Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en inflatie

Drugs en inflatie

1 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inflatie, niemand kan er tegenwoordig nog omheen, iedereen voelt het (in meer of mindere mate) in de portemonnee, het leven is in een jaar tijd gewoon echt een flink stuk duurder geworden… Eerst nog onder het mom van “gestegen energiekosten”, maar daar kom je, met de inmiddels sterk gedaalde gasprijs, niet meer mee weg. Toch blijft alles nu nog steeds duurder en duurder worden en dat is omdat alles gewoon duurder geworden is? Gaat toch helemaal nergens meer over? 😆

Anyway, ik dwaal af, want terwijl de prijzen overal onverminderd de pan uit rijzen, rijst bij mij nu eigenlijk vooral de vraag:

Hoe kan het dat je in een tijd van zulke heftige inflatie, voor een gram coke nog steeds dezelfde prijs betaalt als 25 jaar geleden??

En niet alleen coke, ook andere drugs zoals mdma, speed, lsd etc zijn de laatste 20 jaar maar nauwelijks in prijs gestegen. Hoe dan?? Opmerkelijk toch?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
www.rtlnieuws.nl

Drugs blijkt zeer inflatie-bestendig: 'Coke kost al decennialang 50 euro'

Benzine, boodschappen, kleding, papier: niets lijkt bestand tegen de hoge inflatie. Maar in een wereld waarin alles duurder wordt, blijft er één ding dapper weerstand bieden. Drugs. Zo is de prijs van cocaïne al jaren hetzelfde. Hoe kan dat?
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl

Interessant inderdaad. RTL Nieuws heeft het hier over 'stabiele aanvoer uit Colombia' en 'effectievere organisatie'.

Blijkbaar lukt het ze toch om, ondanks vele megadrugsvangsten, meer dan genoeg naar binnen te krijgen om aan de vraag te voldoen. En blijkbaar lukt het ze ook om effectiever te werken en zo de inflatie te verslaan. De loopjongens moeten ook eten en de benzine van de auto waar ze mee rondrijden wordt ook duurder. Maar ach, dat is ook allemaal maar z'n klein deel uit het spaarvarkentje.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."