de hand gelopen maar het gaat dus best goed met ons ondanks het wekelijkse slaap te kort in het weekend. Waar zou je de schade moeten zien?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#4
GambleQueen zei:
Wij gebruiken nu ongeveer 2 jaar best regelmatig. Dit is natuurlijk opgebouwd maar het is best gewoonlijk dat het elk weekend word genuttigd vaak ook wel van vrijdag tot zondag heel soms maandag er nog bij als we niks te doen hebben. In Corona tijd is het wat uit de hand gelopen maar het gaat dus best goed met ons ondanks het wekelijkse slaap te kort in het weekend. Waar zou je de schade moeten zien?
Klik om te vergroten...

jullie zijn vast nog relatief jong(?)
kan een poos goed gaan.. het is mijns inziens minder erg dan mdma op wekelijkse basis gebruiken..
maar een maand minimum is wel aangeraden.
het kan op termijn je receptoren whatever aantasten en je neuronen microwaven.. of iets in die trant..
het kan ook een precedent scheppen voor later.. zodat je mss later issues krijgt met niet meer normaal kunnen genieten van dingen zonder drugs..

"Limited data exists about the pharmacological properties, metabolism, and toxicity of 3-MMC, and it has little history of human use.[citation needed] Preliminary evidence suggests chronic use (i.e. high dose, repeat administration) may carry neurotoxic and cardiotoxic risks.[citation needed] It is reported to produce the symptoms of serotonin depletion with overuse."

hier uit:

psychonautwiki.org

3-MMC

3-Methylmethcathinone (also known as 3-MMC or metaphedrone[1]) is a novel stimulant-entactogen substance of the cathinone class. It is a structural analog of mephedrone (4-MMC) and was created as a legal designer drug after the banning of 4-MMC. The mechanism of action is not fully studied, but...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Regelmatig gebruik van 3-mmc in hoge doseringen kan zorgen voor:

Hersenschade, aangetaste neurotransmitters, depressie, mood swings zonder reden (boos, agressief, geïrriteerd, emotioneel).

Daarnaast is het risico op verslaving erg groot. Wellicht is dat al het geval gezien jullie elk weekend gebruiken.

Elke week een nacht of meerdere nachten overslaan is zeer ongezond. https://www.hersenstichting.nl/blogs/slaaptekort-is-het-nieuwe-roken/

Probeer eens een maand te stoppen en kijk of dat lukt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."