Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAntwoord week 2011/ 1: Amfetamine en darmen/blaas

Antwoord week 2011/ 1: Amfetamine en darmen/blaas

1 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vraag:
Hi, veel mensen die speed nasaal gebruiken, krijgen last van darm/blaasspasmen? Veelvuldig naar het toilet moeten,of continu het gevoel hebben te moeten plassen? Waaraan zou dit liggen?
Om er even aan toe te voegen, wanneer ik weet dat ik over een uur een lijntje ga snuiven, moet ik ook altijd al gelijk schijten. Over een Pavlov reactie gesproken...
Klik om te vergroten...

Antwoord: Amfetamine werkt niet eenduidig op het darmstelsel en de blaas. Bij de één kan het een hele andere uitwerking hebben dan de ander: soms krijgt iemand extra aandrang om naar het toilet te gaan, terwijl in andere gevallen er juist geen enkele aandrang is zolang iemand onder invloed is. De persoonlijke component weegt erg zwaar.
Daarnaast is het zo dat (prettige) spanning de werking van de darmen ook kan beïnvloeden; de spierspanning van de darmen kan verhogen. Het vooruitzicht van kunnen snuiven kan ervoor zorgen dat je opwinding voelt dat je darmen erop reageren, met als gevolg een toiletbezoek.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#2
bedankt. daar zijn we ook weer van op de hoogte

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."