#1
Ik snap volledig wat je wil zeggen. Graag wil ik gewoon terug met vrienden kunnen feesten en eens een pint drinken zonder zorgen te hebben, maar inderdaad het beste daarvoor is om dat heel rustig aan te doen en altijd in een vertrouwde omgeving.
Ik heb je topic even verplaatst zodat leden ook kunnen reagerenDus nu ongeveer 2 jaar geleden heeft een "vriend" me onbewust drugscookies laten eten zonder ik er enig besef van had. Ik was toen 19 jaar. Ik had pas na een uur door dat ik iets voelde en ben meteen naar een vertrouwens persoon gerend op mijn kot. Wat ik voelde was heel bizar, ik zag vanalles had hoge hartslagen alles draaide om me heen en ik vond het verschrikkelijk, gelukkig heb ik wel 2 vrienden toen bij me gehad die me hielpen. Wat ik heel gek vond is dat ik me de volgende ochtend ook heel raar voelde steeds duizelig, hoge hartslagen, vermoeid,... en dit heeft maanden geduurd. Ik begon mezelf te isoleren, deed niks meer, niemand gaf nog iets om mij of dat gevoel had ik toch en het werd erger en erger ik wilde geen lenzen meer dragen, bepaalde zaken niet eten omdat deze me hetzelfde gevoel gaven als toen.... Momenteel ben ik 2 jaar verder, maar begin ik mijn leven wel op te pakken, ik eet gewoon alles draag wel terug lenzen en vind persoonlijk dat het wel heel goed terug begint te gaan, af en toe heb ik wel zo nog eens dat ik achteraan hoofdpijn heb of mijn ogen even duizelig zijn. maar ik wilde nu even vragen of iemand enige tips heeft en ik zou graag terug alcohol drinken af en toe eens met vrienden op café en genieten, maar dit durf ik gewoon niet, want ik verwacht heel de tijd dat die alcohol die duizeligheid die ik had toen en heel soms even heb terug gaat brengen of hetzelfde gaat veroorzaken als toen. Ik weet gewoon niet goed hoe ik dit moet aanpakken weet iemand raad voor mij misschien?
bedankt alvast!
Praktijkondersteuner van de huisarts, voor lichte psychische klachten (of ter overbrugging gezien de wachtlijsten die je tegen kunt komen voor een psycholoog).Wat is POH GGZ dan precies ? en ja de psycholoog lijkt me zeker een goed idee.
Als jij denkt dat alcohol een trigger is voor die angstige gevoelens zou ik daar voorzichtig mee zijn. Dat betekent niet dat je niet mag drinken, maar zorg dat je in een fijne omgeving bent met fijne mensen die je ook op kunnen vangen als je je niet zo prettig voelt.Ik denk niet dat mijn huisarts dat heeft, maar ik geraak via mijn universiteit binnen de week aan een psycholoog, maar dat is zeker een even goede oplossing dan?
En wat is uw mening over die alcohol of mag u dat niet uitspreken
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."